نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

سارانی: توقع داشتـم به تیم‌ملـی دعوت شوم

  • کد خبر: ۱۵۳۶۷۷
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
سارانی: توقع داشتـم به تیم‌ملـی دعوت شوم
گفتگو با رحمان سارانی، فوتسالیست مشهدی که این روز‌ها در لیگ مالزی بازی می‌کند.

بازیکن باتجربه مشهدی لیگ‌برتر فوتسال ایران، با پایان این رقابت‌ها به مالزی رفت و به‌عنوان لژیونر در تیم «جوهور» این کشور توپ می‌زند. رحمان سارانی که فصلی درخشان را در تیم قند کاترین آمل سپری کرد و توانست نقش مؤثری نه‌تن‌ها در بقای این تیم، بلکه تک‌رقمی‌شدن رتبه پایانی و کسب عنوان نهمی داشته باشد، بلافاصله مانند چند سال گذشته با تعطیلی لیگ و فرصت چندماهه تا شروع فصل بعدی راهی کشور‌های خارجی شد. سارانی در هفته اول لیگ‌برتر فوتسال مالزی و در جریان برد ۸ بر ۰ تیمش برابر «شاه عالم» نمایشی دل‌پذیر داشت. فلنگ مشهدی که قابلیت بازی با هر دو پا را دارد، در گفتگو با شهرآراورزشی از فصلی که گذشت، شرایطش در مالزی و صدالبته دل‌خوری‌هایش از تیم‌ملی و دعوت‌نشدنش می‌گوید.

از حضور غیرمنتظره‌ات در لیگ‌برتر فوتسال مالزی شروع کنیم؛ چه شد که «جوهور» این کشور را برای بازی انتخاب کردی؟

واقعیت آن است که چند سالی است در فرصت بین فصول لیگ‌برتر ایران لژیونر می‌شوم و قبل‌تر هم در کشور‌های گرجستان، آذربایجان و ارمنستان بازی کردم. به‌هرحال هر بازیکنی آرزو دارد لژیونر شود و بازی در سایر کشور‌ها را تجربه کند. این چالشی جدید و جذاب است. این دوری از شهر و دیارت کمی سخت است، اما حس خوبی دارد و موجب می‌شود پیشرفت کنی.

وضعیت خودت و تیمت در مالزی چطور است؟

بازی اول را برای تیمم در لیگ مالزی انجام دادم و هنوز شرایط جدول و جایگاهمان چندان مشخص نیست. اما تصور می‌کنم تیم ما از تیم‌های مدعی باشد. باشگاه ما چند سالی است در فوتبال مالزی قهرمان است و امسال هم تیم فوتسال دادند. مربی اسپانیایی خوبی داریم که مربی رئال‌بتیس بوده است.

برای انتخاب مالزی شناخت قبلی هم داشتی؟

شناخت زیادی از لیگ مالزی نداشتم، اما باتوجه‌به مشورت‌هایی که گرفتم، دیدم این لیگ خوب است و دیده می‌شود. پربازدیدبودن این لیگ هم نقش مهمی در این تصمیم من داشت که به این کشور بیایم.

کیفیت فوتسال در مالزی چطور است؟

باتوجه‌به همین تک‌بازی که در این لیگ انجام دادم، می‌‎توانم بگویم بیشتر تیم‌ها در مالزی فیزیکی هستند و درگیرانه فوتسال بازی می‌کنند. فوتسال مالزی رفته‌رفته پیشرفت می‌کند و این را می‌توان در لیگ آن‌ها مشاهده کرد. البته هنوز هم فوتسال این کشور با کشور ما فاصله دارد، اما مطمئنم روزبه‌روز بهتر می‌شوند، چراکه هم خوب هزینه می‌کنند و هم نگاه حرفه‌ای به آینده فوتسالشان دارند. از نظر سخت‌افزاری و حرفه‌ای‌بودن از لیگ فوتسال ما بهتر هستند، درحالی‌که در فوتسال ما بیشتر تیم‌ها امکانات حرفه‌ای ندارند. البته از نظر استعدادی و فنی فوتسال ما بسیار بهتر از مالزی است.

