شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

جزئیات نشست نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی با معاون اول رئیس جمهور

  • کد خبر: ۱۶۱۱۵۵
  • ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
  • ۳۸
جزئیات نشست نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی با معاون اول رئیس جمهور
اگر دولت‌ها به موقع بدهی خود را می‌پرداختند باید ۲ تریلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کردند.

به گرش شهرآرانیوز، سه شنبه ۵ اریبهشت ماه جمعی از نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور دیدار و مشکلات بازنشستگان را با وی درمیان گذاشتند.

رئیس کانون کارگران بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت:نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی شوش جلسه‌ای را با معاون اول رئیس جمهور ترتیب داده بودند و از بنده هم دعوت کردند که در جلسه مذکور حضور داشته باشم به همین دلیل بنده نیز همراه عزیزان به دیدار آقای مخبر رفتیم.

علی دهقان کیا افزود: در گفتگو با آقای مخبر ضمن تشکر از اقدامات خوب دولت، نقاظ ضعف دولت در خصوص بازنشستگان نیز طرح موضوع شد و گفته شد که مشکل عمده ما در کشور مدیریت است چرا که در نهاد‌های تحت پوشش رهبر معظم انقلاب از جمله صنایع دفاعی و نظامی با وجود تحریم‌های جهانی، ایران در زمره ۵ کشور اول جهان است، اما در مدیریت‌های دولتی مشکل عمده داریم.

 

فوری:آیا افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه اعمال می‌شود؟

 

وی گفت: یکی از موضوعات مطرح شده با آقای مخبر اعتراض به مصوبه غیر قانونی شورای عالی کار در خصوص تعیین مزد سال ۱۴۰۲ بود چرا که پایه کار اعضای این شورا ماده ۴۱ قانون کار است و اعضا نمی‌توانند به صورت خود سر اقدام به تعیین مزد کنند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران افزود: طبق ماده ۴۱ قانون کار تورم و سبد معیشت خانوار باید ملاک باشد و طبق اعلام مراجع دولتی که ما هیچ نقشی در آن نداشته ایم، تورم سال ۱۴۰۱ به میران ۴۶.۳ درصد بوده است بنابراین میزان افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ غیر قانونی است. تازه اگر به میزان تورم حقوق‌ها افزایش پیدا می‌کرد ما عقب گرد نداشیتم چرا که از دولت آقای رئیسی انتظار داشتیم مثل سال گذشته مقداری از سبد معیشت خانوار را نیز تامین کند تا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره ایجاد رفاه عمومی و رفع خط فقر عمل نماید.

این فعال بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ما به آقای مخبر گفتیم از شما که رزمنده، جهاد گر و ولایت مدار و اهل جبهه بوده اید انتظار داریم در عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیش رو باشید نه این که مثل برخی مسئولان گذشته رفتار کنید.

دهقان کیا افزود: گفتیم شما مهار تورم را اولویت خود در سال ۱۴۰۲ اعلام کردید، اما عملکرد بخش‌های مختلف دولت از جمله افزایش قیمت خودرو، هزینه حمل ونقل، لوزام خانگی و ... بر خلاف افزایش تورم است و حتی تورم واقعی بیشتر از تورم اسمی اعلام شده می‌باشد. بنابراین همین جا به شما اعلام می‌کنیم اگر می‌خواهید بازنشستگان و کارگران از دولت شما راضی باشند به مشکلات رسیدگی کنید.

وی گفت: مسله دیگری که با آقای مخبر درمیان گذاشتیم یکسان شدن حق مسکن و بن کارگران با بازنشستگان تامین اجتماعی بود که ما در این خصوص توضیحات لازم را به آقای مخبر دادیم.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: مورد دیگر تعلق بانک رفاه کارگران به سازمان تامین اجتماعی بود که به اطلاع معاون اول رئیس جمهور رسید و این که دولت و مجلس حق ندارندبه بهانه خصوصی سازی این بانک را از جامعه کارگری بگیرند.

