کمبود حداقل ۱۴۰ هزار پرستار در کشور| تعرفه پرستاری باعث تبعیض شد تصادف دلخراش جاده زابل با ۱۳ کشته و مصدوم| سه کودک بین جان باختگان نجات ۷ شهروند از حادثه آتش سوزی در صادقیه مشهد (۱۵ آبان ۱۴۰۳) چاقوکشی مرگبار همسایه‌ها در تهران و دستگیری متهمان فراری بکارگیری غیرپرستاران در بیمارستان‌های خصوصی به علت کمبود پرستار تصادف شدید ۲ دستگاه تریلی کشنده با خودرو ام وی ام در بزرگراه کلانتری مشهد (سه شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳) کشف ۱۳۶ کیلوگرم تریاک در مشهد (۱۵ آبان ۱۴۰۳) انفجار پالایشگاهی در «ازمیت» ترکیه ۱۰ زخمی برجای گذاشت (۱۵ آبان ۱۴۰۳) دستگیری ۲۰ فعال یک شرکت هرمی در مشهد (۱۵ آبان ۱۴۰۳) فوت دختر یازده‌ساله در کاشمر براثر ضرب‌وجرح بوده است در آغوش مرگ و در بند فقر: قصه تلخ کارگران سالن تشریح پزشکی قانونی توقیف پراید با راننده یازده‌ساله در اصفهان + عکس اعلام اولویت‌ها و هزینه اولیه حج ۱۴۰۴ جهانگیر: اجل مهلت نداد حکم شارمهد اجرا شود تهاتر بدهی‌های دارویی سازمان غذا و دارو و تأمین اجتماعی افراد تحصیل‌کرده کمتر به زوال عقل مبتلا می‌شوند بررسی یکی از علل سقط جنین در خانواده‌ها پیش‌بینی شروع پیک اول آنفلوانزا از اواخر آذر ۱۴۰۳ آغاز فاز جدید رتبه‌بندی معلمان از مهرماه ۱۴۰۴ تحول نظام سلامت در ایران در گرو هوش مصنوعی است این متن را با صدای آهسته بخوانید! پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۱۵ آبان ۱۴۰۳) | کاهش دمای ۱۱ تا ۱۵ درجه‌ای در انتظار استان پرونده سرم‌های آلوده دیالیز روی میز دستگاه قضا ۱۰ درصد سالمندان «کم‌ماهیچگی» یا «تحلیل عضلانی» دارند کمبود معلم، مانعی بر سر راه آموزش باکیفیت در مدارس ابتدایی | ثبت‌نام ۹ میلیون دانش‌آموز در مقطع ابتدایی عملکرد پزشکی قانونی خراسان رضوی در شش ماه اول ۱۴۰۳ | ۱۶۱ مرگ داغ در بهار و تابستان کاهش ابتلای بانوان به سرطان پستان و تخمدان از جمله تأثیرات مثبت فرزندآوری است چرا گردشگران ایرانی فقط استانبول و آنتالیا را برای سفر انتخاب می‌کنند؟ تنها مکان مطمئن برای عرضه دارو «داروخانه» است کاهش تدریجی قد یکی از علائم پوکی استخوان است  کشف ۵۷ کیلوگرم زعفران تقلبی در طرقبه‌شاندیز (۱۵ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تشدید نظارت و برخورد با مراکز غیرمجاز و متخلف گردشگری| مسافران تخلف‌ها را از طریق ۰۹۶۲۹ گزارش دهند

  • کد خبر: ۱۵۶۰۹۶
  • ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
تشدید نظارت و برخورد با مراکز غیرمجاز و متخلف گردشگری| مسافران تخلف‌ها را از طریق ۰۹۶۲۹ گزارش دهند
مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به الزام تاسیسات گردشگری بر رعایت قیمت‌های مصوب بر تشدید نظارت و برخورد با مراکز غیرمجاز و متخلف تاسیسات گردشگری تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور ضمن اعلام این مطلب، افزود: نظارت بر ۱۹ هزار واحد گردشگری شامل انواع تاسیسات اقامتی، پذیرایی، خدمات بین‌راهی و تفریحی که در حال ارائه خدمات گردشگری به مسافران هستند، انجام می‌شود.

مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور افزود: بخش قابل توجهی از وظیفه نظارت از سوی ادارات کل استانی در حال انجام است و شکایت‌ها در سریع‌ترین زمان پیگیری می‌شود.

