خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد ویدئو | ضیافتی امام رضایی در کنار خادمان امنیت مردم ویدئو | حضور تولیت آستان قدس رضوی در جمع روزه‌اولی‌ها مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان در حرم مطهر رضوی جزئیات مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال شد توزیع غذای گرم افطاری در حاشیه شهر مشهد توسط آستان قدس رضوی پرداخت زکات در سال ۱۴۰۲، ۲۵ درصد رشد داشت. جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست  زائران حرم امام رضا (ع) در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی شدند افطار زائران حرم امام رضا(ع) در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) + فیلم آیت‌الله نوری همدانی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد پذیرایی از ۱۴هزار روزه اولی پای سفره افطار امام رضا(ع) دردنامه‌ای برای عبور از فصل سردِ غفلت؛ موسوی قوچانی، شهیدِ غریب! ارائه بیش از ۳ هزار خدمت فرهنگی به زائران بارگاه رضوی تا کنون (۴ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

یک نماینده مجلس: بودجه پیشنهادی زیارت اندک است

  • کد خبر: ۱۴۷۱۰۳
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
یک نماینده مجلس: بودجه پیشنهادی زیارت اندک است
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: رقم در نظر گرفته شده برای بودجه زیارت در مشهد کم است و این در حالی است که سایر شهرهای زیارتی کشور نیز در این رقم سهیم هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن زنگنه دراین باره گفت: در زمان تصویب بودجه برای موضوعاتی همچون مسئله آب در استان‌هایی همچون خوزستان و سیستان و بلوچستان متفاوت‌تر و با رقم بیشتری در نظر گرفته می‌شود، به همین دلیل باید بودجه زیارت در خصوص شهر مشهد نیز دارای جایگاه ویژه و اختصاصی‌تر باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر سالانه بیش از ۳۵ میلیون زائر داخلی و خارجی در شهر مشهد حضور دارند که زیر ساخت‌های استان خراسان رضوی همچون تامین گاز، سیستم حمل و نقل، آبرسانی و فاضلاب را تحت خود تاثیر قرار می‌دهند و می‌طلبد تا نسبت به شهر مشهد، نگاه ملی تری داشته باشیم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته رقم بودجه زیارت ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده، ولی متاسفانه با تغییراتی که ایجاد شد این مبلغ کاهش چشمگیری پیدا کرد، ولی امیدواریم امسال این رقم برای سال ۱۴۰۲ افزایش مناسبی پیدا کند.

او بیان کرد: کاهش بودجه زیارت موجب گلایه ما از دولت است، این در حالی است که روسای قوه مجریه و مقننه پرورش یافته در استان خراسان رضوی هستند و باید نگاه ویژه‌ای نیز به موضوع زیارت داشته باشند.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بودجه امسال به جای تاکید بر ایجاد قطار برقی تهران-مشهد که می‌تواند تعداد زیادی از زائران را در کمترین زمان به مشهد برساند و شرایط حمل و نقل بهتری برای زائران پدید آورد، این بودجه به سمت قطار تهران-اصفهان رفته است و این نشان می‌دهد که دولت و سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به مشهد نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

بودجه زیارت در دولت نهم و دهم و با هدف تعمیق ابعاد این موضوع به صورت مستقل در بودجه پیشنهادی دولت قرار گرفت؛ در دولت یازدهم و دوازدهم با توجه به اینکه بسیاری از امکانات زیرساختی حوزه زیارت باید در استان خراسان رضوی و شهر مشهد فراهم شود، این ردیف به صورت مستقل حذف و به بودجه استانی اضافه شد. سال گذشته و در دولت سیزدهم رقم ۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه استانی برای موضوع زیارت در نظر گرفته شده بود و از آن موقع صحبت ایجاد ردیف مستقل در بودجه ۱۴۰۲ مطرح شده بود.

بودجه پیشنهادی برای موضوع زیارت در کل کشور و به صورت مستقل در سال ۱۴۰۲، دارای رقم ۱۰۰ میلیارد تومان است.

منبع: ایرنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->