جلوگیری از ۵۰۰ سقط جنین سالم در مشهد و خراسان رضوی نقش انرژی خورشیدی در شکل‌دادن به شهرهای پایدار آینده پیرترین ببر سیبری ایران در باغ‌وحش ارم تلف شد (دوم مرداد ۱۴۰۳) وجود پشه آئدس در ۶ استان کشور (۲ مرداد ۱۴۰۳) الزام در دریافت مجوز خروج از کشور برای مشمولان سربازی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳) | تداوم هوای گرم تا اوایل هفته آینده آخرین وضعیت پرونده «کورش کمپانی» تشریح شد (دوم مرداد ۱۴۰۳) چگونه هزینه‌های سفر به روسیه را کنترل کنیم؟ بازداشت ۲ تن از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی (۲ مرداد ۱۴۰۳) هدفگذاری دانشگاه ها در دولت چهاردهم منطقی و مسئله محور شود ارائه خدمات در ۵۶ سلامتکده دولتی و خصوصی و درمان سرپایی با طب ایرانی استان خراسان رضوی جز مناطق عاری از بیماری مالاریا است اعلام نتایج قطعی آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم (۲ مرداد ۱۴۰۳) بازداشت در مدینه به‌خاطر غزه | روحانی مشهدی از ماجرای دستگیری خود در عربستان، در ایام حج امسال می‌گوید کلاهبرداری میلیاردی تحت عنوان وکیل مهاجرت وامی قطره‌چکانی برای بازنشستگان | سهم ناچیز بازنشستگان تامین اجتماعی مشهد و خراسان رضوی از وام ۳۰ میلیونی ویروس جدید «نیپا» جنوب هند را در حالت آماده‌باش قرار داد + ویدئو آنتی بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از استاندارد جهانی تجویز می‌شود خراسان رضوی پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور | اهداکنندگان مرگ مغزی به ۳۲۴ بیمار نیازمند به عضو، زندگی دوباره بخشیدند تقریباً تمام افراد بالای ۶۵ سال مبتلا به آب‌مروارید می‌شوند
سرخط خبرها

انهدام باند پراید دزدها در مشهد

  • کد خبر: ۱۶۲۶۲
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
انهدام باند پراید دزدها در مشهد
خانه زندانی سابقه دار محل اختفای سارقان سریالی خودرو بود
محمد حسن سیرجانی - اعلام چندین فقره سرقت خودرو‌های پراید در حوزه استحفاظی کلانتری نجفی از سوی شهروندان مشهدی، تیم‌های دایره تجسس و اطلاعات این کلانتری را بر آن داشت تا برای شناسایی و دستگیر عامل این سرقت‌های سریالی وارد عمل شوند.
تیم‌های رسیدگی کننده این پرونده طی هماهنگی قضایی و کسب دستور تحقیقات اولیه خود را آغاز کردند و ابتدا به سراغ محله‌هایی رفتند که سرقت‌ها اتفاق افتاده بود. رصد و پایش میدانی مجریان قانون به کسب چند سرنخ از متهم اصلی این پرونده که همه سرقت‌ها مربوط به او بود، منجر شد.
مرحله دوم این عملیات با بررسی میدانی برای به دام انداختن این سارق حرفه‌ای آغاز شد و مأموران دایره تجسس کلانتری نجفی مشهد با کنار هم قرار دادند سرنخ‌های به دست آمده موفق به ردزنی این مرد جوان در محدوده بولوار سرافرازان شدند.
مجریان قانون پس از کسب این اطلاعات به رصد منطقه پرداختند و طی چند شبانه روز اجرای گشت‌های نامحسوس متهم تحت تعقیب خود را شناسایی کردند.

