سرخط خبرها

فراخوان نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» منتشر شد

  • کد خبر: ۱۵۲۳۶
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
فراخوان نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» منتشر شد
مدیر نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» گفت: این نمایشگاه با هدف نمایش همدلی و انسجام ملی و پاسداشت مقام این شهید بزرگوار در تاریخ ۲۳ بهمن، در جزیره کیش برپا می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا اردلان در نشست خبری نمایشگاه «بدرقه سردار» با بیان اینکه از ابتدای اتفاق ناگوار ترور سردار سلیمانی منطقه آزاد کیش ایده انتشار فراخوان و برگزاری نمایشگاه عکسی با این مضمون را در برنامه داشت افزود: از بدو ورود پیکر سردار سلیمانی به کشور و تشییع در شهر‌های مختلف و مراسم تدفین عکس‌های بسیار خوبی به ویژه توسط عکاسان خبری و هنرمندان و همچنین مردم ثبت شده که گنجینه ارزشمندی به‌وجود آورده و می‌تواند دستمایه خوبی برای استفاده در آینده باشد.

وی اظهار کرد: در منطقه آزاد کیش نیز با توجه به اینکه این رویداد بسیار اهمیت داشت، مردم کیش و همچنین گردشگرانی که در آن ایام در جزیره حضور داشتند، حمایت همه جانبه و همدردی خودشان را در این رویداد نشان دادند و به همین مناسبت منطقه آزاد کیش تصمیم گرفت این مجاهدت‌ها و تلاش‌ها و همچنین حضور مردمی را در قالب نمایشگاه عکس در منطقه آزاد کیش به نمایش بگذارد که هدف از آن اشاعه و نشان دادن فرهنگ ایثار و شهادت و مجاهدت‌های این سردار بزرگ اسلام است.

وی تشریح کرد: نمایشگاه عکس «بدرقه سردار» سه ضلع دارد که یک ضلع آن متعلق به عکس‌هایی در رابطه با مجاهدت‌های این سردار بزرگ و نشان دادن شخصیت این شهید عزیز است، ضلع دوم عکس‌هایی با موضوع مردمی است که در این رویداد و تشییع شرکت کردند و توانستند آن غرور و همبستگی و اتحاد ملی را نشان دهند و ضلع سوم عکس‌هایی در ارتباط با هنرمندانی است که در آن لحظات سخت توانستند جلوه‌های ویژه‌ای از این تشییع بزرگ را ثبت کنند تا برای همیشه در دل تاریخ ماندگار شود.

در ادامه این نشست محمدرضا طائب دبیر نمایشگاه عکس بدرقه سردار با اشاره به اینکه فراخوان این رویداد از صبح امروز منتشر شده، بیان کرد: افتتاحیه این رویداد ۲۳ بهمن ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود و نمایشگاه به مدت دو هفته دایر خواهد بود. علاقه‌مندان تا ۵ بهمن ماه فرصت دارند که عکس‌هایشان را مطابق با شرایطی که در فراخوان ذکر شده، به دبیرخانه نمایشگاه ارسال کنند. ۶ بهمن ماه آثار ارسال شده توسط سه تن از عکاسان برجسته بابک برزویه، حیدر رضایی و حمید فروتن داوری و ۸۰ فریم عکس انتخاب می‌شود و پس از چاپ و آماده سازی در این نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد.

دبیر نمایشگاه عکس بدرقه سردار عنوان کرد: یقینا این نمایشگاه بهترین نمایشگاه عکس در ارتباط با این موضوع خواهد بود، زیرا سخت‌گیری‌های زیادی برای انتخاب آثار صورت خواهد گرفت تا عکس‌های تاثیرگذار همسو با اهداف نمایشگاه انتخاب شود. یک کتاب عکس نیز از ۸۰ اثر انتخاب شده همراه با عکس‌هایی از دوران رشادت‌های سردار سلیمانی چاپ می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه در ادامه در تهران و سایر استان‌ها و کشور‌های منطقه همچون سوریه، عراق، ترکیه، روسیه، افغاستان، پاکستان و هند برگزار می‌شود و رایزنی‌هایی در این رابطه با گالری‌های آن‌ها انجام شده است. همچنین قصد داریم این نمایشگاه را در اروپا و کانادا هم برگزار کنیم، اما هنوز با گالری‌های این کشور‌ها به نتیجه مشخصی نرسیده‌ایم.

طائب در ادامه بیان کرد: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه که باشگاه عکاسان جوان پیگیری می‌کند، صیانت از آثار عکاسان است و با توجه به اینکه باشگاه عکاسان جوان به عنوان دبیرخانه این نمایشگاه یک انجمن تخصصی حوزه عکاسی است، تدابیری را در نظر گرفته تا عکاسان آثارشان را با خیال راحت در اختیار دبیرخانه قرار دهند. مبلغ ۳ میلیون ریال به‌عنوان حق‌التالیف برای هر فریم عکس پذیرفته شده نیز در نظر گرفته شده است. همچنین نام صاحب هر اثر در تک تک مکان‌هایی که این عکس‌ها به نمایش در بیاید درج خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: در این نمایشگاه بخش عکس‌های موبایلی نداریم و صرفا عکاسان حرفه‌ای امکان حضور دارند، زیرا هدفمان این است که یک نمایشگاه تخصصی و حرفه‌ای داشته باشیم. در حال حاضر باشگاه عکاسان جوان ۱۸ هزار عضو دارد که در سراسر کشور از این مراسم عکاسی کرده‌اند، علاوه بر این عکاسان خبری و بخشی از مردم عادی هم عکس‌هایی را با دوربین‌های حرفه‌ای ثبت کرده‌اند که می‌توانند آثار خود را برای حضور در این نمایشگاه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->