با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
سرخط خبرها

تضمین تأمین معیشت کارگری مهم‌تر از تعیین درصد حقوق و دستمزد است

  • کد خبر: ۱۴۹۲۶۹
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
  • ۷
تضمین تأمین معیشت کارگری مهم‌تر از تعیین درصد حقوق و دستمزد است
نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: جامعه کارگری به‌دنبال تعیین درصد و میزان دستمزد نیست، بلکه تأکید بر تضمین تأمین معیشت کارگر است.

به گزارش شهرآرانیوز، افزایش افسار‌گسیخته هزینه‌های زندگی در چند سال اخیر و سیر صعودی قیمت‌ها تعیین میزان حقوق و دستمزد کارگری و بازنشستگی را قبل سال بیشتر مورد توجه قرار داده است. به‌طوری‌که جامعه کارگری در انتظار برگزاری جلسات شورای کار و تعیین حقوق و دستمزد است و اینکه در آخر، نمایندگان کارگری و‌ کارفرمایی و دولت بر سر چه میزان دستمزدی به توافق خواهند رسید.

ها‌دی ابوی، نماینده کارگری در شورای عالی کار، در این باره به شهرآرانیوز می‌گوید: تعیین دستمزد گروه کارگری و بازنشستگان نهایت در شورای عالی کار تهیه و تصویب می‌شود. گمانه‌زنی درباره دستمزد زیاد است. بر همین اساس، ذیل شورای عالی کار کارگروه مزد ایجاد شده است تا بررسی هزینه‌ها در استان‌های مختلف را دریافت کند تا در صحن شورای عالی کار براساس بررسی هزینه‌ها، میزان دستمزد مشخص شود.

به گفته وی، بر اساس گفته‌ها، هزینه معیشت خانوار از جمله خورد و خوراک و مسکن حدود ۱۵ تا ۱۹ میلیون تومان است که در کشور، این عدد ممکن است کم و زیاد شود. در شورای عالی کار نمایندگان کارگری به‌دنبال درصد و عدد و رقم نیستند و ما بر این تأکید می‌کنیم که دستمزد باید به‌شکلی باشد تا یک خانوار کارگری در ماه به‌راحتی بتواند امرارمعاش کند.

وی افزود: اصرار ما بر این است که معیشت کارگر و خانوار بازنشسته به هر جهت تأمین شود و اینکه چقدر بتوانیم این موضوع را با وجود تنگناهای کارفرمایی و مشکلاتشان محقق کنیم، در جلسات شورای کار مشخص می‌شود. مسلما برای اعلام رقمی برای حقوق و دستمزد، به همه جوانب بادقت پرداخته و بررسی می‌شود تا  خروجی درستی در بر داشته باشد.

ابوی درباره اینکه کارفرمایان توان پرداخت حقوق و دستمزد کارگری را دارند، گفت: در بدترین و خوش‌بینانه‌ترین حالت، هزینه تمام‌شده کارگری برای تولید، ۸درصد بیشتر نیست. البته در بخش خدمات این درصد بیشتر است. مسلما جامعه کارگری هم به‌دنبال تأمین معیشت کارگر است و تأکید بر این است که کارگر هزینه‌های زندگی‌اش تأمین شود و قرار نیست درصد اضافه‌شدن به حقوق مدنظر باشد.
 
نماینده کارگران در شورای عالی کار تصریح کرد: در حقیقت، جامعه کارگری به‌دنبال افزایش حقوق نیست. کارگر باید بتواند هزینه‌های خورد و خوراکش را به هر شکلی که دولت حمایت کند، تأمین کند.

وی افزود: به‌جرئت می‌توان گفت ۷۰درصد هزینه‌های کارگر را هزینه‌بهای مسکن کارگر تشکیل می‌دهد. بهترین شکل تأمین هزینه مسکن کارگری که هر سال از کارفرما گرفته می‌شود و به کارگر داده می‌شود، این است که دولت مسکن سازمانی و یا اجاره به شرط تملیک برای کارگر در نظر بگیرد.

ابوی تصریح کرد: چندین سال است کارگران امور رفاهی را به فراموشی سپرده‌اند و دیگر دنبال تأمین آن هم نیستند و دغدغه معیشت دارند. نمایندگان کارگری هم در تلاش هستند این دغدغه را برای کارگر کم‌رنگ‌تر کنند.
اگر به قیمت کالا‌های اساسی و مقایسه آن با سال گذشته نگاه کنیم، می‌بینیم که قیمت‌ها نجومی تغییر کرده است. دستمزد کارگر هم باید این تغییرات قیمتی را پوشش دهد. ما دنبال افزایش حقوق و دستمزد نیستیم و دنبال این هستیم که هزینه معیشت تأمین شود.


در ادامه حتما بخوانید

طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد

مبلغ عیدی و پاداش کارگران مشمول قانون کار چقدر است؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
0
1
باور کردیم
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
0
2
کارگر رو گشنه نکه داشتن تا هر ضلمئ روکه مخوان بهش کنند خودی نشون بدیم و اعتصاب کنیم
ناشناس
Singapore
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
0
4
سریال دروغین دستمزد شروع شده فقط دروغ در دروغ هست
مگر دزدا سیر می شن ک مملکت نفس بکشد
فساد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
0
3
خیلی از اقلام خوراکی افزایش قیمت بالای ۲۰۰ و ۳۰۰ درصد داشتند ولی وقت افزایش حقوق کارگر بحث ۱۰ و ۲۰ درصد میشه جالبتر اینکه ما ۱۲ ساعت از شبانه روز رو درگیر کار پالایشگاه هستیم با حقوق ۸ تومنی که به هفته هم نمیکشه!حتی فرصت نمیشه شغل دوم هم رفت چرا که فقط ۱ هفته رست داریم
دقیقا این حضرات کجا زندگی می کنند یا اجاره میدهند و کجا خرید میکنند و چه چیزی را در اون سبد قرار می‌دهند که هزینه ش شد ۱۵ تا ۱۹ میلیون!؟ به ما هم معرفی کنند
کارگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
0
3
من یک کارگرم و سال جدید حقوق زیر 15 ملیون را اصلا نمیتوانم قبول کنم خودتان را جای یک خانواده 4 نفره بگذارید که مستاجر هم باشد.. کسی از دل کارگر خبر ندارد جز خود کارگر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
0
0
باید به خوراک ومسکن درمان را هم اضافه کرد
kami
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
0
0
دیگه با این حقوقای ناچیز کارکردن واسه کارفرماهای زورگو فایده نداره
باید اعتصاب سراسری کنیم✊
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->