رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

واکنش ستادکل نیروهای مسلح به «کاهش مدت سربازی» چه بود؟

  • کد خبر: ۱۵۸۱۵۹
  • ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
واکنش ستادکل نیروهای مسلح به «کاهش مدت سربازی» چه بود؟
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تصمیم‌گیری و ابلاغ برای کاهش مدت خدمت سربازی را تکذیب کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روز گذشته بود که یکی از رسانه‌ها در خبری بدون منبع و صرفا با اتکا به شنیده‌ها اعلام کرد که «مدت زمان خدمت سربازی در سال ۱۴۰۲ کاهش خواهد یافت.» این شایعه‌ای بود که از چند ماه قبل در میان برخی از سربازان نیز مطرح شده اما هربار پیگیری‌های ایسنا از منابع رسمی مرتبط با سربازی چنین تصمیمی را تایید نمی‌کرد.

حالا در تازه‌ترین خبرهای مرتبط با کاهش مدت خدمت سربازی، شایعه‌ای که در میان سربازان مطرح شده بود، در یکی از رسانه‌ها نیز بازنشر شده و اعلام شد که «ستاد کل نیروهای مسلح در مدت زمان خدمت سربازی بازنگری کرده است و بر همین اساس پس از ابلاغ به سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا مدت زمان خدمت سربازی کاهش خواهد یافت.»

درپی اعلام این خبر، امیر غلامرضا رحیمی پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح به ایسنا گفت که چنین تصمیمی صحت ندارد و تا به این لحظه ستادکل نیروهای مسلحی تصمیمی درمورد کاهش مدت خدمت سربازی نگرفته و طبیعی است که وقتی تصمیمی گرفته نشده، چنین موضوعی ابلاغ هم نشده است.

وی با بیان اینکه انتظار این است که رسانه‌ها در حوزه‌هایی نظیر سربازی، اخبار را با منبع و اطمینان منتشر کنند، اظهارکرد:‌ انتشار چنین خبرهایی در سطح رسانه‌ها سبب می‌شود تا خدای نکرده برخی از مشمولان زمان اعزام خود به سربازی را به تعویق انداخته و وارد غیبت شوند که این موارد می‌تواند مشکلاتی را برای آنان ایجاد کند.

رحیمی‌پور با تاکید بر اینکه ستادکل نیروهای مسلح از هر طرح و تصمیمی که در راستای خوشایندسازی بیشتر و بهبود مستمر محیط سربازی باشد، استقبال خواهد کرد، گفـت:‌ این طرح‌ها باید ابتدا به ستادکل نیروهای مسلح ارائه شده و پس از بررسی و رعایت تمام جوانب به تصویب برسد. در صورت تصویب نیز ما حتما آن را از طریق منابع و رسانه‌های رسمی اعلام خواهیم کرد. متاسفانه در مواردی در گذشته دیده شد که برخی از افراد طرح‌ها و ایده‌های خود در مورد سربازی را به گونه‌ای مطرح می‌کردند که گویا چنین تصمیمی اجرایی هم شده است.

در حال حاضر و برابر تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح  مدت خدمت سربازی در مناطق «عادی» برای سرباز بومی ۲۴ ماه و برای مشمول غیر بومی ۲۱ ماه است. سربازانی که در مناطق «امنیتی غیر درگیر یا بد آب و هوا» دوره خدمت سربازی خود را بگذراند در صورت بومی بودن در آن منطقه ۲۱ ماه و در صورت غیر بومی بودن به میزان ۱۸ ماه خدمت خواهند کرد. همچنین برای سربازان بومی و غیربومی که در مناطق« درگیر عملیاتی» خدمت سربازی خود را بگذرانند، مدت سربازی هفده ماه در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->