شهرآرانیوز - گوگل بهزودی ویژگیای را به جیمیل میآورد که به آن میتوانید بفهمید فرستنده واقعی است یا ممکن است کلاهبردار باشد. هنگامی که ایمیلی از شرکتی دریافت میکنید که هویتش تأیید شده، یک تیک آبی را در کنار نام آنها در صندوق ورودی خود مشاهده میکنید.
تیک آبی جدیدترین بهروزرسانی گوگل از فناوری Brand Indicators for Message Identification (BIMI) است. گوگل در سال 2020 آزمایش BIMI را در جیمیل آغاز کرد. در ابتدا، برندهایی را که در BIMI ثبتنام کرده بودند قادر ساخت تا لوگوهای تأییدشده را در ایمیلهای خود قرار دهند. حالا تیک آبی احتمالاً نشانه بارزتری است که فرستنده قانونی است.
وقتی در Gmail ماوس را روی تیک آبی نگه دارید، یک پنجره پاپ آپ می بینید که میگوید: «فرستنده این ایمیل تأیید کرده است که مالک [دامنهای یا شرکتی است که از آن ایمیل فرستاده] و لوگو موجود در تصویر نمایهاش است». پاپآپ شامل پیوندی است که شما را به صفحهای با اطلاعات بیشتر هدایت میکند.
گوگل در اینباره در یک پست وبلاگی نوشته است: «احراز هویت قوی ایمیل به کاربران و سیستمهای امنیتی کمک میکند تا هرزنامهها را شناسایی کنند، و همچنین به فرستندگان این امکان را میدهد تا از اعتمادسازی برند خود استفاده کنند». این ویژگی اعتماد به منابع ایمیل را هم افزایش میدهد، به خوانندگان تجربهای همهجانبه میدهد و اکوسیستم ایمیل بهتری را برای همه ایجاد میکند. تیک آبی باید تا پایان هفته برای همه کاربران فعال شود.
گوگل با ویژگی جدید جیمیل به نوعی عنصر اعتماد را به تیگک آبی باز میگرداند. تیک آبی قبلاً نشانگر کاملاً واضحی بود که شخص، نام تجاری یا کسبوکار واقعی است. برخلاف برخی از شرکتهای دیگر، حداقل تا الان به نظر نمیرسد که گوگل بخواهد تیکهای آبی را بهعنوان بخشی از یک جنگ فرهنگی مورداستفاده قرار دهد یا از آنها برای کسب درآمد بیشتر از کاربران استفاده کند.