وی به نحوه ارائه خدمات، درجه‌بندی و قیمت‌گذاری تاسیسات مذکور بر مبنای چارچوب ضوابط ابلاغ شده همچنین صدور مجوز‌ها با اعمال نظارت و تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای آما‌دگی و خدمات‌دهی هر چه بهتر تاسیسات گردشگری به مسافران نوروزی از دو ماه قبل آغاز شده است.

مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، تصریح کرد: اعمال نظارت‌های پیشینی و ضرورت آمادگی تاسیسات گردشگری از حیث ایمنی، بهداشت، اعتبار مجوز فعالیت و تطابق خدمات با درجه واحد و نیز رعایت قیمت‌های مصوب به تمامی ادارات و تشکل‌های ذیربط بخش خصوصی ابلاغ شده و اقدامات لازم در این ارتباط انجام شده است.

نقی‌زاده افزود: از ۲۰ اسفند سال گذشته، اکیپ‌های نظارتی در قالب نظارت‌های تخصصی و نظارت‌های مشترک دستگاه‌های ذی‌صلاح فعالیت خود را تشدید کرده و به‌صورت روزانه با حضور در مسیر‌ها و مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری نسبت به رصد کمیت و کیفیت خدمات و رعایت قیمت‌ها اقدام کرده است.

وی با اشاره به امکان شکایت مسافران و رسیدگی به آن‌ها، ادامه داد: با هدف تسهیل ارتباط دوسویه بین مسافران و واحد‌های نظارتی در سراسر کشور سامانه تلفنی و اینترنتی ۰۹۶۲۹ و با آدرس IR.۰۹۶۲۹ به‌عنوان سامانه ملی اطلاعات سفر و رسیدگی به شکایات به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است.

مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور متذکر شد: در این سامانه به‌صورت برخط تمامی موضوعات مرتبط با سفر از جمله اطلاعات اماکن و تاسیسات گردشگری، مسیر‌ها و وضعیت آب‌و هوا قابل دسترس است. همچنین امکان ثبت شکایت، پیشنهاد و یا تقدیر از کسانی که خدمات مطلوب ارائه کرده‌اند برای تمامی افراد فراهم شده است.

نقی‌زاده با اشاره به اینکه این سامانه پس از دریافت شکایات، موضوعات و پیشنهادات مسافران، کد پیگیری ثبت را به مسافر اعلام می‌کند، ادامه داد: شکایت واصله فورا از طریق عوامل نظارت ستاد‌های اجرایی و همکاران کمیته نظارت ستاد مرکزی مورد پیگیری قرار گرفته و نتیجه بررسی و رسیدگی‌ها به مسافران اعلام می‌شود.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در ارتباط با رعایت حرمت و شئون ماه مبارک رمضان، افزود: نحوه ارائه خدمات و موازین لازم برای ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری به خصوص مراکز پذیرایی بین‌راهی و سفرخانه‌ها ابلاغ شده است.

مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، تصریح کرد: انتظار می‌رود با اهتمام مدیران و کارکنان مراکز مذکور همچنین همکاری مسافران ضمن ارائه خدمات لازم در این ایام، حرمت ماه مبارک و روزه‌داران مورد توجه قرار گیرد.

نقی‌زاده خاطر‌نشان کرد: در طول فعالیت ستاد نوروزی از ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ تا اول فروردین ۱۴۰۲ بیش ۵۷ هزار تماس و مراجعه به سامانه ۰۹۶۲۹ همچنین ۲۱۱ مورد شکایت ثبت شده است که مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۳۸۰ مورد بازرسی و نظارت از تاسیسات گردشگری در کشور انجام شده است، ادامه داد: در نتیجه نظارت‌های به عمل آمده ۴۸۳ مورد تذکر، اخطار، تعطیلی یا تعلیق موقت اعمال و ۱۳۶ مورد درخواست تشویق صورت گرفته است.

مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور متذکر شد: تمامی مسافران و گردشگران در صورت مواجه با هرگونه مغایرت و تخلف از ضوابط و مقررات همچنین عدم رعایت خدمات لازم از سوی تاسیسات شکایت‌های خود را از طریق سامانه ۰۹۶۲۹، تماس یا مراجعه به ستاد‌های اجرایی خدمات سفر در استان‌ها و شهرستان‌ها اعلام و درخواست رسیدگی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->