فروش اینترنتی مرغ و تخم‌مرغ تنظیم بازار در مشهد از امروز امکان‌پذیر شد (۱۱ آذرماه ۱۴۰۰) قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار امروز پنجشنبه (۱۱ آذرماه ۱۴۰۰) + جدول قیمت دلار، قیمت سکه، قیمت طلا و قیمت ارز امروز پنجشنبه (۱۱ آذرماه ۱۴۰۰) + جدول وام ۱۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌ها بگیرید + معرفی بانک و مدارک لازم برای دریافت وام گرانترین شهر‌های ۲۰۲۱؛ تهران در رتبه ۲۹ قرار گرفت! ۴۸ درصد خانواده‌های ایرانی خودرو ندارند | قرعه‌کشی خودرو شبیه بخت‌آزمایی است حقوق و ساعت کار کارگران چگونه تعیین می‌شود؟ شرط جدید برای ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن اعلام شد (۱۱ آذرماه ۱۴۰۰) قیمت روز گوشی موبایل در بازار امروز پنجشنبه (۱۱ آذرماه ۱۴۰۰) + جدول با وجود اعلام توزیع هوشمند اقلام تنظیم بازار سامانه «بازرگام» در مشهد در دسترس نیست خراسان رضوی از توزیع هوشمند کالا بی نصیب ماند افت خودتحریمی در اقتصاد ایران ویدئو| قالیباف: قرعه کشی خودروسازان شبیه بخت آزمایی است نقش عجیب گرگ ها در کاهش تصادفات جاده‌ای! جزئیات فروش فوری فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور از دوشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰ + لینک ثبت نام دلایل لرزش خودرو هنگام شتاب‌گیری چیست؟ پیش‌بینی قیمت طلا فردا پنجشنبه ۱۱ آذر ارزش سهام عدالت امروز چهارشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۰ + جدول شرایط جدید فروش نقدی و اقساطی FARDA 511 و FARDA SX5 اعلام شد + مشخصات خودرو
خبر فوری
از یورو ۵ انتظار کاهش آلودگی سریع نداشته باشید
عضو انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اجباری شدن استاندارد یورو ۵ در خودرو‌های داخلی از ابتدای سال آینده، گفت: با توجه به تردد خودرو‌های فرسوده در کشور، نباید انتظار داشت که با ارتقای استاندارد خودروها، سطح آلایندگی یکباره کاهش یابد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ امین‌الله کرمان‌پور در یک نشست خبری با بیان اینکه می‌توان عملکرد‌های خودرو و سنسور‌های نصب‌شده روی آن را با موتور هماهنگ کرد و به بازدهی حداکثری رسید، گفت: مصرف سوخت خودرو و سطح آلایندگی موتور از طریق سیستم مدیریت خودرو به حداقل ممکن می‌رسد.

وی با بیان اینکه رعایت استاندارد یورو ۵ در خودرو‌های داخلی از ابتدای سال آینده اجباری می‌شود، گفت: در کشور ۳۰ میلیون دستگاه خودرو در حال تردد داریم که ۵ تا ۶ درصد آن‌ها کاربراتوری هستند و اگر از رده مصرف خارج شوند، تأثیر قابل‌توجهی در کاهش آلایندگی خواهند داشت.

وی ادامه داد: در عین حال، نباید انتظار داشته باشیم که با ارتقای استاندارد خودرو‌های تولیدی، سطح آلایندگی یکباره کاهش یابد، زیرا اگر از اول سال آینده هم تمام تولیدات به استاندارد یورو ۵ مجهز باشند، باز هم زمانی طول می‌کشد تا خودرو‌های فرسوده از رده خارج شوند.

وی در مورد تغییراتی که ممکن است با ارتقای استاندارد خودرو‌ها از یورو ۴ به یورو ۵، بر روی برخی قطعات آن‌ها صورت گیرد نیز گفت: موتور‌های با استاندارد یورو ۴ پتانسیل تبدیل به موتور با استاندارد یورو ۵ بدون تغییر فیزیکی و مکانیکی را دارند، البته باز هم ممکن است برخی موتور‌ها با تعویض قطعات ارتقا یابند.

* جریمه داخلی تولیدکنندگان در پی تشدید تحریم‌ها

به گزارش فارس، امید یادگاری مدیر بازرگانی یک گروه صنعتی قطعه‌ساز نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در سال گذشته ۵۳ هزار دستگاه EMS (سیستم مدیریت موتور) تولید کردیم، گفت: سهم ما در تأمین EMS محصولات ایران خودرو حدود ۱۳ درصد بوده که امیدواریم تا پایان امسال به ۱۵ تا ۱۶ درصد برسیم، در عین حال این آمادگی وجود دارد که حدود ۳۰ درصد نیاز ایران خودرو را تأمین کنیم.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در صنعت قطعه‌سازی از جمله در تخصیص ارز و همچنین واردات برخی مواد اولیه گفت: در پی تشدید تحریم‌ها، بخشی از سرمایه شرکت‌های ایرانی در بانک‌های چینی بلوکه شد، ولی بانک مرکزی بدون توجه به این مسئله بابت تأخیر در تحویل اسناد ارزی، جریمه دیرکرد برای تولیدکنندگان تعیین کرده است، این در حالی است که صنعتگران نقشی در این دیرکرد نداشته و خودشان نیز از این محل متضرر شده‌اند.

یادگاری با بیان اینکه در ارتقای استاندارد یورو ۴ به یورو ۵ هیچ افزایش قیمتی در سیستم مدیریت موتور خودرو‌ها صورت نگرفته است، گفت: با توجه به اینکه این سیستم متعلق به خودمان است، برای انجام تغییرات در آن هزینه‌ای بابت تولید تحت لیسانس پرداخت نمی‌کنیم.
 
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}