واکنش لیونل مسی به اتفاقات بازی آرژانتین و مراکش+ عکس ماجرای گل عجیب آرژانتین در المپیک چه بود؟+ ویدیو شرط نکونام برای اردوی خارجی استقلال استقلالی‌ها اجازه تماشای المپیک را ندارند! پیش بینی جالب بازیکنان پرسپولیس: سه مدال طلا در کشتی می‌گیریم استارت رسمی المپیک پاریس ۲۰۲۴ از فردا (جمعه ۵ مردادماه ۱۴۰۳) رحمتی قول نیمه بالای جدول را نداد دستور ویژه به استقلال و پرسپولیس: مالیات بازیکنان خارجی را ندهید تاریخ و ساعت بازی تیم‌های فوتسال فرش آرا و سن ایچ (جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳) | نبرد هم‌پله‌ها اولتیماتوم عالیشاه به سروش رفیعی چهار روز سخت برای شاگردان گاریدو ستاره‌هایی که توسط بادامکی رد می‌شوند! علیرضا رضایی: از اعتبار کشتی خراسان دفاع می‌کنیم نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اسپانیا و ازبکستان در فوتبال المپیک پاریس (۳ مرداد ۱۴۰۳) | شکست یاران اورونوف نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرژانتین و مراکش در فوتبال المپیک ۲۰۲۴ | فرار دقیقه نودی آلبی‌سلسته از شکست در افتتاحیه بلاتکلیفی دستیاران نکونام| ۲ اسپانیایی در فهرست ورود ناراحتی حجازی از انتخاب عالمی به عنوان سرپرست استقلال تیم ملی بدون لژیونر‌ها در مقدماتی جام جهانی به مصاف رقبا می‌رود؟ حضور قلی‌زاده در پرسپولیس منتفی شد؟ قهرمانی آزادکاران جوان ایران در آسیا ترابی نیم فصل سرباز می‌شود؟
سرخط خبرها

کلوپ، گرفتار سندروم فصل هفتم

  • کد خبر: ۱۴۵۶۳۵
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کلوپ، گرفتار سندروم فصل هفتم
سرمربی آلمانی لیورپول، طبق آمار همیشگی‌اش، روزهای سختی را در آنفیلد سپری خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یک نمایش ضعیف دیگر از شاگردان یورگن کلوپ که فصل گذشته نفس منچسترسیتی را در راه قهرمانی به شماره انداخته بود، برای تثبیت شرایط آنفیلدی‌ها در بحران کافی بود. مقابل برایتون، خبری از اشتباهات فردی بازیکنان رقیب و استفاده حداکثری لیورپول از موقعیت‌ها نبود و قرمز‌های آنفیلد مقابل رقیب مستقیمشان در جدول رده‌بندی با شکست ۳ بر ۰ تحقیر شدند. در هجده بازی آن‌ها تا اینجای مسابقات، چهار تساوی، شش باخت و هشت برد، یعنی کمتر از ۵۰ درصد پیروزی در بازی‌ها، ثمره فصل هفتم حضور آقای معمولی در نیمکت سرمربیگری لیورپول است.

آن‌ها در فصلی که جام‌جهانی زمستانی را به خود دید، همراه با چلسی یکی از بدترین تیم‌های موسوم به بیگ سیکس بوده‌اند و فاصله‌شان با سقوط به رتبه دهم جدول، فقط سه امتیاز است. درحالی‌که منچستریونایتد به روز‌های خوبش بازگشته، آرسنال دوباره قدرت اول فوتبال انگلیس لقب گرفته است و همچنین لیگ فوتبال جزیره مدعی جدیدی به‌نام نیوکاسل دارد. آن‌ها با انجام یک بازی بیشتر، شانزده امتیاز از صدرنشین لیگ کمتر دارند و هم‌اکنون با منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم هشت امتیاز فاصله دارند؛ وضعیتی که به‌نظر تکرار سندروم فصل هفتم برای کلوپ به شمار می‌رود. اتفاقی که دوبار دیگر هم برای این سرمربی در تیم‌ها ماینتس و دورتموند تکرار شده است.

