پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

قرارداد تامین ۸۰۰ تن ریل مترو تهران با ذوب آهن اصفهان امضا شد

  • کد خبر: ۱۴۶۳۶
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
قرارداد تامین ۸۰۰ تن ریل مترو تهران با ذوب آهن اصفهان امضا شد
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: برای اولین بار قرارداد تامین ۸۰۰ تن ریل مترو توسط تولید کننده داخلی در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان امضا شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ فرنوش نوبخت روز دوشنبه در حاشیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در برج میلاد با اشاره به اینکه، این قرارداد بر اساس اهداف عالی شهرداری تهران بوده و با توجه به توان داخلی مهمترین راه برون رفت از تحریم‌ها است گفت: با انعقاد این قرارداد و تولید ریل در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، از خروج ارز از کشور جلوگیری و خودکفایی ارزی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز مترو، از تولید کنندگان و صنعتگران داخلی حمایت می‌کند و اعتقاد داریم این کار موجب توسعه و پیشرفت تولیدکنندگان داخلی و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی است.

نوبخت با بیان اینکه مطابق این قرارداد مقرر شد ۸۰۰ تن ریل تامین شود که این ریل‌ها در تمامی خطوط ۷ گانه متروی تهران و حومه مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: ۵۰۰ تن از این ریل‌ها مخصوص خطوط درون شهری است و ۳۰۰ تن برای ریل‌های برون شهری قابل استفاده است.

وی افزود: پس از مصرف ریل‌های تولید داخل در متروی تهران دیگر مترو‌های کلان شهر‌ها نیز در صورت نیاز به ریل می‌توانند از داخل کشور تامین کنند و همین افزایش تقاضا باعث کاهش مشکلات مترو در خصوص گشایش اعتبار و مسایل ارزی برای تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بهر ه برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: اگر ذوب آهن طبق زمان مقرر، ریل مورد نیاز متروی تهران را مطابق استاندارد‌های بین المللی تولید کند، ما نیز به عنوان اولین بهره بردار مترو در ایران متعهد به خرید این محصول هستیم چرا که با توجه به ساخت و توسعه مترو در کشور بازار خوبی برای این محصول در داخل کشور وجود دارد ضمن اینکه این شرکت با تولید محصول خود راه توسعه صنعت حمل و نقل ریلی را هموار می‌سازد.

به گفته وی، امضای این قرداد در راستای برنامه‌های شهرداری تهران در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی (مترو) درون شهری و حومه و استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی انجام شد.

تهران در حال حاضر دارای ۷ خط فعال مترو به طول ۲۴۶ کیلومتر با ۱۲۷ ایستگاه است و طبق برنامه توسعه، این تعداد به ۱۱ خط افزایش خواهد یافت.

شمار واگن‌های فعال در مترو تهران هم اکنون یک هزار و ۲۳۰ واگن، برابر ۱۵۷ قطار است که روزانه به‌طور میانگین بیش از ۲ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

اولین خط مترو تهران یعنی خط ۵ در سال ۱۳۷۷ میان تهران و کرج راه اندازی شد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->