شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

فعالیت نیرو‌های مناطق شهرداری مشهد همچنان ادامه دارد

  • کد خبر: ۱۴۵۶۵۸
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
فعالیت نیرو‌های مناطق شهرداری مشهد همچنان ادامه دارد
برودت هوای شهر مشهد و یخ‌زدگی معابر شهری همچنان ادامه دارد و نیرو‌های عملیاتی در مناطق مختلف شهری همچنان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، سه‌شنبه‌شب هفته گذشته بود که بارش برف در مشهد همراه با کاهش شدید دما آغاز شد. از همان ساعات اولیه بارش برف تجهیزات و ماشین‌آلات زمستان شهرداری مشهد در شهر مستقر شدند و نیرو‌های خدمات شهری در حوزه‌های مختلف کارشان را آغاز کردند.

از صبح چهارشنبه که بارش برف در شهر کاهش پیدا کرد، عملیات‌های مختلف شامل شن‌پاشی، نمک‌پاشی، یخ‌زدایی و برف‌روبی در شهر آغاز شد و نیرو‌های سخت‌کوش شهرداری مشهد در مناطق مختلف شهری همچنان مشغول کار و فعالیت هستند.

همه نیرو‌ها و ادوات خدمات شهری در شرایط آماده‌باش فعالیت کردند

شهردار منطقه دو مشهد در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: از یکایک همکارانم در مجموعه اداره خدمات شهری منطقه به‌خصوص پاکبانان که در بزرگ‌ترین منطقه شهرداری مشهد فعالیت داشتند، قدردانی می‌کنم؛ چراکه واقعا جهادی و خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کنند.

سیدعلی‌حسین‌پور با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در شب‌های زمستانی اخیر، افزود: به‌کارگیری ۳۰ دستگاه خودرو روباز برای عملیات نمک‌پاشی دستی، به‌کارگیری دو دستگاه خودرو نمک‌پاش مکانیزه، پنج دستگاه گریدر و سه دستگاه بیل برف‌روب از جمله این فعالیت‌هاست.

شهردار منطقه دو با بیان اینکه در سه روز گذشته ۴۵۰ تن نمک و ۴۵ تن شن در معابر مصرف شده است، خاطرنشان کرد: برف‌روبی و یخ‌زدایی پیاده‌رو‌های معابر اصلی، نمک‌پاشی و یخ‌زدایی معابر فرعی، پاک‌سازی همه ایستگاه‌های اتوبوس ‌منطقه و پاک‌سازی جلو‌ ادارات دولتی، بانک‌ها و‌... از جمله تدابیری است که اجرا شد.

حسین‌پور تصریح کرد: با توجه به برودت هوا و یخبندان، کارگران منطقه در ۳ شیفت کاری به‌صورت آماده‌باش فعالیت کردند که در صورت نیاز و تغییرات جوی این اقدامات تداوم خواهد داشت.

اقدامات و تجهیزات عملیات ۴ روزه بحران زمستانه در منطقه یک

همچنین کوروش باوندی، شهردار منطقه یک شهرداری مشهد، درباره اقدامات صورت‌گرفته در ‌منطقه، اظهار کرد: به‌کارگیری روزانه ۱۰ دستگاه خاور کمپرسی و یک دستگاه بنز کمپرسی برای شن و نمک‌پاشی و جمع‌آوری برف و یخ، به‌کارگیری روزانه دو دستگاه گریدر و دو دستگاه بیل برف‌روب، به‌کارگیری روزانه یک دستگاه خودرو نمک‌پاش مکانیزه، به‌کارگیری روزانه دو دستگاه لودر و مینی‌لودر و به‌کارگیری روزانه سه دستگاه خودرو وانت مزدا و به‌کارگیری دو دستگاه خودرو جاروب از جمله اقدامات انجام‌شده در روز‌های سرد و برفی در ‌منطقه است.

وی با اشاره به حضور دو هزار و ۱۷۰ نفر پاکبان افزود: آماده‌سازی و استفاده از هزار کیسه شن و نمک و استفاده از ۲۵۰ تن نمک و ۷۰ تن شن برای شن و نمک‌پاشی و بازگشایی معابر نیز انجام شده است.

شهردار منطقه یک بیان کرد: پاک‌سازی همه معابر اصلی و بیش از ۹۰‌درصد معابر فرعی و پیاده‌رو‌های ‌منطقه و جمع‌آوری ۴۸‌ متکدی و کارتن‌خواب از منطقه از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

باوندی درباره اقدامات اداره فضای سبز منطقه خاطرنشان کرد: نیرو‌های خدوم کارگری فضای سبز به تعداد ۴۰۰ نفر در طول ۴ روز به‌صورت ۳ شیفت فعالیت می‌کنند و تعداد سه خاور، چهار دستگاه نیسان، ۱۷ دستگاه اره موتوری و ۱۲ دستگاه اره تلسکوپی به‌صورت روزانه در طول ۴ روز فعالیت داشته‌اند.

آماده‌باش ۳۷۰ نیروی فعال در عملیات زمستانه منطقه‌۱۰

سعید اکبریان، شهردار منطقه۱۰، نیز درباره وضعیت این منطقه طی روز‌های اخیر گفت: پاک‌سازی معابر اصلی، مراکز فرهنگی، درمانی، ایستگاه‌های اتوبوس و‌... توسط ۳۷۰ نیروی فعال در ‌ین منطقه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۸۰۰ تن نمک استفاده شده است، افزود: ۲۳ عدد ماشین‌آلات مانند دستگاه‌های گریدر، برف‌روب، نمک‌پاش مکانیزه، خاور روباز، نیسان و وانت مزدا در ‌منطقه برای پاک‌سازی فعال بوده است.

