دستگیری پاکستانی‌های گروگان‌گیر در ایران+ جزییات کشف ۳۰ کیلو و ۶۰۰ گرم مخدر «شیشه» در هنگ مرری تایباد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی معاینات روانپزشکی در مراکز پزشکی قانونی کشور زندگی خیلی کوتاه است؛ ۸ موردی که واقعاً نباید نگران آن‌ها باشید آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا (یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳) صحرایی: حذف تدریجی کنکور هویت واقعی را به مدرسه بازگرداند مردان میانسال روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) | تغییرات نامحسوس دما در مشهد نرخ‌های جدید بلیت هواپیما به‌زودی اعلام می‌شود راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس وزیر آموزش و پرورش برای توضیح درباره مطالبات معوقه معلمان به مجلس می‌رود نخ دندان یا خلال دندان، کدام یک بهتر است؟ روزانه ۶۰۰ بیمار در بخش اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد پذیرش می‌شود خوابگاه ویژه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شد خراسان‌رضوی آماده میزبانی از مسافران و زائران تابستانی از ابتدا تا نهم تیرماه ۱۴۰۳، شش نفر در سیل رودبار جان خود را از دست دادند اجباری در کمک به مدرسه وجود ندارد | ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی صددرصد رایگان است + جزئیات
سرخط خبرها

اجرای طرح «پزشکی خانواده» از اولویت‌های نظام سلامت است

  • کد خبر: ۱۶۱۵۵۷
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
اجرای طرح «پزشکی خانواده» از اولویت‌های نظام سلامت است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اولویت‌های نظام سلامت در سال جاری در این مرکز آموزشی و درمانی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سید‌جواد حسینی ‌امروز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه، در حاشیه نشست خبری هفته سلامت در جمع خبرنگاران گفت: پزشک خانواده به‌ویژه در شهر‌های بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت، اولویت امسال است؛ به‌گونه‌ای که ۲۶ پروژه در این حوزه در سال جاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: جوانی جمعیت، دومین طرح در حوزه نظام سلامت است. براساس شاخص‌های رسمی، نرخ باروری ۲.۵‌درصد نماد باروری بالا، ۲.۱ متوسط و کمتر از ۲‌درصد هم شاخص باروری ضعیف است و خراسان رضوی اکنون شاخص باروری ۲.۱ و مشهد شاخص ۱.۶‌درصدی دارد که شرایط مساعدی محسوب نمی‌شود. در ۳ شهر درگز، قوچان و کلات اوضاع به‌مراتب ضعیف‌تر و شاخص ۱.۴ داریم که اصلا مناسب نیست.

حسینی اظهار کرد: در حوزه تحت نظارت دانشگاه، ۱۵ تا ۲۰‌درصد زوج‌ها نابارور هستند و دانشگاه در قبال آن‌ها موظف است. از ۵ مؤلفه ازدواج، فرزندآوری، باروری، سقط و طلاق، ۲ مؤلفه باروری و سقط با ماست که تأکید فراوانی بر آن داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به غربالگری‌های انجام‌شده در سال گذشته، بیان کرد: ۱۲.۴درصد از افراد بالای ۳۰ سال مبتلا به دیابت و ۳۰درصد نیز مبتلا به فشار خون هستند و در این راستا، ۳۰ هزار مورد پیگیری و غربالگری شکل گرفته است. همچنین از ۸۵ هزار نوزاد، آزمایش نمونه خون پاشنه پا گرفته‌ایم که ۴۰۰ مورد برای غربالگری دیابت و فشار خون شناسایی شده‌اند.

وی درباره آسیب‌های هاری در نظام سلامت توضیح داد: در سال گذشته، ۳هزار مورد حیوان‌گزیدگی داشتیم که ۹۰درصد سگ، ۷درصد گربه و ۳درصد سایر حیوانات و جانوران بوده‌اند. در این راستا، ۶۶ هزار واکسن هاری به میزان ۲۲۸ دوز تزریق شده است و ۳ هزار و ۳۰۰ سرم هاری استفاده شده است.

حسینی ادامه داد: در مسئله غربالگری سرطان پستان، ۲۶۰ هزار مورد غربالگری بانوان ۳۰ تا ۶۹ سال صورت گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->