ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری جاساز ۲۰۹ بسته هروئین از معده ۳ تبعه افغانستانی در هنگ مرزی تایباد نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
سرخط خبرها

کلاهبرداری از روستاییان با بازاریابی!

  • کد خبر: ۱۶۲۷۶۰
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کلاهبرداری از روستاییان با بازاریابی!
دو زوج جوان به‌عنوان بازاریاب صنایع‌دستی و هنری وارد روستای گوجگی مشهد می‌شوند و از هنر دست روستاییان تعریف و تمجید و آن‌ها را تشویق می‌کنند که با کار مشارکتی به درآمد برسند. مشارکتی که البته به کلاهبرداری منجر می‌شود!

دندانساز | شهرآرانیوز؛ چه محلی بهتر از یک روستای تاریخی و گردشگری در حوالی مشهد برای اجرای نقشه زوج‌های جوان مناسب به‌نظر می‌رسد!

روستای گوجگی در کیلومتر ۳۵ جاده مشهد به کلات و در حاشیه رشته‌کوه‌های هزارمسجد است. یکی از هنر‌های مردمان این روستا در حوزه صنایع‌دستی است. البته با وجود جاذبه‌های یادشده، اهالی روستا با محرومیت‌های بسیاری درگیر هستند. همین است که دو زوج جوان به‌عنوان بازاریاب صنایع‌دستی و هنری وارد این روستا می‌شوند و از هنر دست روستاییان تعریف و تمجید و آن‌ها را تشویق می‌کنند که با کار مشارکتی به درآمد برسند. مشارکتی که البته به کلاهبرداری منجر می‌شود!

جانشین فرمانده انتظامی مشهد در تشریح جزئیات این ماجرا می‌گوید: درپی گزارش کلاهبرداری از مردی سال‌خورده با موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع دستی، شناسایی و جلب متهمان در دستورکار مأموران پاسگاه انتظامی روستای گوجگی قرار گرفت.

سرهنگ عباسعلی دهقانی ادامه می‌دهد: در تحقیقات مأموران پاسگاه انتظامی گوجگی از مال‌باخته، مشخص شد دو زوج جوان به‌عنوان بومگرد به ویلای آن‌ها مراجعه و خودشان را بازاریاب صنایع‌دستی معرفی می‌کنند. سپس با تبلیغات فریبنده به‌عنوان مشارکت در بازاریابی و فروش صنایع‌دستی و هنری، ۷۰ میلیون ریال از این شهروند کلاهبرداری می‌کنند.

به‌گفته این مقام انتظامی، مأموران بلافاصله وارد عمل شدند و متهمان را که در روستایی دیگر در همان محدوده درحال طرح‌ریزی کلاهبرداری دیگری بودند، شناسایی و دستگیر کردند. سرهنگ دهقانی همچنین بیان می‌کند: با دستگیری متهمان این پرونده، هفت نفر دیگر نیز که هدف کلاهبرداری آن‌ها قرار گرفته بودند، ضمن شناسایی این افراد، علیه آن‌ها شکایت کردند. متهمان نیز پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

جانشین رئیس‌پلیس مشهد در ادامه، مواردی را در پیشگیری از کلاهبرداری‌ها به شهروندان توصیه می‌کند: به هرگونه پیشنهاد برای کسب درآمد فراوان و بدون زحمت به‌ویژه در مدت کوتاه شک کنید. افراد کلاهبردار با تبلیغات دروغین سعی می‌کنند طعمه‌هایشان را قانع کنند، آن‌هم با وعده‌هایی مثل طی‌کردن پله‌های ترقی در زندگی، به‌سرعت و بدون زحمت. این افراد کارشان را نوعی تجارت قانونی و مشروع معرفی می‌کنند، در صورتی که فعالیت این افراد در هیچ سازمان دولتی به ثبت نرسیده است و دفتر مرکزی ندارند و حتی از نصب تابلو رسمی امتناع می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->