تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها

خاطرات یک سینمایی در «نقش یک رویا» منتشر شد

  • کد خبر: ۱۵۲۹۲۸
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
خاطرات یک سینمایی در «نقش یک رویا» منتشر شد
کتاب «نقش یک رویا» خاطرات سینمایی ایوب شهبازی به کوشش حمیدرضا امیدی روانه بازار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب «نقش یک رویا» خاطرات سینمایی ایوب شهبازی به کوشش حمیدرضا امیدی سرور به همت انتشارات فرهنگ معاصر با قیمت ۳۴۰ هزار تومان منتشر و روانه بازار شده است.

ایوب شهبازی از افراد خودساخته و منحصر به فرد سینمای ایران است. شاید نام او در کنار چهره‌های مشهور سینمای ایران نوشته نشده باشد؛ اما چه بسا به دلایلی ماندگارتر از برخی از آن‌هاست. علاوه بر تخصص او به عنوان یک لابراتواریست و سهمی که در اصلاح رنگ و کیفیت تصویر بخشی از فیلم‌های شاخص در تاریخ سینمای ایران داشته؛ به گمان نویسنده کتاب، کار و هنر بزرگ او همان زندگی کردنش بوده است.

نویسنده کتاب معتقد است: شهبازی هرچه دارد و به هرکجا که رسیده حاصل زحمات خودش بوده، همچنین اعتماد به نفسی که در موقعیت‌های دشوار به یاری‌اش آمده است. او حتا یک روز هم به مدرسه نرفته! خواندن و نوشتن را به شکل ذوقی و با سعی و خطا در چند هفته آموخته است. از این رو وقتی قصد نوشتن کتاب خاطرات خود را کرده، حتا نزدیک‌ترین کسانش هم کارش را جدی نگرفته‌اند. این خاطرات، سال‌ها پیش در قالب دو کتاب یک روستایی در لاله‌زار و حکایت مردان خاکستری سینما، توسط ناشر دیگری به چاپ رسیده.

شهبازی درخصوص فعالیتش در سینما می‌گوید: سینما برای من مانند دانشگاهی بود که در آن درس‌های زیادی آموختم و تجربه‌های فراوانی کسب کردم که موجب تقویت اراده‌ام شد. صادقانه بگویم که شخصیت، ساختار اندیشه و نگاهم را بعد از خدا مدیون سینما می‌دانم، همان‌طور که رشد و پرورش سال‌های کودکی‌ام را مدیون مادرم هستم.

به قول جان میلتون، بهشت گم‌شده همان گذشته‌ای است که برای همیشه از دست داده‌ایم.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->