وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

مشهد ظرفیتی بالا برای تبدیل شدن به جریان تولید فیلم دارد

  • کد خبر: ۱۵۱۸۹۵
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
مشهد ظرفیتی بالا برای تبدیل شدن به جریان تولید فیلم دارد
سه کارگردان مطرح کشور در اختتامیه چهارمین اردوی «ایده تا تولید» با تاکید بر ظرفیت بالای مشهد در حوزه فیلم سازی تاکید کردند که مشهد ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به جریان تولید فیلم را دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، عصر روز جمعه مراسم اختتامیه چهارمین اردوی «ایده تا تولید» انجمن سینمای جوانان ایران که از ۲۸ بهمن ماه در مشهد آغاز شده بود، در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد.

«کمال تبریزی»، «همایون اسعدیان» و «امیرشهاب رضویان» سه چهره نام آشنای سینمای ایران در طول یک هفته به ۱۵ نفر از اعضای منتخب انجمن سینمای جوانان کشور که از ۶ استان شرق کشور به مشهد آمده بودند، ضمن آموزش‌هایی در سه ژانر کمدی، فانتزی و ملودرام همراه با این هنر آموزان سه فیلم کوتاه در هر ژانر از مرحله ایده تا اجرا را در کنار هم ساختند.

تمرکز امکانات و فرصت‌ها به خصوص در رشته‌های مختلف هنری به خصوص سینما در تهران همواره مورد انتقاد سینماگران جوان در شهرستان‌ها بوده است.

حالا اما دفتر سینما جوانان ایران با همکاری موسسه فرهنگی هنری شهرآرا این فرصت را به سینماگران جوان داد تا آنها بتوانند برای چند روز در کنار سه چهره شناخته شده سینمای ایران باشند تا به قدر توان از تجربیات آنها برای روزهای پیش رویشان پس انداز کنند.

امروز همین که از پله برقی سینما هویزه رفتم بالا تا مراسم را پوشش دهم با جمعیتی از جوانان سینماگر مواجه شدم. جوانانی که میشد رضایت از حضور در این دوره آموزشی را در چهره هایشان دید.

هنرجویانی که در یک هفته گذشته بیشتر از هر زمان دیگری رویاهای خود را زندگی کرده‌اند، با دوربین بودند و فنی را آموختند که آرزویش را دارد.

وقتی با شماری از شرکت کنندگان در این دوره آموزشی صحبت کردم همه به اتفاق به دو نکته اشاره کردند: اول کوتاه بودن زمان برگزاری دوره و دوم تقاضا برای ادامه برگزاری چنین دوره ای در مشهد.

کار گروهی در دنیای امروز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. همان چیزی که هنرجویان دفتر سینمای جوان در طول این دوره آن را تجربه کردند.

از نظر شرکت کنندگان در چهارمین اردوی «ایده تا تولید» انجمن سینمای جوانان ایران این دوره فرصتی برای تجربه «خواستن توانستن است» بوده. اردویی که بعد از تلاشی یک هفته‌ای سه فیلم کوتاه را برای آنها به ارمغان آورده که دست رنج خودشان است و در طول چند روز همکاری با هم ساخته شده است.

مشهد؛ شهری پر از سوژه

کمال تبریزی کارگردان شناخته شده سینمای ایران در این مراسم گفت: اینکه ما یک هفته در کنار هم بودیم، و با هم کار کردیم، یک فرصت خوب بود.

او در ادامه کمک شهرداری به فیلم سازان جوان را یک امکان خوب برای پیشرفت آنها دانست و تاکید کرد که امکانات خوبی به فیلمسازان می‌دهند. مشهد شهری با پتانسیل سینمایی بالا است و سوژه‌های زیادی در دل خود دارد.

تبریزی افزود: در آینده در فضای سینمای مشهد اتفاقات خویی خواهد افتاد. اگر بخواهیم در سینما اتفاقی بیفتد باید فیلم‌های خوبی تولید شود.

فرصتی برای تمرکز زدایی

امیر شهاب رضویان چهارمین اردوی «ایده تا تولید» را فیلمسازی با مناسباتی متفاوت دانست و تاکید کرد: استعدادهای خوبی در مشهد هست و ما در یک هفته گذشته این استعدادها را از نزدیک دیدیم.

او ادامه داد: برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث تمرکز زدایی می‌شود.

یک تجربه زیسته مشترک

همایون اسعدیان، کارگردان توانمند سینمای ایران نیز در مراسم اختتامیه این اردوی آموزشی ساخت سه فیلم کوتاه موفق در طول یک هفته را حیرت انگیز دانست.

او ادامه داد: این فرصت برای من تجربه جذابی بود. ما در کنار هم توانستیم تجربه زیسته مشترک داشته باشیم و تجربیات زیادی به دست آوردیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->