راه و رسم سرمایه گذاری در صندوق‌‌های طلا برای افراد مبتدی پیش بینی قیمت سکه و طلا (دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳) | کاهش قیمت ادامه دارد؟ پیش بینی نرخ ارز و دلار (دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳) | دلار کاهشی می‌ماند؟ پیش بینی بورس (دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳) | بازار سرمایه سبز می‌ماند؟ بلک فرایدی فروشگاه پوشاک در بلوار سجاد مشهد را به پلمب کشاند (۴ آذر ۱۴۰۳) قیمت خودرو‌های خارجی ریزش کرد (۴ آذر ۱۴۰۳) اجرای فونداسیون ۱۰۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن شهرستان مشهد رشد نزدیک به ۵۰ هزار واحدی بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۴ آذر ۱۴۰۳) کاهش اندک قیمت طلا و سکه در مشهد (۴ آذر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۴ آذر ۱۴۰۳) | قیمت‌ها کمی کاهش یافت قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۴ آذر ۱۴۰۳) | دلار ۷۰ هزار و ۳۰۰ تومان بیت‌کوین بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار می‌شود؟ (۴ آذر ۱۴۰۳) نظام پرداخت رسمی ارز محقق می‌شود؟ برگشت مصوبه دائمی‌شدن قرارداد کارگران، به بهانه افزایش بیکاری معاون وزیر جهاد کشاورزی: کمبودی برای عرضه گوشت قرمز در حوزه دام سنگین نداریم مشترکان گاز پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند عوارض سوخت نیروگاهی در قبوض برق افزایش می‌یابد؟ ۵ عرضه اولیه مهم در راه بورس حقوق دولتی معادن برای سال آینده ۱۵ درصد تعیین شد قیمت امروز میوه در مشهد اعلام شد (۴ آذر ۱۴۰۳) | کیوی کیلویی ۵۰ هزار تومان هشدار نارنجی برای کشاورزان ۲۹ استان صادر شد (۴ آذر ۱۴۰۳) فرمول محاسبه قبض مشترکان پرمصرف برق مشخص شد + جدول آخرین قیمت ربع سکه ضرب ۱۴۰۳ در حراج روز (شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت دلار (یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳) | سرنوشت قیمت دلار تحت تاثیر سیاست پیش بینی قیمت طلا و سکه (یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳) | افزایش قیمت طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس (یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳) | بازار سبز می‌ماند؟ پژمان‌فر: باید به ظرفیت‌های دانش بنیان مشهد و خراسان رضوی نگاه ویژه‌تری شود استان خراسان رضوی می‌تواند قطب دوم و پیشرو در حوزه اقتصاد دیجیتال باشد خودرو و باز هم افزایش نجومی قیمت!
سرخط خبرها

از یورو ۵ انتظار کاهش آلودگی سریع نداشته باشید

  • کد خبر: ۱۵۱۵۹
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
از یورو ۵ انتظار کاهش آلودگی سریع نداشته باشید
عضو انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اجباری شدن استاندارد یورو ۵ در خودرو‌های داخلی از ابتدای سال آینده، گفت: با توجه به تردد خودرو‌های فرسوده در کشور، نباید انتظار داشت که با ارتقای استاندارد خودروها، سطح آلایندگی یکباره کاهش یابد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ امین‌الله کرمان‌پور در یک نشست خبری با بیان اینکه می‌توان عملکرد‌های خودرو و سنسور‌های نصب‌شده روی آن را با موتور هماهنگ کرد و به بازدهی حداکثری رسید، گفت: مصرف سوخت خودرو و سطح آلایندگی موتور از طریق سیستم مدیریت خودرو به حداقل ممکن می‌رسد.

وی با بیان اینکه رعایت استاندارد یورو ۵ در خودرو‌های داخلی از ابتدای سال آینده اجباری می‌شود، گفت: در کشور ۳۰ میلیون دستگاه خودرو در حال تردد داریم که ۵ تا ۶ درصد آن‌ها کاربراتوری هستند و اگر از رده مصرف خارج شوند، تأثیر قابل‌توجهی در کاهش آلایندگی خواهند داشت.

وی ادامه داد: در عین حال، نباید انتظار داشته باشیم که با ارتقای استاندارد خودرو‌های تولیدی، سطح آلایندگی یکباره کاهش یابد، زیرا اگر از اول سال آینده هم تمام تولیدات به استاندارد یورو ۵ مجهز باشند، باز هم زمانی طول می‌کشد تا خودرو‌های فرسوده از رده خارج شوند.

وی در مورد تغییراتی که ممکن است با ارتقای استاندارد خودرو‌ها از یورو ۴ به یورو ۵، بر روی برخی قطعات آن‌ها صورت گیرد نیز گفت: موتور‌های با استاندارد یورو ۴ پتانسیل تبدیل به موتور با استاندارد یورو ۵ بدون تغییر فیزیکی و مکانیکی را دارند، البته باز هم ممکن است برخی موتور‌ها با تعویض قطعات ارتقا یابند.

* جریمه داخلی تولیدکنندگان در پی تشدید تحریم‌ها

به گزارش فارس، امید یادگاری مدیر بازرگانی یک گروه صنعتی قطعه‌ساز نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در سال گذشته ۵۳ هزار دستگاه EMS (سیستم مدیریت موتور) تولید کردیم، گفت: سهم ما در تأمین EMS محصولات ایران خودرو حدود ۱۳ درصد بوده که امیدواریم تا پایان امسال به ۱۵ تا ۱۶ درصد برسیم، در عین حال این آمادگی وجود دارد که حدود ۳۰ درصد نیاز ایران خودرو را تأمین کنیم.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در صنعت قطعه‌سازی از جمله در تخصیص ارز و همچنین واردات برخی مواد اولیه گفت: در پی تشدید تحریم‌ها، بخشی از سرمایه شرکت‌های ایرانی در بانک‌های چینی بلوکه شد، ولی بانک مرکزی بدون توجه به این مسئله بابت تأخیر در تحویل اسناد ارزی، جریمه دیرکرد برای تولیدکنندگان تعیین کرده است، این در حالی است که صنعتگران نقشی در این دیرکرد نداشته و خودشان نیز از این محل متضرر شده‌اند.

یادگاری با بیان اینکه در ارتقای استاندارد یورو ۴ به یورو ۵ هیچ افزایش قیمتی در سیستم مدیریت موتور خودرو‌ها صورت نگرفته است، گفت: با توجه به اینکه این سیستم متعلق به خودمان است، برای انجام تغییرات در آن هزینه‌ای بابت تولید تحت لیسانس پرداخت نمی‌کنیم.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->