جمهوری آذربایجان از درگیری مرزی با ارمنستان خبر داد موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان؛ به‌مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم ستاد انتخاباتی پورمحمدی در خراسان‌رضوی فعال شد دولت‌های اروپایی به وقتش اپوزیسیون‌های ایرانی را دور می‌زنند ۳۴۴ صندوق اخذ رأی به خارج از کشور ارسال شده است | بیشترین صندوق در آمریکاست اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه حقوق کودکان چیست؟ آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کنعانی: ایران هر جسورِ ماجراجو را ناکام و پشیمان خواهد کرد مردم خراسان‌ بیشتر درباره کدام کاندیدا جستجو کردند؟ + اینفوگرافیک پیش‌بینی مشارکت ۵۰ درصدی در انتخابات ریاست‌جمهوری در خراسان‌رضوی برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما | امروز (یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳) تشنه روحیه جهاد سازندگی هستیم تاکید مقام ارشد یمنی بر تداوم ممنوعیت کشتیرانی به سمت بنادر اشغالی فلسطین حمله مجدد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم سوناک: لفاظی‌های هسته‌ای مقام‌های روس هیچ توجیهی ندارد شولتس ادعا کرد: روسیه هرگز برای صلح تلاش نکرد کشته‌شدن سه نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه | شمار کشته‌های تل‌آویو به ۱۱ تن رسید خانواده اسرا: نتانیاهو تبادل اسراء را بپذیرد | جان اسرا درخطر است واکنش نتانیاهو و سران اسرائیل به کشته شدن هشت نظامی رژیم صهیونیستی در رفح
سرخط خبرها

نگرانی صهیونیست ها از تماس‌های ایران و اردن

  • کد خبر: ۱۶۰۱۱۵
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
نگرانی صهیونیست ها از تماس‌های ایران و اردن
به دنبال گفت‌وگوی تلفنی پنج‌شنبه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اردن، یک رسانه صهیونیست در این باره فاش کرد که نزدیکی روابط تهران و امان رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه «معاریو» در این باره نوشت: توافق ایران و اردن با هدف تلاش برای تقویت روابط باعث نگرانی «اسرائیل» شده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه وزرای خارجه ایران و اردن توافق کردند «در اسرع وقت» برای گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه با یکدیگر دیدار کنند، نوشت: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران طی تماسی تلفنی با ایمن الصفدی همتای اردنی خود بر آمادگی تهران برای توسعه روابط و همکاری‌های میان دو کشور تاکید کرد.

معاریو همچنین گزارش داد: دو طرف همچنین اعلام کردند که به تماس‌ها برای دستیابی به تفاهم درباره مرحله آینده روابط با هدف تقویت همکاری و کمک به تقویت امنیت منطقه ادامه خواهند داد.

این رسانه در این باره افزود: پس از امضای توافق میان ایران و عربستان، محور رایزنی وزرای خارجه ایران و اردن طرف اسرائیلی را نگران کرده است.

وزرای امور خارجه ایران و اردن عصر پنجشنبه در مورد مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه‌های دوجانبه و منطقه‌ای به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی در این گفت‌وگو همچنین فرارسیدن عید سعید فطر را به همتای اردنی گفت.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر چندی پیش خود به امان و دیدار با پادشاه اردن، از آمادگی کشورمان برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها میان دو کشور خبر داد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های اردن در حمایت از مردم فلسطین و اماکن مقدس در قدس شریف، اظهار داشت: رژیم آپارتاید صهیونیستی بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه و امت اسلامی است.

امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت وحدت جهان اسلام و کوتاه کردن دست صهیونیست‌ها از مسجد الاقصی و احقاق کامل حقوق فلسطین تأکید کرد.

وزیر امور خارجه اردن نیز در این گفت وگو فرا رسیدن عید سعید فطر را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و از آمادگی کشورش برای توسعه روابط میان دو کشور خبر داد.

الصفدی تأکید کرد: ایران کشوری مهم در منطقه است و ما برای توسعه روابط با ایران اهمیت بسیاری قائل هستیم.

وی ضمن استقبال از احیای روابط ایران و عربستان، این تحول مهم را تبریک گفت.

ایمن الصفدی همچنین با یادآوری حقوق مردم فلسطین، بر حمایت اردن از صلح و ثبات در منطقه و دفاع از اماکن مقدس در بیت المقدس در برابر اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها تأکید نمود.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اردن سلام و تبریکات روسای دو کشور بمناسبت عید سعید فطر را منتقل کردند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->