معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

جنجال‌ تصاویر جعلی دوربین گوشی‌های سامسونگ از ماه همچنان ادامه دارد + عکس

  • کد خبر: ۱۵۴۷۷۴
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
جنجال‌ تصاویر جعلی دوربین گوشی‌های سامسونگ از ماه همچنان ادامه دارد + عکس
یک کاربر Reddit سامسونگ را به تبلیغات گمراه‌کننده و عکس‌های «جعلی» از ماه که با استفاده از قابلیت زوم فضایی ۱۰۰ برابری گرفته شده‌اند متهم کرده است.

شهرآرانیوز - یک کاربر Reddit ادعا می‌کند که سامسونگ بافت‌ها و جزئیاتی را به تصاویری که گوشی‌های پرچمدارش از ماه گرفته اضافه کرده است. یک کاربر Reddit موج جدیدی به جنجال‌ عکس‌های جعلی سامسونگ از ماه اضافه کرده است. ادعای جدید می‌گوید سامسونگ با عکس‌های «جعلی» از ماه مشتریانش را گمراه می‌کند.

سامسونگ قابلیت «اسپیس زوم» را با «گلکسی اس ۲۰ اولترا» معرفی کرد. از آن زمان، سامسونگ این ویژگی را به‌عنوان یک ابزار عالی برای گرفتن تصویر از ماه معرفی کرده است. این شرکت همیشه گفته است که از هوش مصنوعی برای بهبود عکس‌های زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری استفاده می‌کند. سال ۲۰۲۱ گزارشی این ویژگی را یک حُقه نامید و توضیح داد که چگونه سامسونگ بافت‌های تصاویری با وضوح بسیار بالاتر از ماه را با عکس‌هایی که با استفاده از ویژگی زوم فضایی گرفته، ترکیب کرده است.

جنجال‌ تصاویر جعلی گوشی‌های سامسونگ از ماه همچنان ادامه دارد + عکس

کاربر Reddit هم همین ادعا را تکرار کرده است. او گفته به نظر می‌رسد سامسونگ از هوش مصنوعی برای اضافه‌کردن بافت‌هایی (مانند دهانه‌ها و جزئیات دیگر) به عکس‌های ماه استفاده می‌کند. این تصاویر بدون این بافت‌ها تنها چند عکس تار از ماه هستند. این سیستم، پردازش اضافی‌ای برای بهبود جزئیات در تصویری که از ماه گرفته می‌شود، انجام نمی‌دهد. درواقع یک شبکه عصبی آموزش‌دیده تصاویر بی‌شماری از ماه را دریافت کرده تا بتواند اطلاعات بیشتری را به عکس‌های گرفته‌شده با دربین گوشی سامسونگ اضافه کند.

جنجال‌ تصاویر جعلی گوشی‌های سامسونگ از ماه همچنان ادامه دارد + عکس

تبلیغات دروغین یا تکنولوژی هوش مصنوعی؟

ویژگی زوم ۱۰۰ برابری در Galaxy S۲۱ Ultra چندین فریم را در عرض چند ثانیه ثبت می‌کند و بعد از هوش مصنوعی برای تنظیم دقیق جزئیات کمک می‌گیرد. برخلاف گزارش سال ۲۰۲۱، به نظر می‌رسد که ویژگی زوم فضایی، جزئیاتی را که قبلاً توسط دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا گرفته شده است بهبود می‌بخشد.

با این حال، سامسونگ توضیحی را درباره ویژگی «زوم فضایی» Space Zoom منتشر کرده است:

هوش مصنوعی در مرحله پیش‌نمایش صحنه/تصویر  را با یک مدل هوش مصنوعی آموزش‌دیده و با صدها هزار تصویر تشخیص می‌دهد. هنگامی که دوربین تصویر را به‌عنوان یک صحنه خاص، به عنوان مثال ماه، تشخیص داد و شناسایی کرد، سپس با کاهش تاری و نویز، عملکردی برای افزایش جزئیات ارائه می‌دهد. عکس واقعی معمولاً کیفیت بالاتری درمقایسه با پیش‌نمایش دوربین خواهد داشت. این به دلیل پردازش مبتنی بر هوش مصنوعی است که هنگام ثبت عکس رخ می‌دهد.

با اینکه سامسونگ درباره استفاده از یادگیری عمیق هوش مصنوعی برای ارائه عکس‌های با کیفیت بالا از ماه توضیحات روشنی ارائه داده است، کاربران Reddit می‌گویند این شرکت بافت‌ها و جزئیات را به جایی از عکس اضافه می‌کند که در واقعیت وجود ندارد. سامسونگ هنوز به این اتهامات پاسخی نداده است.

هوآوی هم قبلا متهم شده بود که درباره نحوه عملکرد ویژگی Moon Mode توضیح دقیقی نداده است. در همین رابطه یک کاربر، آزمایشی را انجام داد و مدعی شد که Huawei P30 در واقع تصاویر از قبل موجود ماه را در عکس‌های گرفته‌‌شده با دوربینش قرار داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->