اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

جیوه قرمز چیست؟ + ماجرای چرخ خیاطی های قدیمی و گران قیمت

  • کد خبر: ۱۴۹۸۲۲
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
  • ۱۵
جیوه قرمز چیست؟ + ماجرای چرخ خیاطی های قدیمی و گران قیمت
شایعه جیوه قرمز را شاید شنیده باشید، ماده‌ای اسرارآمیز که دقیقا مشخص نیست شهرتش را مدیون چیست؟ اصلا کجا پیدا می‌شود؟ در چرخ‌ خیاطی‌های قدیمی، لانه خفاش یا دهان مومیایی‌ها؟

به گزارش شهرآرانیوز، دوباره آگهی‌ فروش چرخ‌ خیاطی‌های قدیمی با قیمت‌های هنگفت سر از فضای مجازی درآورده است. البته خریدار این اشیا قدیمی کلکسیونر نیستند و حتی قصد سالم نگه داشتن چرخ خیاطی را ندارند. آن‌ها احتمالا دنبال چیز دیگری می‌گردند.

داستان جیوه قرمز اسرارآمیز داستانی قدیمی و البته پرطرفدار است که در عصر اینترنت هر از چند گاهی دوباره سر از خاکستر برمی‌آورد. برخی باور دارند این ماده اکسیری شفابخش است که می‌تواند دردشان را درمان کند.

می‌گویند در لانه خفاش یا چرخ‌ خیاطی‌های قدیمی پیدا می‌شود و در دهان مومیایی‌های مصر باستان هم پنهان شده است. البته این روایت‌ها همه یک مشکل بزرگ دارند، چنین ماده‌ای اصلا وجود خارجی ندارد.

پس تکلیف این همه تبلیغی که در فضای مجازی و حقیقی درباره این ماده و خواص شگفت‌انگیزش وجود دارد چیست؟ چرا برخی حاضرند برای به دست آوردن اندکی از آن مبالغی هنگفت بپردازند؟

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، لیزا وین، رئیس بخش مردم شناسی دانشگاه مک‌کواری پاسخی ساده برای این پرسش‌ها دارد: «بازی کلاهبرداران است.»

وین نخستین بار هنگامی که در مصر و اهرام جیزه کار می‌کرد با این پدیده روبه‌رو شد. او با مصرشناس برجسته‌ای به نام زاهی حواس دفتری مشترک داشت و یکبار شاهد تماس شاهزاده‌ای سعودی بود که به هر قیمتی شده می‌خواست جیوه قرمز را برای درمان مادرش پیدا کند.


فوری: شایعه وجود جیوه قرمز در چرخ‌خیاطی‌های قدیمی صحت ندارد


شاهزاده سعودی در عربستان شنیده بود که درمان درد مادرش جیوه قرمزی است که در دهان مومیایی‌ها پیدا می‌شود. پاسخ زاهی حواس به درخواست شاهزاده سعودی ساده بود: «برای مادرت متاسفم. اینجا چیزی به نام جیوه قرمز وجود ندارد.»

برای زاهی حواس که عمرش را در آنجا گذرانده بود چنین درخواست‌هایی تازگی نداشت و پیش از آن نیز بسیاری در جستجوی جیوه قرمز به او مراجعه کرده بودند.

شاید این سخن جابر ابن حیان شیمیدان مشهور مردم را به اشتباه انداخته باشد که گفته بود:‌ «ارزشمندترین اکسیر جهان جایی درون اهرام مصر پنهان شده است.»

باوری هم وجود دارد که بر اساس آن می‌توان جیوه قرمز را در لانه خفاش‌ها پیدا کرد و البته این واقعیت که خفاش‌ها لانه نمی‌سازند نتوانسته جلوی جویندگان جیوه قرمز را بگیرد.

هستند کسانی که جیوه قرمز را محصول خفاش‌های خون‌آشام می‌دانند و به همین دلیل ویژگی‌هایش را چون دراکولای مشهور می‌دانند. از سیر فرار می‌کند، در آینه دیده نمی‌شود و البته به سمت طلا کشیده می‌شود.

