جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

مدیرعامل شرکت آبادگران ایران: ۴۲ واحد اقامتی آبادگران از ۲۵ اسفند پذیرای زائران است

  • کد خبر: ۱۵۴۷۲۴
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
مدیرعامل شرکت آبادگران ایران: ۴۲ واحد اقامتی آبادگران از ۲۵ اسفند پذیرای زائران است
مدیرعامل و نائب‌رئیس هیئت مدیره شرکت آبادگران ایران گفت: در حال حاضر شرکت آبادگران ۴۲ واحد اقامتی در سایت کوهسنگی دارد که وظیفه ماست تمام واحد‌های اقامتی ذیل قاعده و سیستم هتل‌داری قرار گیرند.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی شریف در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل شرکت آبادگران ایران برگزار شد، اظهار کرد: شرکت آبادگران ایران شرکت بورسی بوده که ۵۲ درصد سهام آن متعلق به سازمان تامین اجتماعی و ۴۸ درصد در اختیار مردم در بورس است. برای ما مشهدی‌ها آبادگران با سوالات و مسائل دیگری گره خورده است.

وی بیان کرد: زمانی که سال گذشته در شرکت آبادگران مستقر شدم یک ماه را به مطالعه و بررسی شرایط، مشکلات، آسیب‌ها و پروژه‌های شرکت اختصاص دادم که نتیجه آن برنامه تحول شد. گام به گام اجرای این برنامه را شروع کردیم و امروز به همه اهداف برنامه تحول در سال ۱۴۰۱ رسیدیم که مسیر تحول در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه دارد.

شریف با بیان اینکه مهم‌ترین رکن تحول ما این بوده که شرکت به یک مجموعه اثرگذار در حوزه اقامتی و گردشگری تبدیل شود، عنوان کرد: در سال‌های گذشته نقش ساخت مجتمع‌های اقامتی و گردشگری کمرنگ بوده است، بنابراین استراتژی ما این شد که شرکت وارد بازار حوزه گردشگری و اقامتی شود و از آن سهم بگیرد.

مدیرعامل و نائب‌رئیس هیئت مدیره شرکت آبادگران ایران خاطرنشان کرد: شرایط شرکت در سال گذشته در همین زمان در حوزه اقتصادی و مالی ۷۵۰ میلیون تومان سود ناخالص بود. حجم زیادی مطالبات معوق داشتیم. شرکت نتوانسته بود از اعتبارات بانکی سهم خوبی را به خود اختصاص دهد. همچنین شرکت استقراض بانکی نداشت و بدهی تولید نکرده بود. متاسفانه شرکت از سال ۸۵ تا ۱۴۰۰ عمده کاری که انجام داده بود فروش دارایی‌ها و سود از محل فروش دارایی‌ها بود.

وی افزود: در حوزه حاکمیت، ساختار شرکت قدیمی بود. یک شرکت بورسی فاقد بخش IT، بورس و بهره‌برداری بود. ضعف شدیدی در حوزه بهره‌برداری و ساختار‌های موازی وجود داشت. در حوزه حقوقی نیز پرونده‌های بلاتکلیف متعددی وجود داشت و بخشی از حقوق شرکت استیفا نشده بود. در حوزه اجتماعی نیز مردم به خصوص در پروژه مجتمع کوهسنگی گلایه‌هایی داشتند.

شریف با اشاره به اینکه ساختار و حاکمیت شرکت که به شدت تضعیف شده بود، اصلاح شد، تصریح کرد: بخش IT، حقوقی، اقتصادی، بازار سرمایه و بهره‌برداری به ساختار اضافه شد. متخصصان نیز به شرکت اضافه شدند. هیئت امنایی که به شکل موازی شکل گرفته بود، منحل شد. آیین‌نامه‌ها اصلاح و نظام بهره‌برداری ایجاد شد.

مدیرعامل و نائب‌رئیس هیئت مدیره شرکت آبادگران ایران ادامه داد: در حوزه اجتماعی به ویژه پروژه کوهسنگی همکاری نزدیکی با نهاد‌های نظارتی و پلیس داشتیم و دوربین‌های مداربسته نصب شد. شناسایی و برخورد با معدود متخلفان باقیمانده، زمینه‌سازی برای ورود خانواده‌های مشهدی به مجموعه و افزایش تعداد پروژه‌ها از دیگر اقدامات بود. در حوزه عمرانی مهم‌ترین کار ساخت فودکورت صخره و حل مسائل با شهرداری، مسکن و شهرسازی و اجرای طرح نوسازی در مجتمع کوهسنگی بود. در حوزه IT سامانه‌های جدیدی ایجاد شده و طرح هوشمندسازی مجتمع را آغاز کردیم. پروژه زیرساخت و شبکه فیبر نوری نیز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه حقوقی با ایجاد مدیریت و کمیته حقوقی به پرونده‌های خصوصی و استیفای حقوقی و بیت المال ورود کردیم. یکی از مهم‌ترین پرونده‌ها با سازمان مسکن و شهرسازی بود که از ما در زمینه تغییر کاربری شکایت شده بود که مسئله حل شد. شرکت در یک سال گذشته در تمامی دادگاه‌ها رای مثبت گرفته است. منابع طبیعی در پروژه گلستان ادعای مالکیت کرده بود که رای گرفتیم. ادعای برخی مالکان واحد‌های اقامتی در زمینه سهم داشتن در مشاعات نیز حل شد. طی درخواستی که از رئیس دادگستری استان داشتیم شعبه ویژه به شرکت آبادگران اختصاص داده شد تا پرونده‌ها توسط یک قاضی و یک شعبه پیگیری شود. همکاری بسیار نزدیکی نیز با سازمان بازرسی داشتیم. تعیین تکلیف دارایی‌های مشارکتی نیز انجام شده که در برخی ساختمان‌ها سهم‌هایی داشتیم که استیفا نشده بود و تعیین تکلیف شد.

