نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت های آسیا| سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاج‌فیروز: ثبت‌نام مجدد برای انتخابات هیات فوتبال خلاف قانون است تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی
سرخط خبرها

بازخوانی سناریو سقوط تیم فوتسال رکن آذین خاورمیانه!

  • کد خبر: ۱۴۷۶۴۰
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
بازخوانی سناریو سقوط تیم فوتسال رکن آذین خاورمیانه!
تیم فوتسال رکن‌آذین مشهد بازی مرگ و زندگی برابر آناصنعت را واگذار کرد تا رسما به لیگ دسته‌اول بیفتد.

شهرآرانیوز؛ تیر خلاص در سالن خانگی شلیک می‌شود و بعد نواختن زنگ پایان بازی از سوی داور میز، قرمز‌ها روی زمین می‌نشینند و غم نگاه حسرت‌بارشان شهر را برمی‌دارد. آن‌ها در جدالی برای زندگی جنگیدند، اما چیزی به‌جز مرگ نصیبشان نشد. تیم رکن‌آذین خاورمیانه در چهارچوب رقابت‌های هفته بیست‌وسوم لیگ‌برتر فوتسال، این هفته در سالن تاکسی‌رانی مشهد به‌مصاف آناصنعت پاسارگاد قم رفت که در پایان با قبول شکست، سقوطش به لیگ دسته‌اول قطعی شد.

شکستی که از دل بازی مهم رقم خورد و اگر مشهدی‌ها می‌توانستند در این بازی خانگی پیروز باشند، نه‌تن‌ها سقوط نمی‌کردند، بلکه امیدهایشان برای بقا دوچندان می‌شد. با وجود این، کابوس سقوط به حقیقت پیوست و یکی از دو سهمیه استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد در لیگ‌برتر از دست رفت تا برگ زرینی دیگر در کارنامه ورزش بحران‌زده این شهر به ثبت برسد!

مسیر هموار سقوط؛ از سیرجان تا مشهد

تیم فوتسال رکن‌آذین خاورمیانه که لیگ‌برتر این فصل را با نام «چیپس کامل» شروع کرد، در همان گام نخست مقابل تیم تازه‌لیگ‌برتری‌شده گهرزمین در شهر سیرجان تن به شکست ۳ بر ۱ داد تا این شروع مسیر هموار سقوط باشد! هموار از این نظر که در طول مسیر امید چندانی نبود و از همان اول می‌شد به‌راحتی این واقعیت را فهمید که نماینده فوتسال مشهد چه نامش «چیپس» باشد و چه «رکن‌آذین»، در این فصل سرنوشتی به‌جز سقوط ندارد. رکن‌آذین درحالی در سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها سقوط کرد که خیلی پیش از این می‌شد این ناکامی را حدس زد. آن‌ها در ۲۳ دیداری که تا اینجای فصل داشتند، نوزده باخت، دو تساوی و فقط دو پیروزی به‌دست آوردند؛ دشتی هشت‌امتیازی که برای بقای آن‌ها در لیگ نه‌چندان باکیفیت این فصل هم کافی نبود.

۴ بازی کامیابی و دیگر هیچ

نماینده مشهد در این فصل لیگ‌برتر کم آمار عجیب‌وغریب از خودش برجا نگذاشته است. مشهدی‌ها فقط دو پیروزی، آن‌هم مقابل زندی‌بتن کلاردشت و فولاد زرند ایرانیان داشتند و دو تساوی برابر فرش‌آرا و فولاد زرند ایرانیان. نتایجی که نشان می‌دهد رکن‌آذین در این فصل چندان طعم خوشبختی را نچشید و در بیشتر اوقات با کابوس شکست دست‌وپنجه نرم می‌کرد. تیمی که نود گل دریافت کرد و از این حیث با فاصله، بدترین خط دفاع لیگ را در اختیار داشت و در بخش تهاجمی هم فقط ۴۵ گل زده و از تیم آناصنعت پاسارگاد که ۴۱ بار گل زده است، آمار بهتری دارد. ثبت تفاضل گل ۴۵- آن‌قدر تأسف‌بار است که هیچ تیمی در لیگ‌برتر این فصل چنین آماری را از خودش برجا نگذاشته است.