وی پرداخت به روز بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی را نیز از صحبت‌های مطرح در جلسه مذکور بیان کرد و گفت: اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی و حمایت‌های دولت از اقشار خاص وظیفه دولتهاست و نباید از جیب ما برای افراد غیر هزینه شود چرا که تامین اجتماعی حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان در ماه کسری بودجه دارد.

وی با بیان این که مدارک لازم نیز به همراه توضیحات به معاون اول رئیس جمهور داده شد، اظهار داشت: در سال ۹۲ سازمان تامین اجتماعی ۶۳ هزارمیلیاد تومان از دولت طلب داشت که به دلار میزان آن ۱۸ میلیارد دلار بود، اما در سال ۱۴۰۰ تامین اجتماعی مبلغ ۴۶۳ هزا میلیارد تومان از دولت طلب داشت که به دلار ۱۷.۶ میلیارد دلار می‌شد که این عدد‌ها بیانگر این است که ارزش بدهی‌های ما به یک جهارم سقوط کرده است چرا که اگر دولت‌ها به موقع بدهی خود را می‌پرداختند باید ۲ تریلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کردند.

دهقان کیا درمان تامین اجتماعی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: در جلسه مذکور گفته شد که حدود ۵۰۰ قلم از شمول بیمه خارج شده است و بازنشستگان به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ۲۸ هزار تومانی شدن ارز تامین دارو را به خود درمانی و عدم مراجعه به مراکز درمانی روی آورده اند که برای ما قابل قبول نیست و شایسته است مشکلات این بخش با توجه به نیاز درمانی بازنشستگان مودر توجه ویژه قرار گیرد.

او در پاسخ به این سوال که جو جلسه و میزان همراهی معاون اول رئیس جمهور را برای حل مشکلات چطور دیدید، گفت: آینده همه چیز را مشخص می‌کند، اما چیزی که ما در جلسه دیدیم نظر مثبت و همراهی خوب آقای مخبر برای کاهش مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی بود که امیدورایم با پیگیری‌های بازنشستگان و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نتایج مطلوب نصیب بازنشستگان شود.

