نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

برانکو دوباره گزینه اول سرمربیگری تیم ملی

  • کد خبر: ۱۵۰۷۰
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
برانکو دوباره گزینه اول سرمربیگری تیم ملی
پروژه «تیم ملی - برانکو» یک بار دیگر کلید خورد.
پروژه «تیم ملی - برانکو» بار دیگر از سر گرفته شده و با منتفی‌شدن گزینه‌های داخلی، این‌بار جدی‌تر از گذشته دنبال می‌شود. باوجود اینکه در روز‌های اخیر محمود اسلامیان، یکی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، گفته بود سرمربی بعدی تیم ملی یک ایرانی است، از راهروی فدراسیون فوتبال خبر رسیده برخی از اعضای هیئت‌رئیسه با اجرای این طرح مخالف هستند و علاقه‌مندند هدایت تیم ملی به برانکو محول شود؛ به‌ویژه که در صورت صعود تیم ملی به جام‌جهانی با مبلغی که ازسوی فیفا به فدراسیون فوتبال اختصاص می‌یابد، دستمزد برانکو هم تأمین می‌شود.

این روز‌ها بیشتر رسانه‌ها از این می‌نویسند که نیمکت بعد از ویلموتس، به خارجی‌ها سپرده نخواهد شد، حال آنکه در این ارتباط بار دیگر خبر‌های تازه‌ای شنیدیم. فدراسیون فوتبال به‌تازگی با برانکو به بن‌بست خورد. دلیلش هم مشخص بود. آن‌ها پیشنهادی ۵۰۰هزاریورویی به این مربی دادند. از طرفی درخواست کردند او ۵۰درصد از طلب خود را به پرسپولیس ببخشد و حدود ۵۰۰هزار یورو دریافت کند. برانکو که این را شنید، داغ کرد و تصمیم گرفت مذاکرات را تمام کند. در دوسه روز گذشته، اما اتفاق تازه‌ای رخ داده است. با توجه به اینکه وزارت ورزش دوست دارد برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی شود، کلا مسئولیت مذاکره با مربی کروات را برعهده گرفته است. درواقع این وزارتخانه خود را طرف‌حساب برانکو کرد تا به‌نوعی فدراسیون فوتبال و حیدر بهاروند، سرپرست موقت فدراسیون، نیز نفس راحتی بکشند. این تفویض اختیار، فدراسیون را امیدوار کرده تا وزارت ورزش هم در بحث مالی دست آن‌ها را بگیرد.
 
در همین ارتباط یکی از مسئولان فدراسیون به خبرنگار خبر ورزشی گفت: «پول نداریم. این عین واقعیت است. شاید برانکو بیشتر بیارزد، ولی ما نداریم به او پول زیاد بدهیم». آخرین خبر این بود که برانکو حتی پذیرفت ۱،۵میلیون یورو به ازای خودش و دستیارانش دریافت کند، اما فدراسیون فوتبال آن را نپذیرفت. وزارت ورزش هم گویا در مذاکرات اولیه این پیشنهاد مالی را نپذیرفته و با برانکو بحث را ادامه داده است. خبر‌های امیدوارکننده‌ای هم از دل این مذاکرات برای پرسپولیسی‌ها به گوش می‌رسد.
 
این خبر‌ها حکایت از آن دارد که برانکو چراغ سبز اولیه را برای بخشش آن ۵۰درصد طلبش نشان داده است. این یعنی او می‌تواند به نیمکت ایران بسیار نزدیک‌تر شود. اگر چنین‌اتفاقی بیفتد، پرسپولیس سود اصلی را خواهد کرد؛ چون هم توانستند یحیی را جذب کنند و هم مبلغ چشمگیری از طلب برانکو را پرداخت نکنند. فدراسیون فوتبال به وزارت ورزش گفته می‌توانند این طلب را از کانال فیفا به حساب برانکو واریز کنند. باید دید ظرف روز‌های آینده چه اتفاقی می‌افتد. درهمین‌راستا با یکی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال هم صحبت کردیم که گفت هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست. فقط اینکه اگر کسی می‌گوید گزینه بعدی قطعا ایرانی است، اشتباه می‌کند؛ چون احتمال خارجی‌بودن مربی هم بسیار زیاد است. گزینه خارجی هم همان برانکو است.

