خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

حکم شهردار منتخب مشهد بعد از عید فطر ابلاغ می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۹۵۹۷
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
حکم شهردار منتخب مشهد بعد از عید فطر ابلاغ می‌شود
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد از ابلاغ حکم شهردار منتخب مشهد تا بعد از عید فطر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی الرضا حاجی بگلو در نشست خبری امروز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه اظهار کرد: در دوره عملکرد ما ممکن است نکات منفی و مثبت وجود داشته باشد اما شورا توانسته به نحو احسن خدمات ارائه دهد.

وی افزود: شاید کوتاهی شکل گرفته باشد اما آنچه مدنظر است محقق نشده و امیدواریم در آینده شرایط را بهتر کنیم. بابت کاستی‌ها عذر خواهی می کنم.

حاجی بگلو در پاسخ به این سوال که در حوزه فرهنگی اقدامات خوب بوده است با خیر، افزود: بودجه فرهنگی در سال ١۴٠٠، ۴٠٠ میلیارد تومان بوده و اکنون دو هزار میلیارد شده که ممکن است مدل و روش ما ضعیف بوده اما خدمات فرهنگی در سطح شهر خوب بوده است. البته حجم کار سنگین و ممکن است کاستی‌هایی وجود داشته باشد ولی در مجموع مثبت عمل کرده‌ایم.

ابلاغ حکم شهردار منتخب تا بعد از عید فطر

وی در خصوص اینکه حکم شهردار مشهد چه زمانی ابلاغ می‌شود، گفت: شهردار انتخاب شده و بعد از عید فطر حکم شهردار صادر و ابلاغ خواهد شد. انتظار ما از شهردار جدید این است که برخی از مدیران ناکارآمد را کنار بگذارد تا بتواند اهداف ما را محقق کنند و همچنین پروژه‌های ناتمام شورای ششم را هم تکمیل کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به این سوال که چرا بین اعضای شورا وحدتی وجود ندارد، نیز گفت: در بین اعضای شورا‌ها و نمایندگان مجلس این صحبت‌ها و بگو مگو‌ها وجود دارد که خب طبیعی است و اشکالی در آن وجود ندارد. اینقدر که مردم در این زمینه به شورا‌ها ورود پیدا می‌کنند به مجلس ورد پیدا نمی‌کنند، بنده این بگو مگو‌ها را امری طبیعی می‌دانم اما باز هم باید سعی کنیم مذاکرات را بهتر کنیم. 

تصمیمی برای کاندیداتوری مجلس ندارم

وی در خصوص اینکه گفته می شود قصد کاندیداتوری مجلس را هم دارید، نیز خاطرنشان کرد: فعلا تصمیمی برای ورود به مجلس شورای اسلامی ندارم.

حاجی بگلو در خصوص سامانه فاش هم اظهار داشت: در این سامانه هم نتوانستیم خوب عمل کنیم که فکر می‌کنم البته زیر ساخت‌های خوبی ندارد و باید این سامانه بازنگری و اصلاح شود لذا تصمیم بر این است که تا پایان سال ١۴٠۴ این بازنگری‌ها و اصلاحات انجام و تکمیل شود و ٢٠٠میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفتیم.

حمل و نقل رایگان شدنی است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در مورد رایگان شدن حمل و نقل عمومی گفت: حمل و نقل رایگان شدنی است و عملیاتی خواهد شد، البته  انجام آن نیاز به تفکر بیشتری دارد که باید توسط نخبگان و اساتید انجام شود.

وی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل باید دریافتی ١١ هزار  تومان  باشد که ۵٠ درصد آن را شهروندان و ۵٠ درصد را دولت بپردازد  که تاکنون هیچ چک پرداختی از سمت دولت نداشته ایم.

حاجی بگلو افزود: ٩٠ درصد هزینه‌های خطوط مترو و اتوبوس را شهرداری پرداخت می‌کند و بین ١٠ تا ١۵ درصد آن را مردم پرداخت می‌کنند. در طول سال حدود ٣٠٠ تا ۴٠٠ میلیارد تومان دریافتی از سمت مردم است که برای شهرداری این عدد رقمی نیست که نتواند آن را از راه های دیگر تامین کند پس رایگان شدن حمل و نقل بر اقتصاد ضربه ای وارد نخواهد کرد.

نام خیابان شیخ نمر را تغییر نمی‌دهیم

وی در خصوص تغییر نام گذاری خیابان شهید نمر هم گفت: در بحث تغییر نام‌گذاری خیابان شهید نمر، شورای اسلامی به هیچ عنوان نام خیابان را تغییر نمی‌دهد و اتفاقات اخیر فقط برای تعویض تابلو و رنگ آمیزی بود، جابه‌جایی تابلو خیابان شیخ نمر به شورای تامین برمی‌گردد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اینکه آیا هاشم دائمی به شورا باز می‌گردد یا خیر، گفت: آقای دائمی پرونده قضایی دارد و تعلیق شده است. وی تا انتهای اردیبهشت ماه فرصت دارد دفاعیات خود را به دادگاه اعلام کند و اگر دادگاه حکم تعلیق آقای دائمی را ابلاغ کند جانشین وی خردادماه معرفی می‌شود.

میزان حقوق سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد شفاف شد

حاجی بگلو در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که شفاف سازی حقوق مدیران به کجا رسید، تصریح کرد: مصوبه ای تصویب شد اما اجرا نشد، تلاش زیادی در این راستا انجام دادیم که بتوانیم آن را اجرایی کنیم اما عده ای اجازه ندادند. حقوق شهرداران مناطق مشهد بین ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان است. این حقوق بالایی نیست که اجازه انتشار آن داده نمی‌شود. امسال حقوق بنده نیز بین ۲۱ تا ۲۳ میلیون تومان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->