شریف با بیان اینکه شرکت آبادگران در حال حاضر ۴ دارایی ملکی اصلی دارد، عنوان کرد: این املاک شامل سایت کوهسنگی، سایت گلوگاه در مازندران، پروژه آرامش در قاسم‌آباد و زمین بند گلستان با نام پروژه گلستان است. در خصوص سایت کوهسنگی که مهم‌ترین پروژه ما است چالشی در زمینه سند داشتیم که سند در اختیار سازمان مسکن و شهرسازی است تا به تعهدات خود به سازمان میراث فرهنگی عمل کنیم.

در روز‌های آینده موافقت اصولی با سازمات میراث فرهنگی انجام خواهد شد، بعد از آن در یک سال آینده سرانه‌های گردشگری مدنظر آن‌ها را انجام خواهیم داد و تا پایان سال آینده برای سند از مسکن و شهرسازی اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل و نائب‌رئیس هیئت مدیره شرکت آبادگران ایران افزود: ۱۱ پروژه گردشگری در سایت کوهسنگی تعریف کردیم که تاکنون ۵ مورد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری منعقد شده و ۳۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه داشته است. جلسات متعددی نیز حل مشکلات سایت برگزار کردیم که اقدامات خوبی انجام شده است. پیگیری اعتبارات بانکی برای سایت کوهسنگی نیز از دیگر اقدامات بود که به زودی از بانک رفاه اعتباری را دریافت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت آبادگران ۴۲ واحد اقامتی در سایت کوهسنگی دارد که وظیفه ماست تمام واحد‌های اقامتی ذیل قاعده و سیستم هتلداری قرار گیرند. ما در آبادگران منزل مسکونی نداریم، تمام برج‌ها جز بخش اداری هتل‌آپارتمان و واحد اقامتی هستند. برای آغاز اقامتی‌سازی و اصلاح رپیه گذشته که انحرافی در این موضوع رخ داده بود با ۴۲ واحد شروع کردیم که تجهیز شده و از ۲۵ اسفند مورد استفاده قرار خواهد گرفت. هزینه اقامت در این واحد‌ها شبی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است. این مجتمع ۲۹۰ واحد اقامتی داشته که اکنون ۴۲ واحد اقامتی دارد. امیدواریم تا پایان سال آینده تمامی واحد‌های موجود در آبادگران ذیل ضوابط هتلداری قرار بگیرند.

شریف بیان کرد: در خصوص زمین گلستان و آرامش در راستای سیاست مولدسازی دارایی‌ها و با عنایت به اینکه این دو پروژه بالغ بر ۱۰ سال متوقف است، در هیئت مدیره شرکت فروش این دو پروژه مصوب شد که با دو خریدار رایزنی داشتیم و به مراحل پایانی خود رسیده است. بعد از فروش، درآمد حاصل از آن صرف سرمایه‌گذاری در حوزه اقامتی‌سازی می‌شود.

مدیرعامل و نائب‌رئیس هیئت مدیره شرکت آبادگران ایران خاطرنشان کرد: در خصوص پروژه گلوگاه ۷۷ هکتار زمین در کنار خلیج گرگان در ۸ قطعه داریم. یک قطعه ساخته شده، این قطعه ۳۳ واحد اقامتی دارد که ۳۰ واحد را به یک شرکت تهرانی واگذار کردیم و منجر به درآمد خوبی برای ۳ سال آینده ما خواهد شد. برای مابقی قطعه‌ها پروانه ساخت دریافت کردیم و در جست‌وجوی سرمایه‌گذار هستیم. ساخت اسکله در این بخش نیز در سال آینده در دستور کار ما قرار دارد.

وی اضافه کرد: شرکت در بورس در گروه ساختمانی نه گردشگری قرار داشت که گروه و نماد شرکت را در بورس اصلاح کردیم. مشملی در حوزه بازارگردان داشتیم که موانع رفع شد. قدم بعدی و زمان‌بر فرایند تجدید ارزیابی دارایی‌های ملکی شرکت است که در ماه‌های اولیه سال آینده این روند را نیز به نتیحه خواهیم رساند.

مدیرعامل و نائب‌رئیس هیئت مدیره شرکت آبادگران ایران گفت: در حوزه مالی در سال جاری ۶۰ درصد افزایش درآمد‌ها را نسبت به سال گذشته داشتیم. وصول مطالبات نیز نسبت به سال گذشته ۸ برابر شده و از ۱۳۵ میلیون تومان به یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان رسیده است. در حوزه سود حداقل سود سال گذشته را در سال تحولی سال ۱۴۰۱ محقق کردیم. در سال آینده حداقل ۱۰ برابر سال جاری درآمد خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین برنامه ما در سال آینده پیگیری استراتژی فعال بودن در خوزه گردشگری و اقامتی‌سازی است، تصریح کرد: ما مولدسازی را در سه ماه اول سال آینده تعیین تکلیف خواهیم کرد. تجدید ارزیابی دارایی‌ها را آغاز کردیم. اجرای پروژه جدید را در دستور کار داریم و می‌خواهیم وارد استان دیگری شویم. افتتاح پروژه هتل در سایت کوهسنگی که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین مجتمع تجاری، فرهنگی و ورزشی در این سایت را در سال آینده افتتاح خواهیم کرد. مجدانه پیگیر اخذ سند پروژه کوهسنگی نیز ث هستیم. فعال‌سازی اراضی باقیمانده در گلوگاه و افتتاح ۱۱ بسته گردشگری در سایت کوهسنگی از دیگر برنامه‌های ما برای سال آینده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->