آمریکا: قصد اعزام نیرو به اوکراین را نداریم رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس برگزار می‌شود عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند
سرخط خبرها

وزیران خارجه ایران و عربستان در ماه رمضان دیدار می‌کنند؟

  • کد خبر: ۱۵۶۴۲۳
  • ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
وزیران خارجه ایران و عربستان در ماه رمضان دیدار می‌کنند؟
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی بامداد دوشنبه اعلام کرد وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای برگزاری دیدار دوجانبه در ماه مبارک رمضان توافق کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خارجه عربستان سعودی پیش از این، روز پنجشنبه هم اعلام کرده بود که وزیر امور خارجه عربستان سعودی و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توافق کردند که «به زودی» برای اجرای توافق تاریخی احیای روابط با یکدیگر دیدار کنند.

وزارت خارجه عربستان بیانیه روز پنجشنبه اعلام کرده بود: «شاهزاده فیصل با امیرعبداللهیان تماس برقرار کرد و این دو نفر به مناسبت ماه مبارک رمضان به یکدیگر تبریک گفتند».

طبق این بیانیه، «این دیپلمات‌های ارشد توافق کردند به زودی به منظور هموار کردن راه برای بازگشایی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های بین دو کشور نشست دو جانبه‌ای را برگزار کنند».

از طرف دیگر، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه‌ای روز پنجشنبه اعلام کرده بود فیصل بن فرحان وزیر در یک گفت‌وگوی تلفنی، ماه مبارک رمضان را به امیرعبداللهیان تبریک گفته است.

در آن بیانیه آمده بود: «وزیر خارجه عربستان در این تماس تلفنی با اشاره به دستاورد‌های مثبت نشست پکن، بر دیدار آتی وزرای خارجه و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور تأکید کرد».

این بیانیه در ادامه افزود: «امیرعبداللهیان در این گفتگو ضمن تبریک متقابل ماه مبارک رمضان و استقبال از بازگشت مناسبات ریاض و تهران به حالت طبیعی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه و تحکیم مناسبات با عربستان تأکید کرد».

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه دو کشور توافق کردند در اولین فرصت با یکدیگر دیدار نمایند و مقدمات بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها را فراهم سازند.

روز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ یی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.

طبق توافق دو کشور، قرار است عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران ظرف دو ماه سفارتخانه‌های خود را در دو کشور بازگشایی کنند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->