معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

ناسا در پروژه «اهداف ماه تا مریخ» با چه شرکت‌هایی مشارکت می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۶۰۸۹۶
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
ناسا در پروژه «اهداف ماه تا مریخ» با چه شرکت‌هایی مشارکت می‌کند؟
ناسا ۱۶ پیشنهاد را که از سوی ۱۲ شرکت براساس «اعلامیه فرصت همکاری» (ACO) سال ۲۰۲۲ ارائه شده بودند، برای پیشبرد قابلیت‌ها و فناوری‌های مرتبط با پروژه «اهداف ماه تا مریخ» (Moon to Mars Objectives) انتخاب کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز - ناسا با انتخاب ۱۲ شرکت برای پروژه «اهداف ماه تا مریخ» قصد دارد از پیشنهادات ارائه‌شده توسط آن‌ها در این حوزه پشتیبانی کند.

براساس توافق‌نامه‌های عملکرد فضایی بدون بودجه، ناسا دسترسی به امکانات منحصربه‌فرد و تخصص فنی خود را فراهم می‌کند. این کار به ناسا امکان می‌دهد تا به طور مستقیم از توسعه مداوم فناوری‌های امیدوارکننده بدون انتقال وجه حمایت کند.

«جیم رویتر» (Jim Reuter)، معاون «اداره ماموریت فناوری فضایی» (STMD) ناسا گفت: ناسا از طریق به اشتراک گذاشتن دانش و امکانات خود با شرکت‌های آمریکایی، به توانایی‌هایی کمک می‌کند که نویدبخش سودمندی اهداف ما و کل صنعت هوافضا هستند. این کار به ما امکان می‌دهد که با شرکت‌های کوچک و بزرگ همکاری کنیم تا برخی از حیاتی‌ترین فناوری‌ها را برای اکتشافات آینده پیش ببریم.

شرکت‌های انتخاب‌شده برای همکاری با ناسا به شرح زیر هستند.

شرکت «اروجت راکت‌داین» (Aerojet Rocketdyne) واقع در ال سگوندو، کالیفرنیا
شرکت «بلو اوریجین» (Blue Origin) واقع در کنت، واشنگتن
شرکت «بوئینگ» (Boeing) واقع در آرلینگتون، ویرجینیا
شرکت «کانوپی ارواسپیس» (Canopy Aerospace) واقع در دنور
شرکت «لاکهید مارتین» (Lockheed Martin) واقع در بتزدا، مریلند
شرکت «مکسار» (Maxar) واقع در وست‌مینستر، کلرادو
شرکت «فاز فور» (Phase Four Inc) واقع در ال سگوندو، کالیفرنیا
شرکت «سایونیک» (Psionic) واقع در همپتون، ویرجینیا
شرکت «راکور» (Roccor) واقع در اری، کلرادو
شرکت «سیرا اسپیس» (Sierra Space) واقع در لوئیسویل، کلرادو
شرکت «استراتولانچ» (Stratolaunch) واقع در موهاوه، کالیفرنیا
شرکت «ونتوری استرولب» (Venturi Astrolab) واقع در هاوتورن، کالیفرنیا

از زمان افتتاحیه اعلامیه فرصت همکاری در سال ۲۰۱۵، اداره ماموریت فناوری فضایی ناسا بیش از ۷۵ پروژه از جمله این ۱۲ پروژه جدید را پشتیبانی کرده است. دوره عملکرد برای هر قرارداد، بین بین ۱۲ تا ۲۴ ماه خواهد بود. کل ارزش تخمین‌زده‌شده منابع ناسا برای حمایت از قرارداد‌ها تقریبا ۱۴.۵ میلیون دلار است.

پروژه‌های انتخاب‌شده، توسط طیف گوناگونی از شرکت‌ها شامل مشاغل کوچک و بزرگ هدایت می‌شوند و طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها را توسعه خواهند داد.

شرکت ونتوری استرولب با «مرکز تحقیقات گلن» (Glenn Research Center) ناسا در کلیولند و «مرکز فضایی جانسون» (JSC) در هیوستون همکاری خواهد کرد تا یک تایر بادوام برای ماه‌نورد بسازد که می‌تواند دمای بسیار سرد را تحمل کند. این طرح می‌تواند به مسئولان برنامه‌ریزی ماموریت امکان دهد تا مکان‌های بیشتری را روی ماه برای کاوش توسط ماه‌نورد و پیمایش طولانی‌تر در نظر بگیرند.

شرکت سایونیک به دنبال توسعه یک فناوری فرود آزمایش‌شده به نام «نویگیشن داپلر لیدار» (Navigation Doppler Lidar) برای اندازه‌گیری باد است. این شرکت کوچک با «مرکز تحقیقات لانگلی» (Langley Research Center) ناسا در همپتون همکاری خواهد کرد تا فناوری مورد نظر را برای کاربرد‌های جدید مانند مدیریت ترافیک هوایی در لحظه با استفاده از یک شبکه ماهواره‌ای و ارائه داده‌های بهتر برای مطالعه آب و هوای زمین و مریخ تنظیم کند.

شرکت لاکهید مارتین، فناوری‌های تولید در فضا را برای کامپوزیت‌های ترموپلاستیک توسعه خواهد داد. این ماده ارزان‌قیمت در مقایسه با فلز، به انرژی کمتری برای ساخت در مدار نیاز دارد. لاکهید مارتین، این روش را در محیط‌های فضایی شبیه‌سازی‌شده با همراهی چندین مرکز پژوهشی ناسا آزمایش خواهد کرد.

«ال. کی. کوبندران» (LK Kubendran)، سرپرست برنامه اعلامیه فرصت همکاری گفت: این همکاری‌ها هزینه توسعه فناوری‌های فضایی را کاهش می‌دهند و هدف آن‌ها سرعت بخشیدن به تزریق قابلیت‌های جدید است. موضوعات مورد درخواست اعلامیه فرصت همکاری در سال ۲۰۲۲، گسترده بود و به صنعت امکان می‌داد تا قابلیت‌های نوظهور را با بیشترین مزیت پیشنهاد کند و امکان دسترسی همگان به فضا را افزایش دهد.

منبع: اینسا به نقل از ناسا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->