پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت الله علم الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست| میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
سرخط خبرها

عبور چین از روسیه در تولید سلاح

  • کد خبر: ۱۶۰۸۸
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
عبور چین از روسیه در تولید سلاح
طبق اطلاعات موسسه بین‌المللی تحقیقات استکهلم، مجتمع صنایع نظامی چین از همتای روسی خود سبقت گرفته و بعد از آمریکا، در رده دوم قرار گرفته و سه شرکت دولتی چینی جزو ده تولید کننده بزرگ تسلیحات نظامی در جهان هستند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو امروز نوشت: مجتمع صنایع نظامی چینی از مجتمع صنایع نظامی روسیه سبقت گرفته و اکنون در رده دوم جهانی و بعد از ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. این اطلاعات در گزارش جدید موسسه معتبر بین المللی تحقیقات صلح استکهلم (SIPRI) منتشر شده است.

به گفته محققان این موسسه، سه شرکت دولتی چینی جزء ده تولید کنندگان بزرگ تسلیحات نظامی در جهان هستند. پیش از این، شرکت‌های چینی به دلیل کمبود اطلاعات در رتبه بندی این موسسه در نظر گرفته نمی‌شدند.

نویسندگان این گزارش استدلال می‌کنند که این جدی‌ترین تلاش برای ارزیابی توان بالقوه مجتمع صنایع نظامی چین است که درباره آن اطلاعات کاملی برای افکار عمومی جهان وجود ندارد. به دلیل کمبود اطلاعات، موسسه استکهلم قبلاً شرکت‌های چینی را در رده بندی سالانه خود از ۱۰۰ بزرگترین تولید کنندگان اسلحه قرار نمی‌داد.

برای ارزیابی مقیاس تجارت نظامی چندین شرکت فعال چینی در عرصه تولیدات تسلیحاتی، کارشناسان این موسسه عملکرد مالی آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. اطلاعات در این رابطه در سال‌های اخیر به دلیل قرار دادن سهام چندین بنگاه صنعتی در بورس اوراق بهاءدار شانگ‌های و شنزن، افزایش یافته و شرکت‌های مذکور صورت حساب‌های مالی کاملاً مفصلی بدین منظور منتشر می‌کنند.

کارشناسان موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم توضیح می‌دهند که از سال ۱۹۹۹، مقامات چین سرمایه گذاری‌های زیادی را برای توسعه مجمتمع صنایع نظامی این کشور انجام داده‌اند، و مبالغ اصلی این سرمایه‌گذاری‌ها به ده شرکت و یک مؤسسه تحقیقاتی بزرگ - آکادمی فیزیک مهندسی اختصاص دارند.

در تهیه گزارش در این باره از داده‌های چهار شرکت بزرگ چینی در طول سال‌های ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۷ استفاده شده است. در سال ۲۰۱۷، از بین بیست شرکت نخست در رتبه بندی این موسسه، یازده شرکت آمریکایی، شش مورد اروپایی و سه شرکت روسی بودند.
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->