سرخط خبرها

اکران مستند سینمایی «مهدی که به دنیا آمد» در سینما مهر کوهسنگی مشهد

  • کد خبر: ۱۶۲۲۰۵
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
اکران مستند سینمایی «مهدی که به دنیا آمد» در  سینما مهر کوهسنگی مشهد
مستند سینمایی «مهدی که به دنیا آمد» با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه ای استان در پردیس سینمایی مهرکوهسنگی مشهد اکران شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مستند سینمایی «مهدی که به دنیا آمد» روایتی از زندگی فردی است که در خانواده‌ای متولد شده که پدر و مادر او ناشنوا هستند. این فرد در طول دوران کودکی و نوجوانی، با مشکلات زیادی مواجه می‌شود و تصمیم می‌گیرد به گونه‌ای زندگی کند که آینده‌ای متفاوت از آنچه با آن روبرو بوده را برای خود رقم بزند. اما در جریان یک اتفاق، مسیر زندگی او تغییر می‌کند و بار دیگر و به گونه‌ای دیگر، تلاش می‌کند بخشی از مسائلی را که ناشنوایان با آن روبرو هستند، برطرف کند. این فیلم به کارگردانی مشترک «امیرمهدی حکیمی» و «حجت بامروت» در سیزدهمین دوره جشنواره حقیقت و در بخش ملی، جایزه بهترین نویسنده متن را به خود اختصاص داده و حال پس از گذشت چند سال از ساخت آن، قرار است در بخش هنر و تجربه سینما و به صورت عمومی نیز اکران شود.  

اما این مستند، امشب و با حضور جمعی از مسولان فرهنگی و رسانه‌ای استان خراسان رضوی، در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد اکران شد و واکنش‌های مخاطبان در پایان فیلم نیز بیانگر رضایت نسبی از سوژه و ساختار فیلم بود.  

اما در حاشیه اکران این مستند سینمایی «امیرمهدی حکیمی» که در بخش نگارش فیلمنامه، کارگردانی و تهیه کنندگی آن حضور داشته است، به شهرآرانیوز گفت: این مستند سینمایی هم از نظر ساختار دراماتیک، می‌تواند در ژانر خانوادگی، اجتماعی، دینی و مذهبی قرار بگیرد.  

وی افزود: این جشنواره در سینما حقیقت در دو بخش ملی و آوینی حضور داشت که در بخش ملی جایزه بهترین گفتار متن را به دست آورد و نامزد جایزه بهترین صداگذاری نیز بود. در هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم شهر نیز جایزه بهترین کارگردانی مستند بلند و جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.  

حکیمی خاطرنشان کرد: ایده ساخت این فیلم از سال‌ها قبل و در مواجهه من با جامعه ناشنوایان شکل گرفت و پس از سال‌ها در جریان یک اتفاق، با فردی مواجه شدم که خود او سوژه اصلی فیلم شد. کار ساخت فیلم از مهرماه ۱۳۹۶ آغاز شد و در زمستان ۱۳۹۸ به پایان رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->