فوتسالیست‌های ایرانی دیگری هم در این کشور بازی می‌کنند؟

علی ابراهیمی و رضا سپندار در لیگ مالزی بازی می‌کنند.

اوضاع دستمزد‌ها در لیگ مالزی چگونه است؟

دستمزد‌ها اینجا خیلی خوب است و به همین دلیل، بازیکنان بعد از پایان فصل لیگ‌برتر ایران چند ماه تعطیلی را به این کشور‌ها می‌آیند و بازی می‌کنند.

برگردیم به لیگ‌برتر ایران و فصل خوبی که در قند کاترین سپری کردی. تیمتان تا مرز سقوط هم رفت، اما در پایان نه‌تن‌ها در لیگ ماند، بلکه رتبه تک‌رقمی به‌دست آورد.

امسال وضع خوبی را در لیگ‌برتر فوتسال ایران پشت‌سر گذاشتم. در اوایل لیگ باتوجه‌به اینکه سال اولش بود و کمی بی‌تجربگی در تیم ما وجود داشت، خوب نتیجه نگرفتیم، اما در ادامه به‌مرور توانستیم امتیازات خوبی را جمع کنیم و پایان کارمان با کسب یک رتبه تک‌رقمی خوب بود. در مقطعی تیم خیلی زیر فشار بود و نگران سقوط بودیم، اما از زمانی به بعد نتایج خوبی گرفتیم. نتایجی که با همدلی بچه‌ها رقم خورد.

تو بچه مشهد هستی و در فرش‌آرا هم بازی کرده‌ای. امسال بازی‌های فرش‌آرا و رکن‌آذین را دنبال می‌کردی؟ نظرت درباره نتایجی که این دو تیم کسب کردند، چیست؟

به‌هرحال فوتسال تیم‌های شهرم را همیشه دنبال می‌کردم. حالا چه فرش‌آرا باشد که سال‌ها در این تیم بازی کردم و چه رکن‌آذین که یکی‌دو سال بود در لیگ‌برتر حضور داشت. به‌نظرم باتوجه‌به شرایطی که فرش‌آرا داشت و بحث هزینه‌کرد‌ها و اسپانسرینگ نتیجه بدی نگرفت، ولی می‌توانست رتبه‌های بهتری را به‌دست آورد. متأسفانه آن‌طرف رکن‌آذین باتوجه‌به اینکه تازه آمده بود و امتیاز خریده بود، شرایط خوبی نداشت و سقوطش ناامیدکننده بود.

فکر می‌کنی دلیل این ناکامی‌ها چه بود؟

مسئله اسپانسرینگ در فوتسال مشهد بسیار ضعیف است و به‌نظرم همین عامل مهمی در ناکامی تیم‌های ماست. اگر اسپانسر باشد و حمایت بهتری صورت بگیرد، تیم‌های ورزشی ما در استان خراسان می‌توانند نتایج به‌مراتب بهتری بگیرند.

فصل آینده به لیگ ایران برمی‌گردی؟

فعلا با باشگاه مالزیایی قرارداد دارم و همه تمرکزم روی این تیم است و به لیگ ایران فکر نمی‌کنم. به‌هرحال الان من تا ۱۰ ماه دیگر اینجا قرارداد دارم و عملا به نیم‌فصل اول لیگ‌برتر ایران نمی‌رسم و معلوم نیست بیایم یا نیایم یا به کدام تیم بروم.

به تیم‌ملی هم فکر می‌کنی؟

هر کسی دوست دارد به تیم‌ملی فوتبال کشورش دعوت شود و این پیراهن را به تن کند. در یکی‌دو سال گذشته وضعیت فنی خوبی داشتم و به‌نظر خودم آماده‌ترین حالت خودم را داشتم، اما نظر کادرفنی است و هر مربی بازیکنان خودش را انتخاب می‌کند. فقط می‌توانم بگویم خودم از دعوت‌نشدنم به تیم‌ملی تعجب کردم. توقع داشتم به تیم‌ملی دعوت شوم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->