ویدئوهای پربازدیدی هم در یوتیوب وجود دارد که سعی در اثبات این موضوع دارند اما با کمی دقت می‌توان متوجه شد که اغلب آن‌ها ساختگی هستند.

چرخ خیاطی و جیوه قرمز

شاید مشهورترین شایعه درباره جیوه قرمز ماجرای چرخ‌ خیاطی‌های حاوی این ماده جادویی باشد. بر اساس این شایعه دیگر لازم نبود برای یافتن جیوه قرمز دنبال خفاش‌ها راه بیفتید یا درون اهرام مصر را بکاوید، کافی بود که صاحب خوش شانس نوعی خاص از چرخ‌ خیاطی‌ باشید تا به این گنج گرانبها برسید.

هنوز هم این شایعه آنقدری خریدار دارد که آگهی فروش چرخ‌ خیاطی‌های قدیمی را با قیمت‌های باورنکردنی در فضای مجازی پیدا کنیم. حالا شاید برای آنکه جیوه قرمز را نمی‌شناسد و باور ندارد بتوان شایعه الماس پنهان در چرخ خیاطی را رو کرد.

جیوه قرمز شایعه جالبی است و با اینکه قدمتی بسیار دارد اما هر از چند گاهی جلوه‌ای تازه به خود می‌گیرد. در دوران افول اتحاد جماهیر شوروی یکی از مشهورترین این شایعات در جهان پخش شد.

بر اساس این شایعه ماده‌ای اسرارآمیز در آزمایشگاه‌های هسته‌ای شوروی ساخته شده بود و مقادیر اندکی از آن در بازار سیاه به قیمت‌های گزاف فروخته می‌شد. البته جیوه قرمزی که اینجا تبلیغ می‌شد شفابخش نبود و برعکس اثرات مخربی داشت. گفته می‌شد مقدار کمی از آن برای ایجاد یک انفجار اتمی مهیب کافی است تا جایی که آن را «عنصر روز قیامت» نامیده بودند.

سرانجام تحقیقات درباره این مدل جیوه قرمز هم مشابه قبلی‌ها بود: «چنین چیزی وجود خارجی ندارد.»

البته که این پاسخ برای بسیاری قانع‌کننده نیست و هنوز هم بسیاری در بازار سیاه دنبال تهیه این ماده حالا مرگبار هستند.

واقعا جیوه قرمز وجود ندارد؟

در طبیعت یک سنگ معدنی قرمز رنگ حاوی جیوه وجود دارد. سولفید جیوه ماده‌ای بسیار معمولی است. احتمالا با نام شنگرف یا سینابر آشنا باشید که به درد سفال‌گری می‌خورد اما قطعا چیزی را درمان نمی‌کند و حتی برای سلامتی مضر است.

خرید و فروش چرخ خیاطی‌های قدیمی در دیوار مشهد

خرید و فروش چرخ خیاطی‌های قدیمی در مشهد به اسم عتیقه و با قیمت‌های نجومی مسئله‌ای است که به تازگی در دیوار مشهد باب شده است.

