آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی
سرخط خبرها

درباره امین میری، بازیگر نقش ابوخالد در سریال "سقوط" + عکس

  • کد خبر: ۱۴۹۵۹۲
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
  • ۱
درباره امین میری، بازیگر نقش ابوخالد در سریال
امین میری، بازیگر نقش ابوخالد (فرمانده داعشی) در مینی سریال "سقوط" است.

به گزارش شهرآرانیوز، مینی سریال سقوط چند هفته‌ای است که در حال انتشار است و یکی از نقش های تاثیر گذار این سریال، ابوخالد (فرمانده داعشی) بوده که نقش آن را امین میری بازی می‌کند.

امین میری متولد اسفند ۱۳۵۸ در زاهدان، بازیگر و کارگردان می‌باشد. وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری است. او بازیگری را از سال ۱۳۷۲ با اجرای نمایش در زاهدان آغاز کرد و بعد از چندی به تهران آمد.

وی برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ با فیلم سینمایی «آینه‌های روبرو» به کارگردانی نگار آذربایجانی، روی پرده سینما رفت. او سال ۱۳۸۶ با حمایت آرین ریسباف با ایفای نقش کوتاه در جشنواره کارنامه، حضور داشت و جایزه گرفت.

امین میری در فیلم شبی که ماه کامل شد

درباره امین میری، بازیگر نقش ابوخالد در سریال

از مهم‌ترین کار‌های امین میری می‌توان به فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار اشاره کرد.

در این فیلم که با موضوع زندگی «عبدالمالک ریگی» ساخته شده از امین میری به عنوان مشاور لهجه بلوچی و بازیگر دعوت به کار کردند. وی نقش «دایی نورالدین» برادر غمناز با بازی فرشته صدر عرفایی و دایی عبدالمالک (آرمین رحیمیان) و عبدالحمید (هوتن شکیبا) ریگی را بر عهده داشت که تلاش می‌کرد جلوی شرارت‌های عبدالمالک بایستد.

امین میری می‌گوید بار‌ها از وی برای کار‌هایی دعوت شده‌است که در آن‌ها باید نقش قاچاقچی که بلوچی هست را ایفا کند، ولی وی هرگز نپذیرفته، زیرا معتقد است به این خطه همیشه با دیده منفی پرداخته شده، در نتیجه او برای بازی در این فیلم سینمایی با نرگس آبیار شرط کرد که این فیلم هرگز چهره مردم زاهدان را خراب نکند و خوشحال است که با نقشی که ایفا کرد به هدفش رسید.

امین میری در ادامه با بیان این نکته که تا به حال هیچ فیلمی در استان سیستان‌وبلوچستان ساخته نشده که زیبایی‌های آن را به نمایش بگذارد می‌گوید:«من اعتقاد داشتم که چه کاری می‌خواهم انجام بدهم و دارم وارد چه کاری می‌شوم و اگر این بخش‌ها نبود و فقط قرار بود بخش مالک باشد قطعا وارد کار نمی‌شدم. حتی اگر خروجی این نمی‌شد و من بازی هم کرده بودم، مصاحبه می‌کردم و می‌گفتم من این کار را قبول ندارم.»

امین میری در رابطه با شرایط زندگی در زمان عبدالمالک ریگی گفت:«من سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ که اوج بحران عبدالمالک بود در زاهدان بودم. حتی عبدالمالک در زاهدان می‌آمد و می‌چرخید و در شهر فیلم می‌گرفت که بگوید قدرت دارد و ما از نزدیک شاهد این ماجرا‌ها بودیم. ناامنی و خفقان بعد از وی از بین رفت، ولی شرایط زندگی مردم همچنان سخت است.»

امین میری در فیلم سینمایی سرخ پوست

او در فیلم «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی نیز مشاور لهجه محلی و بازیگر بود.

امین میری در نقش "عامر" در سریال نجلا

درباره امین میری، بازیگر نقش ابوخالد در سریال

امین میری در سریال تلویزیونی «نجلا» نقش «عامر» را با لهجه غلیظ عربی عراقی ایفا کرد. شخصیت او در ابتدا اینگونه به نظر می‌رسد که با کینه شخصی‌اش از نجلا می‌خواهد سد راهش شود، ولی در ادامه با ابعاد دیگری از این کاراکتر روبه‌رو می‌شویم. به گفته‌ی او نقش «عامر» فراز و نشیب‌های زیادی دارد و درآوردن این نقش برایش چالش برانگیز بود، «عامر» در ظاهر برون‌گرا و آتیشیست، ولی در باطن بسیار متفاوت است. کارگردان سریال (تقیانی‌پور) تاکید بسیاری بر این داشت که این شخصیت منفی به یکباره به شخصیتی مثبت بدل نشود و بعد دیگر این شخصیت آرام آرام بروز کند، اینکه کجا و کی این تغییرات در عکس‌العمل‌ها و نگاه‌ها دیده شود چالش امین میری به عنوان بازیگر بود.

او در رابطه با تجربه همکاری‌اش با آزیتا حاجیان در سریال «نجلا» گفت:«حداقل من در این کار بسیار مدیون ایشان و نکاتی که درباره نقشم می‌گفتند و انرژی‌ای که منتقل می‌کردند هستم. در حالی‌که همه ما تجربه‌مان از ایشان کمتر بود، ولی این باتجربه‌تر و پیشکسوت بودن به هیچ عنوان باعث نشده بود ایشان نگاه از بالا به دیگران داشته باشند. بی‌نهایت از ایشان ممنونم و امیدوارم دوباره تجربه همکاری با ایشان داشته‌باشم.»

امین میری در نقش "زهرمار خان" در سریال گیل‌دخت

درباره امین میری، بازیگر نقش ابوخالد در سریال

امین میری در سریال تاریخی «گیل‌دخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی ایفاگر نقش «زهرمارخان» است.

امین میری در نقش ابوخالد در سریال نمایش خانگی سقوط

درباره امین میری، بازیگر نقش ابوخالد در سریال

امین میری در سریال نمایش خانگی «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان زاده در نقش «ابوخالد» یکی از فرمانده‌های مهم داعش حاضر شده است. او در این نقش به اردوگاه نگهداری زنان داعشی رفته و توسط ارشد اردوگاه با "آیسان" که دختری ایرانی است آشنا می‌شود و در ادامه تمام تلاش خود را برای ازدواج اجباری با او انجام می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
واقعا دمت گرم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->