تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها
به دنبال حمله موشکی در بغداد؛

بالگردهای آمریکایی کارکنان سفارت بغداد را تخلیه کردند

  • کد خبر: ۱۶۰۱۶
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
بالگردهای آمریکایی کارکنان سفارت بغداد را تخلیه کردند
در پی حمله راکتی عصر یکشنبه، ششم بهمن ماه به سفارتخانه آمریکا در بغداد، بالگرد‌های این کشور اقدام به تخلیه کارکنان این سفارتخانه کردند.
به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از السومریه‌نیوز، یک منبع امنیتی در بغداد اعلام کرد که به دنبال موشک باران منطقه امنیتی «الخضراء» و ساختمان سفارتخانه آمریکا در بغداد دست‌کم ۳ تن زخمی شده‌اند که هنوز ملیت‌شان مشخص نشده است.

منبع مذکور خاطرنشان کرد که به دنبال این حمله، بالگرد‌های آمریکایی اقدام به تخلیه کارکنان در داخل سفارتخانه کرده‌اند و تدابیر امنیتی شدیدی اتخاذ و جاده‌های منتهی به این سفارتخانه بسته شده است.
 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم به تعهداتش در زمینه حفاظت از تاسیسات دیپلماتیک‌مان عمل کند.»

این سخنگو با اشاره به این‌که از سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (مهر ماه گذشته) کارمندان آمریکایی در عراق ۱۴ بار هدف حملات قرار گرفته‌اند، مدعی شد که این حملات از سوی ایران و شبه‌نظامیان همپیمان آن انجام شده است.

وی همچنین مدعی شد: «وضعیت امنیتی همچنان وخیم است و گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران تهدید باقی مانده‌اند؛ لذا ما هشیار هستیم.»

در حالی‌که برخی گزارش‌ها از زخمی شدن ۵ کارمند سفارتخانه در حمله راکتی شامگاه یکشنبه به این مقر حکایت دارند، ولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره تلفات این حمله خودداری کرده است.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند عصر یکشنبه پنج راکت کاتیوشا به سمت منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد شلیک شد که یکی از آن‌ها در سفارت آمریکا فرود آمد. این در حالی است که خبرگزاری فرانسه گزارش داد که سه موشک به داخل محوطه سفارت آمریکا اصابت کرده که یکی از آن‌ها به رستورانی در این سفارت برخورد کرده است.

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌هایی حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد را محکوم کردند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند عصر یکشنبه پنج راکت کاتیوشا به سمت منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد شلیک شد که یکی از آن‌ها در سفارت آمریکا فرود آمد. این در حالی است که خبرگزاری فرانسه گزارش داد که سه موشک به داخل محوطه سفارت آمریکا اصابت کرده که یکی از آن‌ها به رستورانی در این سفارت برخورد کرده است.

این دومین حمله به سفارتخانه آمریکا در بغداد طی یک هفته اخیر است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم به تعهداتش در زمینه حفاظت از تاسیسات دیپلماتیک‌مان پایبند بماند.»
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->