یحیی، گزینه‌ای که خط خورد!
در روز‌هایی که از یحیی گل‌محمدی به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی تیم ملی نام برده شد، او ترجیح داد با پرسپولیس قرارداد امضا کند. یحیی می‌گوید تجربه حضور در رأس کادر فنی تیم ملی زود بود و می‌تواند در آینده هم روی نیمکت تیم ملی بنشیند. باوجود صحبت‌هایی که یحیی مطرح کرده، به‌طور‌حتم گل‌محمدی از تمایل فدراسیون فوتبال برای محول‌کردن هدایت تیم ملی به برانکو مطلع شده بود و در چنین‌روز‌هایی تصمیم گرفت پرسپولیس را انتخاب کند؛ به‌ویژه که عملکرد خوب در پرسپولیس می‌تواند او را به تیم ملی نزدیک‌تر کند. یحیی گل‌محمدی پیش‌تر برای هدایت تیم امید هم با فدراسیون فوتبال مذاکره کرد، اما این مذاکرات به‌خاطر مسائل مالی نتیجه مثبتی به‌همراه نداشت.

دایی و مصاحبه‌ای که کار او را خراب کرد
برخی اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال به صراحت گفته‌اند دوست دارند هدایت تیم ملی به علی دایی محول شود. علی دایی در دوره مدیریت علی کفاشیان از کار برکنار شد، اما این‌بار باتجربه‌تر از گذشته شده و اعضای هیئت‌رئیسه بر این عقیده‌اند انتخاب علی دایی در این برهه از زمان که باتجربه شده، مهره‌سوزی نخواهد بود. یکی از این اعضای هیئت‌رئیسه که نظر خود را هم صریح بیان کرده، محمود شیعی است. برخی اعضای هیئت‌رئیسه در این‌باره با علی دایی صحبت کرده‌اند. بااین‌حال مخالفت‌هایی نیز با حضور علی دایی در رأس کادر فنی تیم ملی وجود دارد. این به‌خاطر مصاحبه‌ای است که او فصل گذشته و بعد از مشکلات مالی تیم سایپا علیه مدیر‌عامل این تیم انجام داد. البته هیچ‌کس به این نکته اشاره نمی‌کند، اما بازتاب مصاحبه علی دایی در رسانه‌های خارجی به نظر می‌رسد برای او گران تمام شده است.

قلعه‌نویی فقط گزینه است
با امیر قلعه‌نویی هم درمورد هدایت تیم ملی صحبت شده است، اما به نظر می‌رسد پرافتخارترین مربی لیگ برتر، تنها فقط یک گزینه است. او در این شرایط قطعا حاضر نمی‌شود تیم سپاهان را رها کند. ازسویی موضع‌گیری‌های تماشاگران برخی تیم‌ها علیه امیر قلعه‌نویی، اعضای هیئت‌رئیسه را مجاب کرده است به‌دنبال گزینه دیگری برای تیم ملی باشند، چراکه بر این عقیده‌اند زاویه‌ای که برخی تماشاگران تیم‌ها با امیر قلعه‌نویی پیدا کرده‌اند، به درست یا غلط تیم ملی را دچار حاشیه خواهد کرد و بهتر است تیم ملی به‌دنبال گزینه دیگری باشد.

برانکو امروز با عمان ثبت می‌کند؟
برانکو موردتوجه تیم عمان هم قرار دارد. می‌گویند عمانی‌ها با یک‌میلیون دلار حاضر شده‌اند برانکو را راضی کنند و حتی این مربی راهی عمان شده تا با فدراسیون فوتبال این کشور مذاکره کند و قرارداد ببندد. چندی پیش فوت پادشاه عمان مذاکره با برانکو را به تعویق انداخت. قرارداد یک‌میلیون‌دلاری می‌تواند برای فدراسیون فوتبال ایران قرارداد ایده‌آلی باشد، به این خاطر که فدراسیون فوتبال قرارداد مارک ویلموتس و دستیارانش را برای یک سال ۶/۲ میلیون یورو تنظیم کرده بود. برانکو به‌طور‌حتم بی‌میل به حضور در تیم ملی نیست، اما آنچه مسلم است به‌دنبال تحمیل خود به تیم ملی نیست و تیم ملی ایران به هر نتیجه‌ای غیر از برانکو برسد، برای او قابل احترام است.

بهاروند و انتخابی سخت در روز‌های آینده
حیدر بهاروند ازسوی اعضای هیئت‌رئیسه مأموریت یافته که خیلی زود سرمربی تیم ملی را انتخاب کند. طبیعی است او دراین‌باره با وزارت ورزش و جوانان هم مشورت‌هایی داشته باشد. البته طبیعی است در بین گزینه‌های موجود، شانس برانکو از همه بیشتر باشد. در دوره ریاست مهدی تاج هم نقشه راه این‌طور بود که فدراسیون فوتبال با برانکو مذاکره کند و درصورتی‌که با این مربی به توافق نرسد، به‌دنبال مربی ایرانی باشد. این نقشه راه مصوبه اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال است. به نظر می‌رسد در ادامه هم این راه انتخاب شود. اینکه برانکو هنوز هم گزینه اول فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی باشد، باورکردنی است. به‌ویژه که برانکو شناخت کافی از فوتبال ایران دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->