خط میانی، گره کار آنفیلدی‌ها

علت باخت شنبه‌شب لیورپولی‌ها را شاید تا حدودی بتوان به غیبت مهره‌های تأثیر‌گذاری مانند ویرجیل فن‌دایک، داروین نونیز، دیگو ژوتا، بابی فیرمینیو و لوئیز دیاز دانست، اما همه داستان عملکرد ضعیف شاگردان کلوپ در این فصل به غیبت چند بازیکن در برخی بازی‌ها برنمی‌گردد. مشکلات لیورپول به‌ویژه در خط هافبک و در جایی است که تیاگو، فابینیو و جوردن هندرسون نه قدرت خلق موقعیت روی دروازه حریف را دارند و نه می‌توانند در کار دفاعی مقابل حریفان سخت‌کوشی مثل برایتون موفق باشند.

در دیدار مقابل برایتون، در بین بازیکنان حتی یک نقطه روشن هم وجود نداشت، اگرچه چهره‌هایی مثل آرنولد، محمد کوناته و محمد صلاح تلاشی برای تغییر از خود به نمایش می‌گذاشتند. کودی خاکپو خرید جدید آن‌ها در نیم‌فصل هم که برای اولین مرتبه به‌عنوان یکی از یازده بازیکن اصلی وارد میدان شد، نمایشی ناامیدکننده مقابل حریفی داشت که همه روزنه‌ها را برای گل‌زنی بسته بود. برای قرمز‌های شهر آنفیلد که کوچک‌ترین امید‌ها را برای بازگشت به کورس قهرمانی دنبال می‌کردند، رقابت‌های این فصل عملا به پایان رسیده است و قهرمان این فصل لیگ‌برتر را باید میان آرسنال، سیتی و یونایتد جست‌وجو کرد.

کابوس تکراری آقای معمولی

در ذهن هواداران فوتبال، این سؤال دوباره ایجاد شده است که آیا سندروم فصل هفتم کلوپ در لیورپول هم گریبانش را خواهد گرفت؟ کلوپ در دو تیم قبلی‌اش هرگز فصل هشتم را ندید و فشار روی او در لیورپول هم به اندازه‌ای است که سعه‌صدرش را در رویارویی با سؤال خبرنگاران مبنی بر خرید‌های زمستانی، از میان برده است. کلوپی پرخاشگر، بدون انرژی مثبت چندانی در کنار زمین، تیمی شلخته و بازیکنانی که گویی از موفقیت اشباع شده‌اند، لیورپول این فصل را تشکیل می‌دهد. سال ۲۰۱۵، کلوپ جانشین برندان راجرز در لیورپول شد و تحول بزرگی در این تیم ایجاد کرد. طلسم قرمز‌ها در نرسیدن به جام قهرمانی لیگ‌برتر را باطل کرد و دوباره آن‌ها را بر بام فوتبال اروپا قرار داد.

کلوپ به‌دنبال رسیدن به فصل هشتم

کلوپ در دورتموند دو قهرمانی بوندس‌لیگا به‌دست آورده بود و تا قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا فقط یک‌قدم فاصله داشت، اما درنهایت با پایانی تلخ، وستفالن را ترک کرد. او در ماینتس تجربه مشابهی داشت. آن‌ها با کلوپ برای اولین‌بار به بوندس‌لیگا رسیده بودند، اما در فصل هفتم، دوباره به بوندس‌لیگا ۲ بازگشتند و درنهایت این سرمربی سکان هدایت ماینس را واگذار کرد. بسیار بعید است مدیران لیورپول سرمربی را که هفت جام برایشان به ارمغان آورده اخراج کنند، اما مشخص است حال لیورپول هم با کلوپ در هفتمین فصل حضورش به‌عنوان سرمربی چندان تعریفی ندارد و فاصله‌شان با منطقه سقوط، بسیار کمتر از فاصله با صدر جدول است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->