تب و تاب انگلیس برای ارسال موشک دوربرد به اوکراین

  • کد خبر: ۱۶۱۴۷۴
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
تب و تاب انگلیس برای ارسال موشک دوربرد به اوکراین
لندن در تلاش است تا با جمع‌آوری کمک، موشک‌های دوربرد به کی‌یف ارسال کند. انگلیس قصد دارد تا با جمع‌آوری کمک مالی موشک‌ها دوربرد ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتری برای اوکراین خریداری کند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت دفاع انگلیس درخواستی منتشر کرده که در آن خواستار خرید تجهیزات نظامی از صندوق بین‌المللی و تحویل آن به نیرو‌های مسلح اوکراین شده است. این صندوق یک ابتکار تحت رهبری انگلیس است و کمک‌های ایسلند، نروژ، سوئد، دانمارک و لیتوانی را برای تهیه سریع تجهیزات نظامی برای اوکراین ترکیب می‌کند. البته در این درخواست کمک‌های باقی کشور‌ها هم در نظر گرفته می‌شود.

در حال حاضر که این درخواست منتشر شده، ۴۰ کشور برای کمک به آن اظهار آمادگی کردند. ظرفیت کل صندوق برای ارسال تجهیزات مد نظر انگلیس، بیش از ۵۲۰ میلیون پوند است، اما تاکنون ۲۰۰ میلیون پوند ابرای تامین پهپاد‌ها و سامانه‌های شناسایی و تجهیزات پدافند هوایی اوکراین به همراه قطعات یدکی تجهیزات نیرو‌های مسلح اوکراین اختصاص یافته است.

اکنون مناقصه دور دومی میان این کشور‌ها در حال انجام و درخواست‌ها برای دو مورد منتشر شده است: «سیستم‌های حمله دوربرد و پشتیبانی تحرک، با برنامه‌های کاربردی» که به ترتیب تا ۴ و ۹ می (هفته آینده) باید فرستاده شوند.

هفته گذشته «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه با یک رسانه ملی اوکراینی با بیان آن‌که موشک‌ها و پدافند‌های هوایی ساخته شوروی متعلق به کی‌یف رو به اتمام است، از آمریکا و متحدانش خواست تا تسلیحات بیشتری از جمله جت‌های جنگنده برای کاهش شکاف با روسیه فراهم کنند.

اظهارات الکسی رزنیکوف در حالی در این مصاحبه مطرح شد که چندین رسانه غربی هشدار داده‌اند که دستاورد‌های نظامی کی‌یف در جریان فشار‌های آتی علیه روسیه ممکن است انقدر ضعیف باشد که درخواست‌ها برای کمک نظامی بیشتر را تضعیف کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->