منبع: عصرخبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
2
طی دوسال گذشته همراهی دولت پدر بازنشستگان را در آورده است ! شش ماه حقوق پارسال بایکوت بود وبعد هم شش‌ماه طول کشید تا پرداخت کردند ! تازه ۲۵ درصد به کنار ....! دولت همراه .....جیب مان را خالی کرد ...مرگ بر دروغگو .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
2
هخواهن گفت همین که هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
2
فقط حرف تحویل بازنشستگان تأمین اجتماعی میدن...فقط حرف
مستمری بگیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
3
اگر آقایی مخبر قدمی بر دارد ما اسم خود را عوض می کنیم زیرا ایشان نه تنها مثبت نیستند بلکه منفی و چوب لای چرخ ما بازنشستگان تامین اجتماعی می گذارند.
معرفت
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
3
ماکه تواین ۲و سال خیری ندیدیم بازتامین
عبدالامیر نا صریان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
2
باسلام انشاءالله خیر باشد بحق امام حسین علیه السلام
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
1
یازده اردیبهشت فرارسید.مسولین دررسانه یاد کارگران و بازنشستگان می افتند
.. معیشت....مسکن ووووو......
مستمری بگیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
واله ما که همش منتظر اضافه حقوق هستیم که البته دردی از ما دوا نمیکن
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
1
چی میگی بابا مشکل از دولت و مجلس که ما اینطوری شدیم از مخبر آبی گرم نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
3
پس، منتظر باشید همچنان!!
احمد شاه مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
3
همه این صحبت‌ها چرته .زمانی که بازنشسته به حق و حقوق واقعیش رسید آنوقت باید هورا کشیدن .ضمنا من با ۳۲سال سابقه بجز یک مورد مدیر خوب ندیدم مدیر خوب مدیر مرده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
3
ازاین نشست چه چیزی اتفاق افتادبرای ما نمایندگان بیعرضه ومسئولین بدذات فریب کارکه دو ماه ازسال گذشته هنوز هیچی؟؟!! همه چیزروشن وواضح است که خران وگاو بهتر از رئیسی وهیئت وزیرانش هستند.
از کار افتاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
2
چرا امضاء کردین که حالا بگدای بیافتین .
خاک بر سر ما که نمایندهای چون شماها دتریم
محمد رضا بیات تفرشی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
2
باسلام تشکر از اینکه مشکلات به گوش آنها رساندید اما چه فایده گوش آسان بدهکار این حرف ها نیست جیب خودشان پر است بقیه هم
محمد گرامی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
2
حقوق بازنشسته در صورت فوت در صورت داشتن فرزند مطلقه دختر به دختر و در صورت داشتن پسر که بیش از سه تا پنج سال با پدر و یا مادر زندگی کرده به او می‌رسد جهت اطلاع بنده دو خواهر مطلقه دارم که چیزی به ما نمیماسه ولی کسایی هستند که از هم اکنون در فکر خودکشی بعد مرگ والدین هستند پر از دلشوره استرس زندگی بی کیفیت
Amir
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
1
اتفاقی نمی‌افتد آقای مخبر از جیب خودش که نمیخواهد خرج کند و دولت با این همه هرج و مرج مالی فقط وقت می‌خودتان آرامش داشته باشد و کاری نمیکند
سیدجواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
2
بازنشسته چرا خبری از مدیر عامل تامین اجتماعی نیست اتفاقی افتاده خواب رفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
1
سلام
جناب‌دهقان‌کیا،جناب‌مخبر
دوصد‌گفتار‌،چون‌یک‌کردار‌نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
2
مطمئن هستم ابی ازاین دولت گرم نمیشود
یک بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
2
من که چشمم آب نمیخوره ازاینهاکاری به نفع بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شود بزک نمیربهارمیاد..................
بازنشسته کارگری
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
2
مخبر ازدولت حقوق میگره چه لزومی داره از بازنشستگان که هیچ نفي برای ایشان ندارندحمایت کند
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
2
پس چراهیچ حرفی درباره همسانسازی وهمسانسازی عقب مانده صحبتی نشده؟پس چرادرباره تبعیض بین کشوری ولشگری باتامین اجتماعی حرفی به میان نیومده؟آقای دهقان کیازمانیکه تنهاس توی اتاقش ازتبعیض وعقب افتادگی حقوق تامین اجتماعی صحبت میکنن امازمانیکه بایک مسئول صحبت میکنن هیچ حرفی نمیزنن
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
2
فقط حرف و شعار و لاف الکی که فایده نداره
عواقب و نتیجه کارتون باید توی سفره بازنشسته وکارگرخودشو نشون بده
وگرنه داره هرسالی باشعارپوچی مریم میشه