سودجویان این حوزه با استفاده از جهل مردم بازار کار خود را گرم می‌کنند و گفته شده در این چرخ‌ خیاطی‌ها جیوه قرمز قیمتی وجود دارد، در حالی که این‌ها شایعه‌ای بیش نیست. پس گول این افراد را نخورید و برای خرید آنها هزینه نکنید.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
4
22
از کجا معلوم که شما دروغگو نیستید؟!
مجید حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
تو برو یک میلیارد پول بده چرخ خیاطی بخر فکر کن جیوه قرمز داره میشه بگی کجاش داره تا به حال از این چرخ خیاطی داشتی کلا زیرش دوتا میله داره یه جای ماسوره دوتا میله بالا وبدنه چدن کجاش جیوه قرمز داره
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
ادرس بگوبفرستم ازتربت حیدریه هستم خادم هستم برای ۲میلیون دروغ بگوخداازم نگدره
ایران آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
0
1
نشر تراوشات ذهنی تان بدون اندکی تحقیق و تفحص در گمراهی مردم یک خیانت است . قطعا جیوه قرمز وجود دارد و در انواع مختلف . در برخی از کشورهای دنیا هم تزریق می گردد ، حتی در پروتئین های پایین تر به حیوانات تزریق می گردد . این هم برای شما زیاد بود که بیان شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
تو را خدا چرا پیام کلاهبرداری که خودش را ایران آزاد معرفی کرده را گذاشتید آیا نشر اکاذیب این کلاهبرداران جایز هست نمی بینید دارد حقایق را وارونه جلوه می دهد باید مدعی العموم وارد این قضیه شده جلوی امثال این کلاهبردارها را بگیرد
زین الله
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
1
3
فکر کنم ایران تازه بیدار شده دنبال جیوه قرمز میگرده تو افغانستان 15سال پیش مردوم خبر شده بود
مجید حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
1
0
مردم گاگول
ترک اوغلان ( پسر ترک )
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
0
2
اگر شایعه هست پس چرا کسی جلوی این آگهی های برنامه دیوار نمیشه ، بابا یه ماشین خوب میخوای بزاری دیوار اگه قیمتش رو کمی بالا بزنی ، جای مبلغ مینویسه غیر قابل رویت ، یعنی قیمت رو گران نوشته ، پس چرا توی این چرخ خیاطی ها عمل نمیکنند
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
0
3
انشالله که مردم با چرخ خیاطی مشغولند کاش همیشه با این جور چیزا مشغول باشند دلار رو یادشون بره خون ملتو تو شیشه نکنند
ناشناس
Afghanistan
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
0
1
دقیقاً دارید دروغ میگین و جیوه قرمز وجود داره.
اگر شما ندیدین یا هدفی از این نوع مطلب دروغ گفتن دارین هم که دیگر هیچ.
جیوه رنگ های مختلف و چگالی های مختلفی داره که نوع قرمز اون با چگالی بالای ۱۶ بسیار ارزشمنده. البته اونقدر کمیاب هست که به ندرت یافت میشه. اما اینکه در چرخ خیاطی قدیمی و لانه خفاش و دهان مومیایی نیست رو درست میگین.
سالار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
1
2
جیوه قرمز شفا بخش وجود داره در چرخ خیاطی قدیمی
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
2
0
سلام دوستان کسی چرخ خیاطی میخوادمن دارم قیمت ۲میلیون مال شصت سال پیش هست میخواست کسی تماس بگیره بفرستم براش
هولاکو خان
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
1
2
من نمیدونم مطالب مقالتونو از کجا نوشتید .با راست و دروغشم کاری ندارم.تقریبا در سالهای ۶۸ یا ۶۹ما سر کوچمون ی تعمیرکاروسایل صوتی و تصویری داشیم.منم از روی علاقه بعده مدرسه میرفتم مغازش .اون موقع تلوزیون ها از این کمد دارا بودن باسیستم لامپ تصویری کار میکردن.من خودم شبیح همین ماده رو داخل لامپ تصویر همین تلویزیون ها دیده بودم .حتی یادمه یکیشونم شکوندم تا ببینم اینا چی هست ولی رو زمین مثل چیوه نقره ای پخش و پلا شد...اون موقع من تقریبا ده دوازده سالم.خبری هم از این مطالب نبود....خواستم گفته باشم من .حالا با کاراییشو قیمت و این چیزا کار ندارم .خواستم گفته باشم که من اون زمون این ماده رو دیدم
پژ مان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
1
2
چرخ خیاطی مارشال ۴۰ سال قدمت ۲میلیارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
من هم یک چرخ قدیمی کهنه در انبار دارم اگر می دانستم اینقدر هالو وجود داره زودتر آگهی می کردم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->