میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد دلیل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در ایران چیست؟
سرخط خبرها

«گل‌های باوارده» مهرداد خوشبخت به جشنواره فیلم فجر رسید

  • کد خبر: ۱۴۸۲۴۷
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
«گل‌های باوارده» مهرداد خوشبخت به جشنواره فیلم فجر رسید
در آستانه برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از پوستر فیلم سینمایی «گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی سعید سعدی رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شاید نام مهرداد خوشبخت در سینمای دفاع مقدس با سینمایی «آبادان یازده ۶۰» بر سر زبان‌ها افتاد؛ فیلمی درباره اهمیت نقش رادیو آبادان در ابتدای جنگ در بین مردم منطقه که توانست جایزه ویژه سردار سلیمانی را در جشنواره ۳۸ فیلم فجر به دست آورد؛ اما خوشبخت پیش از این فیلم، به عنوان کارگردان دوم و تدوین گر، ابراهیم حاتمی‌کیا را در «به وقت شام» همراهی کرده و پس از آن مشاور اجرایی سینمایی «تک تیرانداز» بوده است.

حالا خوشبخت در حال و هوای دفاع مقدس فیلم دیگری را با نام قبلی «پالایشگاه» مقابل دوربین برده است. فیلم سینمایی «گل‌های باوارده» که به عنوان پروژه‌ای سنگین از آن یاد می‌شود با سرمایه گذاری بنیاد سینمایی فارابی روی موضوع مهم «مهندسی جنگ» و با محوریت پالایشگاه نفت آبادان در سال‌های دفاع مقدس ساخته شده است. قصه فیلم درباره جابجایی تمام تجهیزات و امکانات پالایشگاه آبادان در زمان حصر آبادان به رهبری یک مهندس است.

بر اساس شنیده ها حمید فرخ‌نژاد بازیگر فتنه گر و آشوب طلب قرار بود در این اثر سینمایی ایفای نقش داشته باشد؛ حتی گفته می‌شود این بازیگر بخشی از دستمزد خودش را برای حضور در این پروژه دریافت کرده است که بعد از رفتن او به آمریکا و حواشی اخیری که این بازیگر ایجاد کرد، از پروژه کنار گذاشته شد و حالا نادر سلیمانی جایگزین او در پروژه سینمایی «گل های باوارده» است.

 

«گل‌های باوارده» مهرداد خوشبخت به جشنواره فیلم فجر رسید

در آستانه برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از پوستر فیلم سینمایی «گل‌های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی سعید سعدی و از تازه‌ترین تولیدات بنیاد سینمایی فارابی رونمایی شد.

این پوستر را پژمان ابوالقاسمی طراحی کرده است و نگارش فیلمنامه این فیلم سینمایی را حسین تراب‌نژاد و مهرداد خوشبخت به صورت مشترک بر عهده داشته‌اند که قصه متفاوتی از سال‌های ابتدایی جنگ عراق علیه ایران را برای مخاطب روایت می‌کنند.

در خلاصه داستان این فیلم با نام قبلی «پالایشگاه» آمده است: «آبادان در التهاب است گروهی به روشن ماندن چراغ پالایشگاه فکر می‌کنند.»

موضوع این فیلم درباره مهندسی جنگ با محوریت پالایشگاه نفت آبادان در سال‌های دفاع مقدس است. قصه فیلم آنطور که در خبر‌ها آمده درباره جابه‌جایی تجهیزات و امکانات پالایشگاه آبادان در زمان حصر آبادان به رهبری یک مهندس نفتی است.

بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی، یاسین مسعودی، عبدالرضا نصاری، حیدر رحیمی، پوریا ریحانی، شقایق تنگستانی با حضور نادر سلیمانی گروه بازیگران اصلی «گل‌های باوارده» را تشکیل می‌دهند.

عوامل اصلی این فیلم سینمایی عبارتند از نویسنده: حسین تراب نژاد و مهرداد خوشبخت، مدیر تولید: سعید سعدی، مدیر فیلمبرداری: سعید براتی، تدوین: سهراب خسروی، آهنگساز: بهزاد عبدی، طراحی و ترکیب صدا: سید علیرضا علویان، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، طراح چهره پردازی: عبای عباسی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: آرش حسن پور، مدیر صدابرداری: رضاتهرانی، طراح جلوه‌های بصری: حسن ایزدی، طراج جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کریمیان، عکاس: پویا شاه جهانی، مجری طرح: موسسه سینمایی فدک فیلم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->