مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی: امیدوارم رئیس‌جمهور آینده به هنر و هنرمند بها بدهد هنرمندان و اصحاب رسانه پای صندوق رأی در مجتمع امام‌رضا(ع) (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + فیلم وزیر فرهنگ: همه به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم ویدئویی از اولین حضور خانم‌های بازیگر در جوکر ۲ نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو انتشار تیزر یک فیلم سینمایی محرمی و آغاز اکران فیلمی با بازی آزاده صمدی و حامد کمیلی حکایت صیاد و پند‌های پرنده سخن گو هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی ارتباط با پایتخت با بهره گیری از ظرفیت‌های بومی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

خاطرات یک سینمایی در «نقش یک رویا» منتشر شد

  • کد خبر: ۱۵۲۹۲۸
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
خاطرات یک سینمایی در «نقش یک رویا» منتشر شد
کتاب «نقش یک رویا» خاطرات سینمایی ایوب شهبازی به کوشش حمیدرضا امیدی روانه بازار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب «نقش یک رویا» خاطرات سینمایی ایوب شهبازی به کوشش حمیدرضا امیدی سرور به همت انتشارات فرهنگ معاصر با قیمت ۳۴۰ هزار تومان منتشر و روانه بازار شده است.

ایوب شهبازی از افراد خودساخته و منحصر به فرد سینمای ایران است. شاید نام او در کنار چهره‌های مشهور سینمای ایران نوشته نشده باشد؛ اما چه بسا به دلایلی ماندگارتر از برخی از آن‌هاست. علاوه بر تخصص او به عنوان یک لابراتواریست و سهمی که در اصلاح رنگ و کیفیت تصویر بخشی از فیلم‌های شاخص در تاریخ سینمای ایران داشته؛ به گمان نویسنده کتاب، کار و هنر بزرگ او همان زندگی کردنش بوده است.

نویسنده کتاب معتقد است: شهبازی هرچه دارد و به هرکجا که رسیده حاصل زحمات خودش بوده، همچنین اعتماد به نفسی که در موقعیت‌های دشوار به یاری‌اش آمده است. او حتا یک روز هم به مدرسه نرفته! خواندن و نوشتن را به شکل ذوقی و با سعی و خطا در چند هفته آموخته است. از این رو وقتی قصد نوشتن کتاب خاطرات خود را کرده، حتا نزدیک‌ترین کسانش هم کارش را جدی نگرفته‌اند. این خاطرات، سال‌ها پیش در قالب دو کتاب یک روستایی در لاله‌زار و حکایت مردان خاکستری سینما، توسط ناشر دیگری به چاپ رسیده.

شهبازی درخصوص فعالیتش در سینما می‌گوید: سینما برای من مانند دانشگاهی بود که در آن درس‌های زیادی آموختم و تجربه‌های فراوانی کسب کردم که موجب تقویت اراده‌ام شد. صادقانه بگویم که شخصیت، ساختار اندیشه و نگاهم را بعد از خدا مدیون سینما می‌دانم، همان‌طور که رشد و پرورش سال‌های کودکی‌ام را مدیون مادرم هستم.

به قول جان میلتون، بهشت گم‌شده همان گذشته‌ای است که برای همیشه از دست داده‌ایم.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->