تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مراسم رژه روز ارتش صبح سه شنبه ۲۹ فروردین در مشهد برگزار می‌شود + ویدئو

  • کد خبر: ۱۵۸۸۶۳
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
مراسم رژه روز ارتش صبح سه شنبه ۲۹ فروردین در مشهد برگزار می‌شود + ویدئو
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی از برگزاری مراسم رژه روز ارتش در روز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های استان گفت: مراسم رژه روز ارتش، ساعت ۷:۴۵ صبح سه شنبه ۲۹ فروردین ماه در بولوار نماز مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان، در مراسم امسال رژه یگان‌های پیاده برگزار نمی‌شود و مراسم رژه به صورت خودرویی و محمول توسط یگان‌های منتخب نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود.
امیرآذریان در ادامه به برخی دیگر از ویژه برنامه‌های بزرگداشت روز ارتش در استان اشاره کرد و گفت: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا در روز پنجشنبه ۲۴ فروردین، برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی در شهرستان‌های درگز و زاوه، شرکت فرماندهان و پرسنل ارتش در نمازجمعه و راهپیمایی روز جهانی قدس، برگزاری ضیافت افطار به همراه برخی از خانواده‌های پرسنل ارتش، برگزاری مسابقات ورزشی و قرآنی ویژه پرسنل و خانواده‌های آنان، دیدار با ائمه جمعه و جماعات و اعزام سخنرانی به مراسم مختلف اعم از ستاد‌های نماز جمعه و ... بخشی از مراسم بزرگداشت روز ارتش امسال است.

هیچ تهدیدی متوجه مرز‌های شرقی کشور نیست

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در بخش دیگریی از سخنان خود خاطرنشان کرد: هیچ تهدیدی متوجه مرز‌های شرقی کشور نیست. ما از بروز برخی ناامنی‌های موجود در کشور افغانستان، نه برای امنیت مرز‌های خود، بلکه برای مردم افغانستان نگران هستیم.

وی تاکید کرد: اجازه هیچگونه تهاجم به مز‌های کشور را نخواهیم داد و هر گونه تهاجم، پیش از رسیدن به مرز‌های کشور، با پاسخ قاطعی اسلامی و مناسب از سوی نیرو‌های مسلح همراه خواهد بود.
امیر آذریان افزود: نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی در کنار مرزبانان و نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بهره گیری از پرسل مومن و معتقد و به کار گیری تجهیزات مناسب، از مرز‌های جمهوری اسلامی محافظت می‌کنند.

فعالیت‌های نیروی زمینی ارتش بر اساس نیاز‌های عملیاتی صورت می‌گیرد

امیر آذریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیام تاریخی امام (ره) از ارتش در روز‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در همان روز‌های نخست انقلاب که برخی به دنبال تغییر در سازمان ارتش و یا انحلال ارتش بودند، امام (ره) در پیام تاریخی خود، ضمن حمایت از ارتش، بر حضور ارتشیان در کنار مردم تاکید کردند. این پیام، تولد دوباره ارتش جمهوری اسلامی آن بود که بسیاری از پرسنل آن، پیش از پیروزی انقلاب نیز همراه با انقلاب و در کنار مردم بودند و نقش مهمی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران داشتند.

وی افزود: نیرو‌های ارتش پس از پیروزی انقلاب نیز در پایان دادن به تحرکات تجزیه طلبان و ضدانقلاب، نقش مهمی ایفا کردند. در دوران دفاع مقدس، در برابر تهاجم گسترده نیرو‌های رژیم بعث عراق ایستادند و حماسه آفرینی کردند و در کنار نیرو‌های سپاه پاسداران و بسیج مردمی، ایستادگی کردند.

امیر آذریان در ادامه گفت: پس از پایان دفاع مقدس نیز نیرو‌های ۴ گانه ارتش در راستای افزایش توان بازدارندگی، توان خود را به کار گرفتند. ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز نیرویی قدرتمند در منطقه است که این قدرت را در تامین امنیت کشور به کار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مفاد حکم ابلاغی مقام معظم رهبری به امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، تغییرات گسترده‌ای در راستای نیاز‌های عملیاتی در سازمان نیروی زمینی ارتش شکل گرفت که بخشی از نتایج آن در رزمایش‌های مختلف ارتش از جمله رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ ارتش به نمایش در آمده است. 

وی خاطرنشان کرد: در کنار ماموریت‌های نظامی، ماموریت‌های مهم دیگری از جمله محرومیت زدایی نیز در دستور کار ارتش قرار داشته است. به دنبال تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی در نیروی زمینی ارتش، قرارگاه‌های منطقه‌ای محرومیت زدایی نیز در نقاط مختلف کشور تشکیل شد و ارتشیان در هر گونه بحران و نیاز به حضور در عرصه فعالیت‌های محرومیت زدایی، به سرعت اقدام می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->