شهردار منطقه‌۱۰ از جانمایی باکس‌های شن و نمک در ‌منطقه خبر داد و تصریح کرد: این باکس‌ها در مناطق پرخطری مانند دوربرگردان‌های واقع در بزرگراه پیامبراعظم‌(ص) و تقاطع قائم واقع شده که به کیسه‌های شن و نمک مجهز است.

اکبریان خاطرنشان کرد: در صورت‌ یخ‌زدگی معابر، از شهروندان درخواست می‌شود طی تماس با اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ مکان مدنظر را اعلام کنند تا شهرداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن محل را پاک‌سازی کند.

یخ‌زدایی و برف‌روبی معابر منطقه‌۱۱

همچنین مهدی عرفانیان، شهردار منطقه یازده شهرداری مشهد، در این خصوص گفت: اداره خدمات شهری در ۴ شب گذشته، هر شب با حضور ۲۶۵ نفر پاکبان، ۱۲ نفر سرپرست و ۵ نفر کارشناس به‌منظور یخ‌زدایی و بازگشایی معابر، در ‌منطقه فعال بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۹ دستگاه خاور، ۱ دستگاه کامیون، ۲ دستگاه نیسان، ۲ دستگاه نمک‌پاش مکانیزه، ۲ دستگاه بیل برف‌روب، ۵ دستگاه وانت، ۴ دستگاه گریدر و ۱ دستگاه توماس نیز در این منطقه به‌صورت آماده‌باش بودند.

شهردار منطقه یازده افزود: علاوه بر تهیه و تجهیز جعبه‌های ویژه شن و نمک در نقاط خاص و پُر‌تردد، آماده‌سازی هزار بسته شن و نمک و توزیع در ۴ نقطه ساختمان شهرداری منطقه واقع در فرهنگ۴۲، ساختمان معاونت اجرایی واقع در شهید فخرایی۳۰، ساختمان اداره خدمات شهری مقابل معلم ۱ و در میدان استقلال انجام شد.

عرفانیان ادامه داد: در کنار برف‌روبی و یخ‌زدایی، گروه امداد‌رسانی شهرداری منطقه یازده با همکاری و همیاری گروه واکنش اضطراری دوام ثامن برای رسیدگی به وضعیت افراد بی‌خانمان به حالت آماده‌باش در‌آمده بود و تا پاسی از شب برای یاری‌رسانی به این افراد اقدام کرد. همچنین، پیرو هماهنگی انجام‌شده با اعضای شورای اجتماعی محلات، مسجد فتاح واقع در محله ارمغان به‌عنوان مکان اسکان موقت بی‌سرپناهان انتخاب شده بود.

۵۰۰نیرو روزانه در حال خدمت هستند

همچنین وحید برجسته‌نژاد، شهردار منطقه هفت، هم اظهار کرد: با حضور ۵۰۰ نیروی کارگری در سه شیفت، ۱۰وانت سدمعبر، هفت خاور، چهار دستگاه بازوغلطان، یک کامیون، یک لودر و یک دستگاه مینی‌لودر برف‌روبی و پاک‌سازی معابر ادامه دارد.

وی ادامه داد: برف‌روبی بوستان غدیر توسط گریدر انجام شد و عملیات یخ‌زدایی بزرگراه‌ها، شست‌وشوی تابلو‌های میادین و محور‌های اصلی و نمک‌پاشی معابر فرعی و اصلی در ‌منطقه هفت ادامه دارد.
شهردار منطقه هفت افزود: بیش از ۱۰۰ تن نمک‌پاشی از صبح امروز تا‌کنون در ‌معابر انجام شده است.

برجسته‌نژاد تصریح کرد: همچنین با هدف جلب مشارکت شهروندان برای یخ‌زدایی معابر در پنج نقطه محوری از جمله تقاطع کوشش-مهدی، تقاطع مهدی-خلج، تقاطع شهید دایی-شهید اصلانی، میدان شهید اصلانی و محله ابوذر کیسه‌های نمک دپو شده است و ۲۰عدد بیل و پارو در اختیار پایگاه بسیج محلات قرار گرفت تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده شود.

اقدامات و تجهیزات عملیات ۴ روزه مدیریت بحران منطقه۸

احسان شریعتی، شهردار منطقه هشت، هم درباره وضعیت این منطقه اظهار کرد: در چهار شب گذشته هر شب ۳۱۶ پاکبان و ۹۰ پارکبان و کادر کارشناسی و شهردار منطقه و تمام ادوات سبک و سنگین با ۳۵ دستگاه در اداره فضای سبز و خدمات شهری شهرداری منطقه برف‌روبی، یخ‌زدایی و اقدامات پیشگیرانه برای کاهش مشکلات احتمالی حاصل از بارش برف و یخبندان را بر‌عهده داشتند.

وی افزود: همچنین برف‌روبی و یخ‌زدایی کامل بوستان‌ها، بزرگراه‌ها و میادین، بولوارها، تقاطع‌های غیرهم‌سطح و همه معابر اصلی و خیابان‌های منتهی به حرم از جمله خیابان‌ کوهسنگی، خیابان بهار و دیگر معابر اصلی و فرعی‌های منطقه با عوامل اجرایی انجام شده است.

شهردار منطقه هشت خاطرنشان کرد: علاوه بر تهیه و تجهیز جعبه‌های ویژه شن و نمک در نقاط خاص و نمک‌پاشی و دپو نمک در دو طرف روستای چشمه پونه، در چند نقطه دیگر در منطقه نیز اقدامات مشابه انجام شده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->