خداوکیلی فایده این همه نامگذاری چیه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
1
این دولت درکل علی رغم وعده های پوچ که داد هیچ اوضاع مردمو بافتضاح کشاتده باید برکنار و تکلیف ۸۵میلیون ایرانی گرفتارروشن شود نمیشه درکشورثروتمند فقیر بیکار بیمارباشی اعتراض هم نکنی خودشون در پول و رفاه غرقند و بمردم توصیه مقاومت میکنن
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
2
سی و پنج سال مثل برده کار کردیم حالا گیر سازمانی به نام تامین اجتماعی افتاده ایم که اموال ما در آنجا را هم قبل بازنشستگی به عنوان بدهی دولت غارت کرده اند.
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
1
2
حج الا تاثیری هم داشت این جلسه وضمنا اگه قولی دادن وتا سرانجامش باور نداریم چون دراین سالها که مستمری بگیربودم هیچ قولی بسرعت عملی نشده یا کلا کنارگذاشته شده...نمونه اش بنا بود در سالهایی که بیمه پرداختیم حق بیمه روشش ماهش روسی ویک روز دادیم واضافه کاری های سالهای قبل از بازنشستگی رو حق بیمشو دادیم گفتن درموردش تجدید نظر میشه ولی فراموش شد،،حالا هم زیاد دل خوش نکنیم اگر قولهای داده شده انجام شددعای خیرما براشون باشه...والساام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
0
میگن پول را بریزی روی مرده زنده میشه ،
اگه پول باشه ، به حساب یه بیسواد واریز شود . در کارها رتبه اول جهان میشه ،
کارگر
Turkey
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
0
مخبر شاید فقط شنونده خوبی باشد اینها دنبال وقت خریدن هستن ومطمئن باشید هیچ کاری برای کارگر نمی‌کنند حق گرفتنی است نه دادنی
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
0
تاکنون تمامی در تمامی سالها دولتها در جلسات متعدد و سخنرانیها قول مساعد به بهبود حقوق ورفع مشکلات زندگی بازنشستگان تامین اجتماعی داده اند،اما افسوس وهزاران افسوس سالهاگذشته و نفراتی حسرت بدل به دیارباقی رفتند،
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
0
درود بر آقای دهقان کیا که مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی را بخوبی بیان کردند
حمید حاجی آقا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
0
اگر دولت برای ما بازنشستگان کاری نکند بهترین راه برای ما بازنشستگان و کارگران اعتصاب است
نوری
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
0
هیچ اتفاقی نخواهد افتاد .اینها کننده کار نیستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
0
افزایش حقوق بازنشستگان.سهامدار صندوق تامیناجتماعی باید بیش از دو تا سه برابر افزایش قیمت پراید ملی باشد.تا عدالت نسبی در کشور بهدچشم بیاید والا با هزار چانه زنی وافزایش چند ریال در برابر جولان قیمت های مافیایی خودرو.مسکن.مصالح ساختمانی.اجاره .دارو.گوشت ومرغ درد گرفته ناینکه مشکلی را حل نمی کند بلکه بار خاکه ذغال است بر کمر خمیده افراد دیوار کوتاه
بازنشسته بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
0
همه این جلسها تشریفاتی هستند اصل اینه که چرابازنشسته ای با۳۵سال بیمه پردازی درمشاغل سخت وزیان اور اکنون بااین تورم۶میلیون دریافتیش باشه وقتی این حقوقها برابر شدند ان وقت معلوم میشه که درعمل کارشده گیرم که پدرتوبودفاضل ازفضل پدرتوراچه حاصل
شهریار پوراحمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
0
0
سال قبل هم باهمین طرفندهابیش ازشش ماه ارسال راگذراندندوبعدازهرجلسه ای که برگذارمیکردندباتبلیغات پوچ اعلام می‌شد که آقای رییسی تنهابفکررفاه بازنشستگان است وبعدازشش ماه هم که رییس جمهور مصوبه سازمان بخاطرفشاربازنشستگان بااکراه قبول کرد بدهی شش ماهه اضافه حقوقهاراتدریجا به بازنشستگان پرداختند . این چگونه حمایت از بازنشستگان است که کسی بفکر سفره های خالی آنهانیست وتنهابرای تبلیغات از شعارهای بدون عمل استفاده میکنند .
بازنشته
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
0
0
آفتاب همیشه پشت ابرنمی ماند
بلاخره روزی این ظلم هابه پایان میرسد
به امیدروزهای خوب...
همرزم هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
0
0
دلخوش نباشید تجربه ثابت کرده حق گرفتنی است دادنی نیست
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
0
0
فقط یاددارندکه حرف بزنن عمل هیچ بازنشستگان لشکری وکشوری حقوق فرودین واحکامشان اعمال شدامامابازنشستگان تامین اجتماعی هنوزاماواگروشایدخداازشون نگذره که دارن بااین وضعیت تورم فقط وقت می‌خرن بااین درآمدکه سازمان تامین اجتماعی داره چرادولت بایدبرای ماتصمیم بگیرین سازمان متعلق به بازنشستگان میباشد دارن ازتبصره وماده حرف میزنن فقط دروغ یاددارندتحویل بدن ووعده سرخرمن تاکی وعده وعیدبس دیگه به جای اینقدرجلسه وبخوربخوربه فکرباشیدوعمل کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->