سرخط خبرها

ماه امت می‌تواند هویت بین‌المللی به حاشیه شهر مشهد بدهد

  • کد خبر: ۱۶۰۹۰۴
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
ماه امت می‌تواند هویت بین‌المللی به حاشیه شهر مشهد بدهد
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: ماه امت می‌تواند هویت بین‌المللی به مناطق شهری بدهد و این هنر و هویت بومی در آینده به طور ویژه در حاشیه شهر مشهد شکل خواهد گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی عسکری اظهار کرد: امسال دومین رویداد ماه امت را شاهد هستیم که نسبت به سال گذشته حضور کشور‌های بین‌المللی جهان اسلام یک اتفاق جدید را در حوزه فرهنگی شهر مشهد رقم زده است.

وی افزود: مناطق حاشیه شهر اصلی‌ترین مناطق شهر محسوب می‌شوند و هویت این محلات بیش از گذشته با برگزاری چنین جشنواره‌هایی شکل می‌گیرد.

عسکری بیان کرد: از کشور‌های بین‌المللی اندونزی، هند، نیوزلند و کشور‌های همسایه ایران مانند افغانستان، پاکستان و ترکمنستان در این جشنواره حضور دارند و این هویت بین‌المللی جدی‌تر در نظر گرفته شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: در تمام دنیا اگر شهری بخواهد خود را معرفی کند اصلی‌ترین موضوع در فضای بین‌المللی هویت و تاریخ است، بنابراین اگر هویت این منطقه را که به خاطر حضور اقوام مختلفی که در این نقطه از شهر ساکن هستند و هویتی بین‌المللی دارد جدی بگیریم، مردم این منطقه هویت خود را جدی می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره‌ها هستند که معمولا به مناطق و شهر‌ها رسمیت می‌دهند و اعتبار می‌بخشند، به عنوان مثال جشنواره‌های سینمایی مانند کن رویداد‌های هنری هستند که موسیقی و آداب و رسوم کشور‌ها نیز در حاشیه آن شکل می‌گیرد، بنابراین ماه امت نیز می‌تواند هویت بین‌المللی به مناطق شهری بدهد و این هنر و هویت بومی در آینده به طور ویژه در حاشیه شهر مشهد شکل خواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->