بلیت هواپیما ۲۴ درصد گران شد (۱۲ آبان ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی و خارجی (۱۲ آبان ۱۴۰۴) + جدول اعلام نتایج قرعه‌کشی نهمین دوره فروش محصولات ایران‌خودرو (۱۲ آبان ۱۴۰۴) + لینک نتایج قرعه‌کشی قیمت گل زعفران در تربت‌حیدریه باز هم رشد کرد | تقاضای خرید بالاست (۱۲ آبان ۱۴۰۴) ۳۴.۹ میلیارد دلار ارز واردات تأمین شد| ۲۴.۸ میلیارد دلار سهم صنایع از تأمین ارز کاهش ۵ هزار تومانی قیمت مرغ در مشهد | گوشت گوسفندی چند؟ (۱۲ آبان ۱۴۰۴) پیش‌بینی برداشت ۷۵ هزار تن انار از باغات خراسان رضوی در سال ۱۴۰۴ اطلاعیه بانک مرکزی درباره برگزاری ۲ نوبت حراج سکه در آبان ۱۴۰۴ رشد منفی ۵.۴ درصدی صنعت ساختمان در شش ماه نخست ۱۴۰۴ حقیقی‌ها شگفتی‌ساز شدند | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ آبان ۱۴۰۴) نرخ دلار در مشهد چند؟ (۱۲ آبان ۱۴۰۴) مدت گارانتی خودرو و موتورسیکلت تغییر کرد (۱۲ آبان ماه ۱۴۰۴) قیمت امروز طلا در مشهد اعلام شد (۱۲ آبان ۱۴۰۴) | ریزش شدید قیمت سکه دریافت وام با سهام عدالت؛ شایعه یا واقعیت؟ آغاز پرداخت تسهیلات کم‌بهره به چای‌کاران (۱۲ آبان ۱۴۰۴) حقوق آبان‌ماه ۱۴۰۴ نیرو‌های شرکتی مستقیما به حسابشان واریز خواهد شد قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۲ آبان ۱۴۰۴) | سیب‌زمینی کیلویی چند؟ نخستین بنزین زیست‌پایه ایران با اتانول تولید شد شاخص کل بورس رکورد سقف ۶ماهه خود را شکست (۱۲ آبان ۱۴۰۴) مشخص نبودن معیار‌های دقیق حذف یارانه پردرآمد‌ها | شفافیت، پیش‌نیاز حذف یارانه نقدی ثروتمندان کاهش نرخ دلار در بازار تجاری | آخرین قیمت ارز‌های توافقی اعلام شد (۱۲ آبان ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز دینار عراق، لیر ترکیه و افغانی افغانستان در مشهد (۱۲ آبان ۱۴۰۴) ورود نخستین پرواز شرکت هواپیمایی «آسترین» به شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) قیمت جهانی طلا امروز (۱۲ آبان ماه ۱۴۰۴) اعلام شد آغاز ثبت‌نام کارت رفاهی ازدواج از پایان آبان ماه ۱۴۰۴ | زوجین می‌توانند کالای ایرانی را با وام قرض‌الحسنه بدون صف خریداری کنند وام ١.٢ میلیاردی مسکن را چطور می‌توان گرفت؟ طلا در صف تغییرات بازار‌های جهانی (۱۲ آبان ماه ۱۴۰۴) بانک مرکزی حذف وام نقدی ازدواج و جایگزینی با کارت رفاهی جهیزیه را تکذیب کرد
سرخط خبرها

قرارداد تامین ۸۰۰ تن ریل مترو تهران با ذوب آهن اصفهان امضا شد

  • کد خبر: ۱۴۶۳۶
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
قرارداد تامین ۸۰۰ تن ریل مترو تهران با ذوب آهن اصفهان امضا شد
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: برای اولین بار قرارداد تامین ۸۰۰ تن ریل مترو توسط تولید کننده داخلی در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان امضا شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ فرنوش نوبخت روز دوشنبه در حاشیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در برج میلاد با اشاره به اینکه، این قرارداد بر اساس اهداف عالی شهرداری تهران بوده و با توجه به توان داخلی مهمترین راه برون رفت از تحریم‌ها است گفت: با انعقاد این قرارداد و تولید ریل در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، از خروج ارز از کشور جلوگیری و خودکفایی ارزی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز مترو، از تولید کنندگان و صنعتگران داخلی حمایت می‌کند و اعتقاد داریم این کار موجب توسعه و پیشرفت تولیدکنندگان داخلی و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی است.

نوبخت با بیان اینکه مطابق این قرارداد مقرر شد ۸۰۰ تن ریل تامین شود که این ریل‌ها در تمامی خطوط ۷ گانه متروی تهران و حومه مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: ۵۰۰ تن از این ریل‌ها مخصوص خطوط درون شهری است و ۳۰۰ تن برای ریل‌های برون شهری قابل استفاده است.

وی افزود: پس از مصرف ریل‌های تولید داخل در متروی تهران دیگر مترو‌های کلان شهر‌ها نیز در صورت نیاز به ریل می‌توانند از داخل کشور تامین کنند و همین افزایش تقاضا باعث کاهش مشکلات مترو در خصوص گشایش اعتبار و مسایل ارزی برای تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بهر ه برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: اگر ذوب آهن طبق زمان مقرر، ریل مورد نیاز متروی تهران را مطابق استاندارد‌های بین المللی تولید کند، ما نیز به عنوان اولین بهره بردار مترو در ایران متعهد به خرید این محصول هستیم چرا که با توجه به ساخت و توسعه مترو در کشور بازار خوبی برای این محصول در داخل کشور وجود دارد ضمن اینکه این شرکت با تولید محصول خود راه توسعه صنعت حمل و نقل ریلی را هموار می‌سازد.

به گفته وی، امضای این قرداد در راستای برنامه‌های شهرداری تهران در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی (مترو) درون شهری و حومه و استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی انجام شد.

تهران در حال حاضر دارای ۷ خط فعال مترو به طول ۲۴۶ کیلومتر با ۱۲۷ ایستگاه است و طبق برنامه توسعه، این تعداد به ۱۱ خط افزایش خواهد یافت.

شمار واگن‌های فعال در مترو تهران هم اکنون یک هزار و ۲۳۰ واگن، برابر ۱۵۷ قطار است که روزانه به‌طور میانگین بیش از ۲ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

اولین خط مترو تهران یعنی خط ۵ در سال ۱۳۷۷ میان تهران و کرج راه اندازی شد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->