تغییرات عمده؛ ۳ سرمربی، یک مالک و چند مدیرعامل!

تغییر نام تیم فوتسال «چیپس کامل» به «رکن‌آذین خاورمیانه» تغییر مالکیت بود که تجربه نشان داده است هیچ‌وقت در میانه فصل جواب نمی‌دهد. نماینده مشهد امسال در اواسط فصل تغییر مالکیت داد و به‌تبع آن تغییرات عمده‌ای هم روی نیمکت این تیم ایجاد کرد. محسن جنگی که فصل قبل را به هر بدبختی بود با رکن‌آذین به پایان برده بود و در فصل جدید روی نوار ناکامی گام برمی‌داشت، در میانه‌های راه از این تیم جدا شد و حمید بی‌غم باتجربه جای او را گرفت. البته در این میان مدیرعامل باشگاه هم تغییر کرد و ریزودرشت ساختار با نظر سرمربی مشهور بنا نهاده شد. در ادامه، وقتی بی‌غم هم نتیجه نگرفت و این تیم را ترک کرد، نوبت به حسین اسلامی رسید.

مربی جوان و کم‌تجربه‌ای که البته الحق‌والانصاف در وضعیت فوق‌بحرانی و زمان کم نسبت به دو مربی قبلی بهتر کار کرد. رکن‌آذین در دوره حضور محسن جنگی روی نیمکت این تیم فقط یک امتیاز به‌دست آورد. این تیم با حمید بی‌غم یک پیروزی و سه امتیاز داشت و در مدت کوتاه حضور حسین اسلامی توانست چهار امتیاز به‌دست بیاورد. جمع هشت‌امتیازی که البته هیچ حاصلی برای آن‌ها نداشت.

تیمی که بازیکن داشت، تدبیر نداشت!

باشگاه رکن‌آذین خاورمیانه مشهد در لیگ‌برتر فوتسال، چندان بی‌بازیکن نبود. تیمی که بازیکن دست‌کم نه برای عنوان‌داری، اما برای بقا داشت و جنگجویانش از بازیکنان باتجربه مشهدی و چند غیربومی خوب بودند، اما واقعیت آن است که این تیم تدبیر لازم را نداشت. باشگاهی که در طول یک فصل مالکیتش عوض می‌شود، مدیرعامل و کادرفنی‌اش تغییر می‌کنند و طبیعتا مدیریت و تدبیر مناسب در آن وجود ندارد. رکن‌آذین امسال بازیکنانی مانند محمد عیدی، سجاد امانی، ابوالفضل مینویی، محسن یوسف‌خواه، رودریگو و... را در ترکیب داشت که هر کدام به‌تن‌هایی می‌توانستند ستاره‌های تیمشان باشند، اما حاشیه‌ها نگذاشت رکن‌آذین از این ظرفیت استفاده کند و دست آخر گزینه سقوط را برگزیدند.

نگرانی از آینده فرش

تیم فوتسال فرش‌آرا، دیگر نماینده فوتسال مشهد که بیش از یک دهه است در لیگ‌برتر فوتسال ثبات داشته است هم امسال نتوانست آن‌چنان که شایسته نامش است، نتیجه بگیرد. شاگردان قدرت بهادری این هفته هم ۵ بر ۲ مغلوب سفیرگفتمان شدند تا با ۲۶ امتیاز تیم دهم جدول ۱۴ تیمی باشند. آن هم با ترس اینکه در سه هفته باقی‌مانده حتی تا پله دوازدهم سقوط کنند.

اتفاقی که دیگر آبرویی برای فوتسال استان نمی‌گذارد. نگرانی‌ها بابت وضعیت فرش‌آرا در شرایطی است که سال‌‎ها قبل در رشته فوتبال هم شهر مشهد گرفتار چنین کابوسی شد و در سالی که پیام به لیگ دسته‌اول سقوط کرد، ابومسلم تیم قدیمی‌تر خراسانی لیگ‌برتر، با بدبختی خودش را حفظ و سال بعد به‌سادگی سقوط کرد. حالا مدیران فرش‌آرا هم باید به فکر این مسئله باشند و از همین حالا برنامه ویژه و مدونی برای فصل بعد داشته باشند تا این‌بار کابوس سقوط به سراغ آن‌ها نیاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->