ورود ۵ فروند هواپیمای پهن پیکر بویینگ ۷۷۷ به کشور بیانیه حزب الله در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به سوریه| حزب‌الله: صهیونیست‌ها تنها زبان زور را می‌فهمند برگزاری مزایده واگذاری فضا‌های زیر پل عابر پیاده و محل استقرار کافه‌ون‌ها در مشهد پیش بینی قیمت دلار و طلا (پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴) کاهش تعرفه واردات خودرو + جدول (۲۵ تیر ۱۴۰۴) افت شدید خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۵ تیر ۱۴۰۴) | چانگان ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان شد آرامش در بازار خودرو‌های داخلی (۲۵ تیر ۱۴۰۴) + جدول قیمت خرید بیش از ۳۳۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان رضوی وزیر کار: منابع برای پرداخت کالابرگ ۴ دهک به خزانه ارسال شد | امیدواریم کالابرگ هرچه سریع‌تر پرداخت شود راهکار‌هایی برای اصلاح قبض برق و ثبت اطلاعات مشترکان تهرانی تأکید کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی بر استمرار ثبات در تأمین و توزیع کالا‌های اساسی دینار عراق در آستانه اربعین حسینی چقدر است؟ (۲۵ تیر ۱۴۰۴) + جدول استاندار خراسان رضوی: «احداث نیروگاه تجدیدپذیر دولتی» نمونه موفقی از همگرایی برای رفع ناترازی‌هاست تحلیل بازار میلگرد اصفهان و وضعیت قیمت در مقایسه با رقبا چراغ سبز بورس در چهارمین هفته تیرماه روشن ماند | زنجیره فرار پول‌های حقیقی از بازار بالاخره شکسته شد (۲۵ تیر ۱۴۰۴) رشد ۴۴ درصدی حق‌بیمه در بهار ۱۴۰۴ | عملکرد شرکت‌بیمه در بخش پرداخت خسارت چگونه بوده است؟ میزان رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد | کدام بخش‌ها بیشترین سهم را داشتند؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۵ تیر ۱۴۰۴) | دلار بازار آزاد چند؟ قیمت روغن ۲۵ درصد افزایش یافت | تعادل بازار روغن تا ۲۰ روز آینده ترفند برخی شرکت ها برای فروش روغن به بنکداران و تشدید گرانی در بازار | روغن به شرط خرید کالاهای دیگر! بررسی ابزار‌های نوین مالی در کمیته فقهی بورس خودروسازان به معاون اول رئیس‌جمهور نامه نوشتند | انتقاد خودروسازان از استناد‌های غیرقانونی وزارت صمت در اصلاح قیمت خودرو طلا امروز در مشهد چند قیمت خورد؟ (۲۵ تیر ۱۴۰۴) خرید تضمینی گندم در شهرستان مشهد از مرز ۵۸ هزار تن گذشت (۲۵ تیر ۱۴۰۴) مکانیسم ماشه روند قیمت دلار را تغییر داد (۲۵ تیر ۱۴۰۴) افزایش مستمری‌ها از تیرماه ۱۴۰۴، فرصتی برای بیمه‌شدگان صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان رضوی نظام بانکی در پرداخت تسهیلات تکلیفی به مشاغل خانگی کم‌کاری می‌کند فراخوان وزارت صمت برای متقاضیان واردات خودرو‌های کارکرده منتشر شد + جزئیات قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۲۵ تیر ۱۴۰۴) | یک کیلو سیب‌زمینی چند؟
سرخط خبرها

از یورو ۵ انتظار کاهش آلودگی سریع نداشته باشید

  • کد خبر: ۱۵۱۵۹
  • ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
از یورو ۵ انتظار کاهش آلودگی سریع نداشته باشید
عضو انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اجباری شدن استاندارد یورو ۵ در خودرو‌های داخلی از ابتدای سال آینده، گفت: با توجه به تردد خودرو‌های فرسوده در کشور، نباید انتظار داشت که با ارتقای استاندارد خودروها، سطح آلایندگی یکباره کاهش یابد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ امین‌الله کرمان‌پور در یک نشست خبری با بیان اینکه می‌توان عملکرد‌های خودرو و سنسور‌های نصب‌شده روی آن را با موتور هماهنگ کرد و به بازدهی حداکثری رسید، گفت: مصرف سوخت خودرو و سطح آلایندگی موتور از طریق سیستم مدیریت خودرو به حداقل ممکن می‌رسد.

وی با بیان اینکه رعایت استاندارد یورو ۵ در خودرو‌های داخلی از ابتدای سال آینده اجباری می‌شود، گفت: در کشور ۳۰ میلیون دستگاه خودرو در حال تردد داریم که ۵ تا ۶ درصد آن‌ها کاربراتوری هستند و اگر از رده مصرف خارج شوند، تأثیر قابل‌توجهی در کاهش آلایندگی خواهند داشت.

وی ادامه داد: در عین حال، نباید انتظار داشته باشیم که با ارتقای استاندارد خودرو‌های تولیدی، سطح آلایندگی یکباره کاهش یابد، زیرا اگر از اول سال آینده هم تمام تولیدات به استاندارد یورو ۵ مجهز باشند، باز هم زمانی طول می‌کشد تا خودرو‌های فرسوده از رده خارج شوند.

وی در مورد تغییراتی که ممکن است با ارتقای استاندارد خودرو‌ها از یورو ۴ به یورو ۵، بر روی برخی قطعات آن‌ها صورت گیرد نیز گفت: موتور‌های با استاندارد یورو ۴ پتانسیل تبدیل به موتور با استاندارد یورو ۵ بدون تغییر فیزیکی و مکانیکی را دارند، البته باز هم ممکن است برخی موتور‌ها با تعویض قطعات ارتقا یابند.

* جریمه داخلی تولیدکنندگان در پی تشدید تحریم‌ها

به گزارش فارس، امید یادگاری مدیر بازرگانی یک گروه صنعتی قطعه‌ساز نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در سال گذشته ۵۳ هزار دستگاه EMS (سیستم مدیریت موتور) تولید کردیم، گفت: سهم ما در تأمین EMS محصولات ایران خودرو حدود ۱۳ درصد بوده که امیدواریم تا پایان امسال به ۱۵ تا ۱۶ درصد برسیم، در عین حال این آمادگی وجود دارد که حدود ۳۰ درصد نیاز ایران خودرو را تأمین کنیم.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در صنعت قطعه‌سازی از جمله در تخصیص ارز و همچنین واردات برخی مواد اولیه گفت: در پی تشدید تحریم‌ها، بخشی از سرمایه شرکت‌های ایرانی در بانک‌های چینی بلوکه شد، ولی بانک مرکزی بدون توجه به این مسئله بابت تأخیر در تحویل اسناد ارزی، جریمه دیرکرد برای تولیدکنندگان تعیین کرده است، این در حالی است که صنعتگران نقشی در این دیرکرد نداشته و خودشان نیز از این محل متضرر شده‌اند.

یادگاری با بیان اینکه در ارتقای استاندارد یورو ۴ به یورو ۵ هیچ افزایش قیمتی در سیستم مدیریت موتور خودرو‌ها صورت نگرفته است، گفت: با توجه به اینکه این سیستم متعلق به خودمان است، برای انجام تغییرات در آن هزینه‌ای بابت تولید تحت لیسانس پرداخت نمی‌کنیم.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->