سرخط خبرها

آیین بزرگداشت سیدمحسن مصطفی زاده، ادیب فقید خراسانی برگزار شد + ویدئو

  • کد خبر: ۱۵۳۰۴۹
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
آیین بزرگداشت سیدمحسن مصطفی زاده، ادیب فقید خراسانی برگزار شد + ویدئو
آیین تکریم و بزرگداشت نخستین سالگرد سیدمحسن مصطفی زاده نویسنده، ادیب، شاعر و هنرمند فقید مشهدی، عصر امروز با حضور جمعی از هنرمندان، فرهیختگان و اساتید حوزه و دانشگاه در سالن همایش های دبیرستان علوم و معارف امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین تکریم و بزرگداشت نخستین سالگرد سیدمحسن مصطفی زاده نویسنده، ادیب، شاعر و هنرمند فقید مشهدی، عصر امروز با حضور حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی سعیدی زاده مدیرکل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و جمعی از هنرمندان، فرهیختگان و اساتید حوزه و دانشگاه در سالن همایش های دبیرستان علوم و معارف امام رضا(ع) برگزار شد.

استاد مصطفی زاده، حائز ویژگی های شخصیتی فراگیر

محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این همایش اظهار کرد: مرحوم مصطفی زاده یک ادیب، هنرمند و شخصیتی کم نظیر بود. ایشان از یکسو مشاور اهالی هنر و تئاتر استان و از سوی دیگر مأنوس با شعر و ادب بود و باعث می شد تا تجربه ما از مرحوم مصطفی زاده، شخصیتی همه جانبه و چندوجهی باشد. با این وجود، تواضع و شخصیت کریمانه استاد مصطفی زاده شرایطی را ایجاد می کرد که اگر شما کوچکترین ارتباطی با ایشان برقرار می کردید، امکان نداشت که شیفته شخصیت و منش او نشوید.

وی در ادامه سخنان خود به قرائت پیام ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به یادواره بزرگداشت استاد مصطفی زاده پرداخت و گفت: خراسان، این خطه ادیب پرور و خطیب پرور همواره مفتخر و معطر به حضور خسروی اقلیم توس، حضرت شمس الشموی بوده که زیستن در لوای نورانی ایشان، روشنایی بخش مردمان ایران زمین بوده است. در این خطه، مرحوم استاد سیدمحسن مصطفی زاده، نویسنده شاعر و پژوهشکر فقید، یکی از ستارگان سپهر پرتلالو خراسان محسوب می شود  که از تئاتر گرفته تا هنر تعزیه خوش درخشید و باید یاد و خاطره این هنرمند متعهد و انقلابی را گرامی داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->