آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده جشن‌تکلیف نوجوانان پسر عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر چه می‌خواهد دل تنگت، نگو! نگاهی به کارکرد اجتماعات دینی در جامعه حضور استادان هنر انقلاب اسلامی در چای خانه حضرت رضا (ع) اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات شریعتی و مفاهمه اجتهاد در اندیشه اسلامی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع)
سرخط خبرها

راه‌اندازی دومین نانوایی مهمانسرای حضرت

  • کد خبر: ۱۴۶۴۷۵
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
راه‌اندازی دومین نانوایی مهمانسرای حضرت
در راستای تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر ارتقای خدمت‌رسانی به زائران حضرت امام رضا(ع) و با هدف تامین نان گرم و سالم برای میزبانی از میهمانان و خدام امام هشتم(ع)، دومین نانوایی مهمانسرای حضرت افتتاح و ظرفیت پخت نان در مهمانسرا تا روزانه ۱۰ هزار قرص افزایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از نانوایی مهمانسرای غدیر حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) که آبان ماه امسال با ظرفیت پخت روزانه ۳ تا ۵ هزار قرص نان راه‌اندازی شد، دومین نانوانی حرم مطهر نیز در مهمانسرای شیخ حر عاملی افتتاح شد تا از زائرانی که توفیق نشستن بر سر سفره پربرکت امام رئوف (ع) نصیبشان می‌شود با نان گرم و تازه پذیرایی شود. 

مدیر مهمانسرا‌های حضرت رضا (ع) در این باره اظهار کرد: با توجه به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر ارائه بهترین خدمات و پذیرایی شایسته از زائران در مهمانسرای حضرت رضا (ع)، بررسی‌های لازم در دستور کار قرار گرفت و حدود سه ماه پس از فعالیت نخستین نانوایی مهمانسرا‌های حضرت رضا (ع)، دومین نانوایی نیز در مهمانسرای شیخ حر عاملی راه‌اندازی شد. 

 پذیرایی از زائران با نان تازه، گرم و سالم

سعید صالحی درباره ضرورت تاسیس این دو نانوایی افزود: پیش از این نان مورد نیاز مهمانسرا‌های حضرت رضا (ع) از بیرون حرم مطهر تأمین می‌شد و با توجه به تعداد بالای نان مورد نیاز زائران و خدام طبیعتا این نان‌ها ۱۲ ساعت و گاهی ۲۴ ساعت قبل از زمان توزیع پخت می‌شد و به همین دلیل از تازگی کافی برخوردار نبود. 


صالحی ادامه داد:، اما در حال حاضر مهمانسرا‌های حضرت رضا (ع) تمامی نان مورد نیاز برای پذیرایی را در داخل مهمانسرا‌ها تامین می‌کند و از آنجایی که برای هر وعده غذایی، نان به صورت جداگانه پخته می‌شود، همواره با نان تازه و گرم از زائران پذیرایی می‌شود.  
وی به این نکته نیز اشاره کرد که نان‌های دو نانوایی مهمانسرای حضرت، با دستگاه‌های صنعتی پخت شده و با هدف افزایش کیفیت و سلامت، در آن‌ها از هیچ افزودنی غیرمجاز استفاده نمی‌شود.

افزایش ظرفیت پخت نان تا روزانه ۱۰ هزار قرص

صالحی درباره ظرفیت پخت نان در این دو نانوایی نیز گفت: دومین نانوایی مهمانسرای حضرت ظرفیت پخت روزانه ۲ تا ۴ هزار قرص نان را دارد و با توجه به ظرفیت نانوایی اول، در مجموع امکان پخت روزانه ۸ تا ۱۰ هزار قرص نان در مهمانسرا فراهم شده است که به طور کامل پاسخگوی نیاز میزبانی خواهد بود. 

افزایش رضایتمندی زائران

مدیر مهمانسرا‌های حضرت رضا (ع) تصریح کرد: در چند ماه اخیر که با فعال شدن نانوایی مهمانسرای حضرت، افتخار داشته‌ایم در کنار وعده‌های غذایی با نان گرم و باکیفیت از زائران بزرگوار میزبانی کنیم، این خدمت، رضایتمندی میهمانان امام هشتم (ع) را هم افزایش داده است و شاهد بازخورد‌های بسیار خوبی از سوی آن‌ها بوده‌ایم. 

منبع: آستان نیوز 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->