عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند فرماندار مشهد: دغدغه مسئولان پابرجا ماندن سرمایه اجتماعی است طالبان: مواضع مرزی پاکستان را زیر آتش گرفتیم + فیلم
سرخط خبرها

نماینده مجلس: حذف ردیف بودجه حمایت از حقوق معلولان استنکاف دولت از اجرای قانون است

  • کد خبر: ۱۴۷۷۳۳
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
  • ۱
نماینده مجلس: حذف ردیف بودجه حمایت از حقوق معلولان استنکاف دولت از اجرای قانون است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، حذف ردیف اعتباری مربوط به اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ را استنکاف دولت از اجرای قانون دانست و گفت: دولت باید حمایت از جامعه معلولان کشور را در صدر برنامه‌های توانبخشی و اجتماعی خود قرار دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه قاسم‌پور با انتقاد از حذف ردیف اعتباری مربوط به اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: یکی از مسائل مهمی که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ رخ داده، حذف ردیف بودجه مربوط به قانون حمایت از حقوق معلولان و ادغام آن در بودجه کلی سازمان بهزیستی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: مطابق ماده ۳۰ قانون حمایت از حقوق معلولان سازمان برنامه و بودجه مکلف است ردیف اعتباری مشخصی ذیل فصل رفاه اجتماعی متناسب با فصول این قانون در بودجه‌های سنواتی در نظر بگیرد. در حالی‌که امسال دولت این بودجه را به صورت مجزا نیاورده و صرفاً بودجه‌ای کلی برای سازمان بهزیستی ذکر کرده است.

قاسم‌پور با بیان اینکه این اقدام خلاف قانون و استنکاف دولت از اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان محسوب می‌شود، افزود: شفاف‌سازی منابع مالی اختصاص‌یافته در هر بخش، هم به تخصیص دقیق‌تر اعتبارات در زمان اجرا کمک می‌کند و هم موجب تسهیل فرآیند نظارت مجلس می‌شود. در حالی‌که سازمان برنامه و بودجه هم صراحتاً از اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان سر باز زده و هم با ادغام‌سازی اعتبارات در سال آینده مسائل عدیده‌ای برای سازمان‌ها و مجموعه‌ها ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال یکی از بازو‌های مهم سازمان بهزیستی در ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی به معلولان تشکل‌های مرتبط با این موضوعات هستند که ضمن دریافت مجوز از بهزیستی و اعتبار مشخص خدمات مدنظر را ارائه می‌دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این‌که این‌که انتظار این است که دولت با ارائه خدمات درمانی مناسب، حمایت از تشکل‌ها و توزیع متناسب آن‌ها در کشور و پوشش بیمه‌ای مؤثر از خانواده‌هایی که در شرایط حساسی قرار دارند و نیازمند حمایت ویژه هستند، پشتیبانی کند، خاطرنشان کرد: این در حالیست که در حال حاضر دولت تکالیف خود را تشکل‌ها سپرده و از طرفی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ حمایت مشخصی نیز از این تشکل‌ها در نظر نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: این شرایط ممکن است منجر به دلسردشدن تشکل‌ها و تعطیلی این مراکز شود و تعطیلی هر مرکز هم یعنی آوارگی ده‌ها زن و مرد و کودک معلول که نیازمند حمایت و دریافت خدمات ویژه هستند. این تنها یکی از مسائلی است که حذف بودجه قانون حمایت از حقوق معلولان ایجاد می‌کند و می‌توان در هر بخش مسائل ایجادشده را پیش‌بینی کرد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که در بودجه‌ریزی دولت برای این بخش ایجاد خواهد شد، چند پیشنهاد اصلاحی را به ثبت رساندم. البته دولت حتماً باید توانبخشی و حمایت از جامعه معلولین کشور را در صدر برنامه‌های توانبخشی و اجتماعی خود قرار دهد. ضمن آن‌که در موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌ها و اماکن عمومی در راستای دسترسی‌پذیری افراد دارای معلولیت هم پیشنهاداتی را در مجلس دنبال خواهیم کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: امسال سازمان برنامه و بودجه ورود غیردقیق و نادرستی داشته و لایحه پیشنهادی غیرکارشناسی و در راستای حفظ اقتدار سازمان برنامه و بودجه و بسته‌ترکردن دست دستگاه‌های دیگر اجرایی، طراحی شده است. این روند مسائل بسیاری را برای اقشار مختلف مردم به عنوان دریافت‌کنندگان نهایی خدمات دستگاه‌ها ایجاد خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
0
0
حذف قانون حمایت از حقوق معلولان توسط یک سازمان برنامه وبودجه یعنی مجلس پوچ و هیچ کاره هست . اگه قرار باشه هر سازمانی خودسرانه وخودمختار قانون حدف کنه پس در مجلس را گل بگیرید .. قانون را دولت روحانی و مجلس تصویب کردند و شورای نگهبان هم تایید کرد . هالا چطور شده که دولت انقلابی و سیدوسادات حذفش کنه . این را کشتند معلولان نیست میشه مرگ تدریجی . اگه دولت انقلابی قصد حذف معلولان را داره از این زندگی های نکبت بار لاقل با امپولی گلوله ای همه را خلاص کنه . حذف قانون معلولان یعنی مرگ تدریجی . لاقل فوری خلاصمون کنه دولت انقلابی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->