افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اجرای طرح «پزشکی خانواده» از اولویت‌های نظام سلامت است

  • کد خبر: ۱۶۱۵۵۷
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
اجرای طرح «پزشکی خانواده» از اولویت‌های نظام سلامت است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اولویت‌های نظام سلامت در سال جاری در این مرکز آموزشی و درمانی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سید‌جواد حسینی ‌امروز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه، در حاشیه نشست خبری هفته سلامت در جمع خبرنگاران گفت: پزشک خانواده به‌ویژه در شهر‌های بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت، اولویت امسال است؛ به‌گونه‌ای که ۲۶ پروژه در این حوزه در سال جاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: جوانی جمعیت، دومین طرح در حوزه نظام سلامت است. براساس شاخص‌های رسمی، نرخ باروری ۲.۵‌درصد نماد باروری بالا، ۲.۱ متوسط و کمتر از ۲‌درصد هم شاخص باروری ضعیف است و خراسان رضوی اکنون شاخص باروری ۲.۱ و مشهد شاخص ۱.۶‌درصدی دارد که شرایط مساعدی محسوب نمی‌شود. در ۳ شهر درگز، قوچان و کلات اوضاع به‌مراتب ضعیف‌تر و شاخص ۱.۴ داریم که اصلا مناسب نیست.

حسینی اظهار کرد: در حوزه تحت نظارت دانشگاه، ۱۵ تا ۲۰‌درصد زوج‌ها نابارور هستند و دانشگاه در قبال آن‌ها موظف است. از ۵ مؤلفه ازدواج، فرزندآوری، باروری، سقط و طلاق، ۲ مؤلفه باروری و سقط با ماست که تأکید فراوانی بر آن داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به غربالگری‌های انجام‌شده در سال گذشته، بیان کرد: ۱۲.۴درصد از افراد بالای ۳۰ سال مبتلا به دیابت و ۳۰درصد نیز مبتلا به فشار خون هستند و در این راستا، ۳۰ هزار مورد پیگیری و غربالگری شکل گرفته است. همچنین از ۸۵ هزار نوزاد، آزمایش نمونه خون پاشنه پا گرفته‌ایم که ۴۰۰ مورد برای غربالگری دیابت و فشار خون شناسایی شده‌اند.

وی درباره آسیب‌های هاری در نظام سلامت توضیح داد: در سال گذشته، ۳هزار مورد حیوان‌گزیدگی داشتیم که ۹۰درصد سگ، ۷درصد گربه و ۳درصد سایر حیوانات و جانوران بوده‌اند. در این راستا، ۶۶ هزار واکسن هاری به میزان ۲۲۸ دوز تزریق شده است و ۳ هزار و ۳۰۰ سرم هاری استفاده شده است.

حسینی ادامه داد: در مسئله غربالگری سرطان پستان، ۲۶۰ هزار مورد غربالگری بانوان ۳۰ تا ۶۹ سال صورت گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->