دستگیری اولین مهره سرقت
سرنخ‌های به دست آمده از این حکایت داشت که این سارق حرفه‌ای در خانه‌ای مسکونی رفت و آمد دارد که در بررسی‌های بعدی مشخص شد ملک مورد نظر متعلق به سارقی سابقه دار است و این فرد اکنون در حبس به سر می‌برد. بنا بر اظهارات منابع اطلاعاتی پلیس، متهم، خودرو‌های سرقتی را به این خانه مسکونی منتقل و سپس آن‌ها را اوراق می‌کرده است. خانه مسکونی ردزنی شده زیر نظر پلیس قرار داشت تا اینکه متهم با یک خودروی سواری پراید وارد آن شد. مأموران با مشاهده این صحنه فرصت را مغتنم شمردند و طی هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز ورود به منزل بلافاصله وارد عمل شدند.
مرد سارق در حال بستن درِ حیاط خانه بود که یکی از مأموران لباس شخصی وارد حیاط شد. متهم به او تندی کرد و از مامور لباس شخصی خواست تا هرچه سریع‌تر از خانه اش بیرون برود، اما زمانی نگذشت که دیگر مأموران پلیس وارد محل شدند و این سارق حرفه‌ای پی به هویت اصلی آن‌ها برد. مرد جوان که متوجه شده بود این افراد ناشناس مأموران پلیس هستند خود را بی گناه جلوه داد و مدعی شد که خطایی مرتکب نشده است و مأموران هم نشانی را اشتباهی آمده اند. انکار‌های این فرد، اما عمر کوتاهی داشت و سرقتی بودن خودرواش دست او را برای مجریان قانون رو ساخت.
مأموران در استعلام از خودروی پرایدی که متهم سوار بر آن بود، دریافتند این سواری در تاریخ ۲۱ فروردین ماه امسال در محدوده میدان جاهد مشهد به سرقت رفته است. همین موضوع باعث شد تا متهم راهی غیر از بیان حقیقت نداشته باشد و راز سرقت‌های سریالی اش را برای پلیس برملا کند.
این مرد جوان که سردسته یک باند سه نفره سرقت خودرو در مشهد است در اعترافات اولیه اش ۲ همدست دیگرخود را معرفی و بیان کرد که ۲ خودروی سواری پراید مسروقه هم در اختیار آن‌ها می‌باشد.
تیم بررسی کننده در تفتیش خانه مورد نظر تعداد زیادی لوازم سرقتی و اوراق شده چند دستگاه خودروی پراید دیگر از جمله ۷ دستگاه ضبط و پخش، ۸ عدد فلش مموری، مدارک هویتی متعلق به مال باختگان و یک دستگاه لپ تاپ را کشف و ضبط کردند.

رانندگی با خودرو‌های سرقتی
مرحله بعدی این عملیات ضربتی با توجه به سرنخ‌های به دست آمده چندساعت پس از انتقال متهم اصلی پرونده به کلانتری نجفی در ۲ نقطه دیگر شهر مشهد اجرا شد. ضابطان قضایی که از قبل درباره محل تردد ۲ متهم دیگر این پرونده، مطلع شده بودند در اقدامی غافل گیرانه این افراد را در ۲ عملیات مجزا شناسایی و دستگیر کردند.
مأموران دایره تجسس کلانتری نجفی در ادامه این عملیات ۲ دستگاه خودروی سواری پراید مسروقه را که یکی از آن‌ها در تاریخ ۱۹ دی ماه امسال در بولوار پیروزی سرقت شده بود، توقیف کردند. متهمان نیز که سوار بر این ۲ خودرو بودند پس از دستگیری به کلانتری منتقل شدند و در رویارویی با ادله و مستندات موجود به بزهکاری خود اعتراف کردند.

پایان راه سارقان به عنف
فرمانده انتظامی مشهد با تشریح دیگر ابعاد این پرنده بیان کرد: متهمان در اعترافات خود مدعی شده اند که اغلب خودرو‌های پراید دوگانه سوز را سرقت می‌کرده اند. این افراد بعد از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات اولیه به دادسرا معرفی شدند و تحقیقات ما درباره دیگر جرائم ارتکابی از این افراد ادامه دارد.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی در ادامه به ۲ عملیات دیگر پلیس که منجر به دستگیری چند سارق گوشی قاپ خشن شد، اشاره کرد و گفت: یکی از این عملیات‌ها از سوی مأموران دایره تجسس کلانتری جهاد طرح ریزی و اجرا شد که در آن ۳ سارق خارجی خشن در دام قانون گرفتار شدند.
این مقام مسئول ادامه داد: ماجرای این پرونده از این قرار است که از چندی پیش گزارش‌های مردمی مبنی بر سرقت گوشی تلفن همراه در محدوده پارک کوهسنگی از سوی ۲ سارق خشن به پلیس اعلام شد و مأموران ما هم در مسیر تحقیقات این پرونده قرار گرفتند. در اظهارات مال باختگان که اغلب مردان جوان هستند آمده بود که متهمان با یک زنجیر سربی به آن‌ها حمله برده و ضمن فحاشی به شاکیان آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند. تیم دایره تجسس کلانتری جهاد در این عملیات با استفاده از اظهارات شکات پرونده چهره فرضی متهمان را ترسیم کردند و در اقدامی اطلاعاتی این افراد را که در یک ساختمان به عنوان نگهبان فعالیت داشتند دستگیر کردند. متهمان که تبعه خارجی هستند در جلسه بازجویی پلیس به جرم خود اعتراف کردند. تحقیقات پلیس درباره تعداد سرقت‌های این افراد ادامه دارد. سرهنگ صارمی به دومین عملیات دستگیری یک گروه گوشی قاپ هم اشاره و بیان کرد: مجریان این عملیات ضربتی مأموران دایره تجسس کلانتری شهید آستانه پرست مشهد بودند که در آن موفق به زمین گیری ۲ جوان موتور سوار گوشی قاپ شدند.
به گفته رئیس پلیس مشهد متهمان این پرونده نیز تاکنون به ارتکاب ۸ فقره گوشی قاپی اعتراف کرده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->