سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

کاهش ۱۰ کیلومتری حداکثر سرعت در جاده‌ها از نوروز ۱۴۰۲ | کروکی الکترونیکی تا پیش از نوروز راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۳۷۲۰
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کاهش ۱۰ کیلومتری حداکثر سرعت در جاده‌ها از نوروز ۱۴۰۲ | کروکی الکترونیکی تا پیش از نوروز راه‌اندازی می‌شود
 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از اجرایی شدن کاهش ۱۰ کیلومتری حداکثر سرعت در جاده‌های کشور از نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سید کمال هادیان‌فر با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی جان باختگان در تصادفات امسال گفت: در ۱۰ ماهه امسال عددی نزدیک به بیش از ۱۶ هزار نفر جان باخته و ۲۸۰ هزار مجروح در تصادفات کشور داشتیم که در این جلسه نکاتی برای کاهش تصادفات استان اصفهان مطرح شد و با برنامه ریزی که صورت گرفته ان شاء الله برای نوروز ۱۴۰۲ هم تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ شود که منجر به کاهش جان باختگان تصادفات شود.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس راهور فراجا از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود، گفت: هدف اصلی از این طرح این است که یک مدیریت صحیح در حمل و نقل و ترافیک داشته باشیم، دوم اینکه تردد‌ها تسهیل شوند به گونه‌ای که مردم بتوانند به استان‌هایی مانند اصفهان که مهمان پذیر هستند، راحت‌تر سفر کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا عنوان داشت: نکته بسیار مهم در طرح نوروزی بحث خدمات سفر است که با محوریت استانداری‌ها و شهرداری‌ها و پلیس این خدمات را در طول جاده‌ها و شهر‌هایی که در مسیر مسافران است به مردم ارائه کنیم و از همه مهمتر اینکه به عنوان یک برنامه جدی و هم تکلیف شرعی و قانونی و انسانی حوادث رانندگی به خصوص حوادثی که منجر به جان باختن مردم می‌شود را به حداقل برسانیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه بیشتر تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: ایستگاه‌های سلامت در ورودی و خروجی شهر‌ها توسط استانداری‌ها حتماً باید پیش بینی شود تا مردم توقفی در آنجا داشته و با آرامش طی مسیر کنند.

سردار هادیان فر عامل ۸۲ درصد تصادفات را سرعت، سبقت، خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو عنوان کرد و گفت: خستگی و خواب آلودگی یکی از جدی‌ترین عوامل تصادف است که بایستی به این موضوع توجه جدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهمی که در شورای عالی کاهش تصادفات کشور مصوب شده و ان شاءالله از نوروز ۱۴۰۲ آن را اجرایی می‌کنیم کاهش ۱۰ کیلومتری حداکثر سرعت برای همه خودرو‌ها به‌خصوص برای ناوگان حمل و نقل عمومی است.

این مقام انتظامی بر لزوم داشتن معاینه فنی وسایل نقلیه تاکید کرد و گفت: وسایل نقلیه سبک حتماً باید معاینه فنی داشته باشند و بعد سفر کنند و برای ناوگان عمومی هم تاکید شده که این کار ۲ بار باید انجام شود، یک بار به طور کلی و یک بار هم هربار که مسافر سوار می‌کنند توسط کارشناسان ما در پایانه‌ها باید این معاینه بر اتوبوس‌ها اتفاق بیفتد که شاهد اتفاقات ناگوار برای اتوبوس‌ها نباشیم.

سردار هادیان‌فر از به‌کارگیری بیش از ۸۳ هزار نیروی پلیس، اورژانس، هلال احمر، راهداری‌ها و ... در طرح نوروزی ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این عده در ۲۹۷ هزار کیلومتر از جاده‌ها و هزار و ۴۴۰ شهر کشور انجام وظیفه و خدمات رسانی خواهند داد ضمن اینکه ۵۷ بالگرد هم در حوزه پلیس، اورژانس و هلال احمر به کارگیری خواهند شد.

وی افزود: امسال برای اولین بار پایگاه‌های مشترکی برای استقرار پلیس، اورژانس، هلال احمر و سازمان راهداری در نزدیک‌ترین نقاط حادثه خیز مستقر خواهند شد و به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

سردار هادیان فر همچنین از راه‌اندازی کروکی الکترونیکی تا پیش از نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در این طرح بیش از ۷ هزار افسری که صحنه تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی را رسیدگی می‌کنند با تبلت‌هایی که در اختیارشان قرار داده می‌شود و سیستم‌ها و سرور‌هایی که برای آن‌ها ایجاد شده کروکی الکترونیکی را اجرا خواهند کرد و داده‌ها به لحظه منتقل می‌شود یک پیام برای مقصر و یک پیام برای غیرمقصر صادر، داده به سرور پلیس راهور منتقل و از آنجا به بیمه‌ها انتقال داده می‌شوند و با این کار خیلی در کاهش هزینه‌ها و زمان مردم صرفه جویی می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا از احتمال افزایش ۳۸ درصدی سفر‌های نوروزی خبر داد و گفت: پیش بینی مرکز تحلیل و آمار ما این است که امسال با توجه به ذوق و شوقی که مردم با فروکش‌کردن بیماری کرونا برای سفر دارند شاهد افزایش سفر‌ها خواهیم بود ضمن اینکه طبق آنچه سازمان هواشناسی اعلام کرده به غیر از برخی نقاط شمال و غرب کشور که بارش باران را خواهیم داشت در اکثر نقاط کشور شرایط جوی پایدار است و چیزی مانع سفر مردم نیست و پیش بینی ما این است مردم بیشتر به سفر بروند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->