سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

استاندار خراسان‌رضوی: کنترل تورم، تنها کنترل بازار نیست

  • کد خبر: ۱۵۹۸۹۴
  • ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
استاندار خراسان‌رضوی: کنترل تورم، تنها کنترل بازار نیست
استاندار خراسان‌رضوی گفت: کنترل تورم تنها کنترل بازار نیست، در خیلی از بخش‌ها باید اقدامات مختلفی انجام شود.

به گزارش شهرارانیوز، استاندار خراسان رضوی در یکصدو دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی که امروز ۳۱ فروردین در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد گفت: با توجه به اینکه شعار سال رشد تولید ومهار تورم است باید برنامه ما برای تحقق این این شعار مشخص شود. ما اعتقاد داریم خاستگاه این برنامه‌ها و پروژه‌ها در بخش‌های مختلف مثل صنعت، معدن در سه بخش توسعه، بهره وری وظرفیت‌های جدید باید مشخص شود.

به گفته یعقوبعلی نظری، کنترل تورم تنها کنترل بازار نیست، در خیلی از بخش‌ها باید اقدامات مختلفی انجام شود. تامین مواد اولیه و کاهش هزینه‌های تولید یکی از مسائل کنترل تورم است ما پیشنهادمان این است که بخش خصوصی در مهار تورم هم نظرات خود را داشته باشد.

وی با اشاره به موضوع ساماندهی حضور زائرین در مشهد تصریح کرد: از پارسال این دغدغه وجود داشته است. امسال هم با توجه اتفاقات مثبت در منطقه و روابط بین همسایه ها، ساماندهی بخش درمان، اقامتگاه و مسائل حمل و نقل بیشتر از پیش مورد تاکید است. از پیشنهادات در این حوزه استقبال می‌شود.

وی یادآورشد:   باید سیاستهای لازم در خصوص تامین برق و گاز واحدها اتخاذ شود، زیرا کشور با کمبود ۱۱ هزار مگاوات تولید برق مواجه است و حدود هزار مگاوات محدودیت نیز برای خراسان رضوی به منظور جبران کسری برق در دوره اوج بار اعمال خواهد شد البته پیگیریهایی برای به حداقل رساندن این محدودیتها برای خراسان رضوی انجام گرفته و اقدامات غیرمتمرکز از سوی بخش خصوصی نیز محور جدی کار در این حوزه است.

نظری افزود: قراردادهایی برای اجرای طرحهایی به منظور تولید برق از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی در خراسان رضوی در حال امضا است اما تحقق یا رفع کمبود تولید برق موضوعی زمان بر است و باید برای کوتاه مدت سیاستهایی در جهت مدیریت مصرف برق در دوره اوج بار اعمال شود.

وی افزود: در مسئله آب این مشکلات را داریم. طرح‌هایی وجود دارد که به عنوان تعدیل مصرف انجام شود.

نظری در خصوص حمایت از فعالان بخش خصوصی برای شرکت در نمایشگاه های کشورهای دیگر گفت: طبق قول مساعد رییس اتاق بازرگانی ایران، ۵۰ درصد از هزینه های حضور فعالان بخش خصوصی در این نمایشگاه ها تامین خواهد شد و تلاش می شود که حمایتهای مختلف از این بخش انجام گیرد.

استاندار تاکید کرد: در بحث الکترواستیل و اتش سوزی که اتفاق افتاد استانداری هم جلساتی با این شرکت داشته است اعلام امادگی در جزئیات هم صورت گرفته که چه اقداماتی را با نظر خودشان در ارتباط با راه اندازی مجدد و کمک‌هایی که نیاز است صورت بگیرد. ما تاکیدمان بر این است که بخش خصوصی هم در این همکاری و همیاری مشارکت کند.

وی در رابطه با مسئله کمبود کارگر و وجود بیکاری در استان گفت: این موضوع نیاز به تدبیر دارد. در این شرایط هم نیاز به کارگر وجود دارد و هم بیکاری است و لازم است مهارت آموزی در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها انجام شود.
نظری خطاب به صنعتگران و فعالان اقتصادی ادامه داد:در بحث تامین مسکن برای کارگر این امادگی است که با بخش صنعت و کارخانجات همکاری شودو زمین در اختیارشان قرارگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->