تداوم روند صعودی قیمت گوشت گوساله و گوسفندی در مشهد (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) خبر خوش وزیر نیرو برای پایان خاموشی‌ها عقب‌نشینی ۴۷ هزار پله‌ای شاخص بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) مشهد؛ قطب تولید کفش زنانه دست‌دوز کشور با سهم عمده در صادرات قیمت انواع سکه پارسیان اعلام شد (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) + جدول علت افزایش یکباره قیمت گوساله زنده چه بود؟ تعرفه پلکانی واردات خودرو غیرقانونی اعلام شد حذف برخی مشاغل از فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور، تهدیدی جدی برای حقوق و مزایا محسوب می‌شود بررسی وضعیت بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس مسیر تهران به مشهد در هفته پایانی تعطیلات تابستان ۱۴۰۴ گوشه‌ای از مشکلات فعالان شهرک صنعتی ماشین سازی مشهد | بی‌برقی، بی‌کاری و بی‌صدایی سوله‌ها افزایش حدود ۲۰۰ هزار تومانی قیمت طلا در مشهد! (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) | صعود سکه به کانال ۹۴ میلیون تومان آغاز به کار نمایشگاه فروش پاییزه مشهد از فردا (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) رشد ۱۰۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد مشهد (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۲۵ شهریور ۱۴۰۴) | نارنگی نوبرانه چند؟ قیمت طلا در بازار جهانی امروز (سه‌شنبه، ۲۵ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد | رشد ادامه دار قیمت طلا با ضعف دلار پیشنهاد بخش خصوصی برای کنترل قیمت گوشت ویدئو | اخراج اتباع افغانستانی قیمت مسکن در حاشیه شهر‌ها را کاهش داده است ارز تک نرخی، گوشت را ارزان می‌کند جزئیات جریمه روزانه موتورسواران فاقد بیمه فروش بیت کوین توسط نهنگ‌ها همزمان با ثبات قیمت در ۱۱۶ هزار دلار افزایش چشمگیر قیمت برنج و حبوبات| قیمت لوبیا چیتی رکورد زد پیش‌بینی قیمت دلار سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای روز سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۴ پلمب ۲ دفتر مشاور املاک در منطقه الهیه مشهد (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) افزایش قیمت نفت در پی حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاه‌های روسیه (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) شروط بانک مرکزی برای فعالیت پلتفرم‌های خرید و فروش طلا اعلام شد قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) | ساینا اتوماتیک حدود ۶۷۰ میلیون تومان شد
سرخط خبرها

از یورو ۵ انتظار کاهش آلودگی سریع نداشته باشید

  • کد خبر: ۱۵۱۵۹
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
از یورو ۵ انتظار کاهش آلودگی سریع نداشته باشید
عضو انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اجباری شدن استاندارد یورو ۵ در خودرو‌های داخلی از ابتدای سال آینده، گفت: با توجه به تردد خودرو‌های فرسوده در کشور، نباید انتظار داشت که با ارتقای استاندارد خودروها، سطح آلایندگی یکباره کاهش یابد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ امین‌الله کرمان‌پور در یک نشست خبری با بیان اینکه می‌توان عملکرد‌های خودرو و سنسور‌های نصب‌شده روی آن را با موتور هماهنگ کرد و به بازدهی حداکثری رسید، گفت: مصرف سوخت خودرو و سطح آلایندگی موتور از طریق سیستم مدیریت خودرو به حداقل ممکن می‌رسد.

وی با بیان اینکه رعایت استاندارد یورو ۵ در خودرو‌های داخلی از ابتدای سال آینده اجباری می‌شود، گفت: در کشور ۳۰ میلیون دستگاه خودرو در حال تردد داریم که ۵ تا ۶ درصد آن‌ها کاربراتوری هستند و اگر از رده مصرف خارج شوند، تأثیر قابل‌توجهی در کاهش آلایندگی خواهند داشت.

وی ادامه داد: در عین حال، نباید انتظار داشته باشیم که با ارتقای استاندارد خودرو‌های تولیدی، سطح آلایندگی یکباره کاهش یابد، زیرا اگر از اول سال آینده هم تمام تولیدات به استاندارد یورو ۵ مجهز باشند، باز هم زمانی طول می‌کشد تا خودرو‌های فرسوده از رده خارج شوند.

وی در مورد تغییراتی که ممکن است با ارتقای استاندارد خودرو‌ها از یورو ۴ به یورو ۵، بر روی برخی قطعات آن‌ها صورت گیرد نیز گفت: موتور‌های با استاندارد یورو ۴ پتانسیل تبدیل به موتور با استاندارد یورو ۵ بدون تغییر فیزیکی و مکانیکی را دارند، البته باز هم ممکن است برخی موتور‌ها با تعویض قطعات ارتقا یابند.

* جریمه داخلی تولیدکنندگان در پی تشدید تحریم‌ها

به گزارش فارس، امید یادگاری مدیر بازرگانی یک گروه صنعتی قطعه‌ساز نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در سال گذشته ۵۳ هزار دستگاه EMS (سیستم مدیریت موتور) تولید کردیم، گفت: سهم ما در تأمین EMS محصولات ایران خودرو حدود ۱۳ درصد بوده که امیدواریم تا پایان امسال به ۱۵ تا ۱۶ درصد برسیم، در عین حال این آمادگی وجود دارد که حدود ۳۰ درصد نیاز ایران خودرو را تأمین کنیم.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در صنعت قطعه‌سازی از جمله در تخصیص ارز و همچنین واردات برخی مواد اولیه گفت: در پی تشدید تحریم‌ها، بخشی از سرمایه شرکت‌های ایرانی در بانک‌های چینی بلوکه شد، ولی بانک مرکزی بدون توجه به این مسئله بابت تأخیر در تحویل اسناد ارزی، جریمه دیرکرد برای تولیدکنندگان تعیین کرده است، این در حالی است که صنعتگران نقشی در این دیرکرد نداشته و خودشان نیز از این محل متضرر شده‌اند.

یادگاری با بیان اینکه در ارتقای استاندارد یورو ۴ به یورو ۵ هیچ افزایش قیمتی در سیستم مدیریت موتور خودرو‌ها صورت نگرفته است، گفت: با توجه به اینکه این سیستم متعلق به خودمان است، برای انجام تغییرات در آن هزینه‌ای بابت تولید تحت لیسانس پرداخت نمی‌کنیم.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->