ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و آلمان در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ | فینال قبل از فینال زکی پور رسما استقلالی شد + عکس خبر‌های خوش از سالن شش‌هزارنفری ثامن‌الائمه(ع) | کارگران به‌شدت مشغول کارند! پایان کار قایدی با اتحاد کلبا؟ گلر منچسترسیتی در راه عربستان مهدی ترابی رسما به تراکتور پیوست شرط جدید بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس | ۴۰ میلیارد تومان ناقابل! خداحافظی سه بازیکن با استقلال مسابقه پیش بینی فرهاد مجیدی برای هواداران! استقبال بی‌نظیر از ملی پوش پرسپولیس در گرجستان ترکیه به رکورد سرمربی اسبق پرسپولیس رسید حضور عجیب و غریب یک والیبالیست در هیات مدیره استقلال| کارخانه چه سررشته‌ای از فوتبال دارد؟ فرگوسن: حضور رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ قابل تصور نیست
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

نگاهی به مسیر شهرخودرو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

  • کد خبر: ۱۶۲۹۰
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
نگاهی به مسیر شهرخودرو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا
فوتبال مشهد با شهرخودرو حالا در ابتدای راه دشوار آسیایی قرار دارد.
مرتضی اخوان - پنالتی سعید صادقی به تور می‌نشیند تا یک شهر از شادی به هوا برود. شهرخودرو با همین پنالتی به آرزو‌های دست‌نیافته یک شهر جامه حقیقت می‌پوشاند و باوجود همه کارشکنی‌ها و سنگ‌پراکنی‌های AFC، حالا هواداران فوتبال مشهد می‌توانند فروردین رؤیایی را در پیش داشته باشند؛ فروردینی که قرار است در آن طعم تماشای دیدار خانگی تیم محبوبشان در لیگ قهرمانان آسیا را بچشند. نماینده فوتبال کشورمان بعد از عبور از سد الرفاع بحرین و ۱۲۰ دقیقه پُرتلاطم و پُراسترس برابر السیلیه، بالاخره در پنالتی توانست رقیب خود را شکست دهد و به دور گروهی لیگ قهرمانان صعود کند. فوتبال مشهد با شهرخودرو حالا در ابتدای راه دشوار آسیایی قرار دارد.

آنچه بر شهرخودرو گذشت
همه‌چیز از سوت داور هنگ‌کنگی آغاز شد، جایی که عنابی‌پوشان برای رسیدن به آرزوهایشان یک ۹۰ دقیقه به علاوه وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی احتمالی را در پیش داشتند. شاگردان سرآسیایی از همان ابتدای بازی توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند و مالکیت بالای توپ، نشان از انگیزه ویژه مشهدی‌ها برای فتح ورزشگاه حمد بن‌خلیفه داشت. شهرخودرویی‌ها در این بازی بار‌ها با اتکا به سرعت خلعتبری، مهربان و صادقی پشت مدافعان میلیون‌دلاری قطری صاحب موقعیت شدند، اما هیچ‌کدام از این توپ‌ها راه به جایی نبرد. دراین‌میان قطری‌ها هم با اتکا به مهاجم ایرانی‌شان کریم انصاری‌فرد چند بار دروازه رحمتی را تهدید کردند؛ حتی در یک صحنه شوت پای‌چپ انصاری‌فرد روی تیرک افقی دروازه فرود آمد. بااین‌همه نکته بارز بازی شهرخودرو در این میدان، جنگندگی و ازجان مایه‌گذاشتن بازیکنانش بود. گویی دنیا به آخر رسیده بود و مشهدی‌ها جز برد، راهی نمی‌شناختند. در ضربات پنالتی، این سیدمهدی رحمتی بود که نشان داد تاچه‌حد در مهار پنالتی‌ها مهارت دارد و از قضای روزگار ضربه کریم انصاری‌فرد را مهار کرد تا همین مهار، عامل پیروزی بزرگ در خاک دوحه باشد.
 
 
 

سلام مشهد به گروه مرگ
شهرخودرو باوجود این ۲ پیروزی درخشان، حالا باید در گروهی سخت موسوم به گروه مرگ قرار بگیرد. تیم‌های گروه دوم این رقابت‌ها الهلال عربستان، شباب الاهلی امارات و پاختاکور ازبکستان به‌همراه شهرخودرو، سخت‌ترین گروه لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا را تشکیل داده‌اند؛ تیم‌‎هایی که هر کدام می‌توانند برای اولین تجربه آسیایی شهرخودرو، حریفانی ترسناک باشند.

الهلال، مدافع عنوان قهرمانی
پُرافتخارترین باشگاه فوتبال عربستان که سال گذشته با برتری ۲ بر ۰ در فینال لیگ قهرمانان آسیا برابر اوراواردز ژاپن آخرین جام آسیایی را به خانه برده است، حالا یکی از رقبای اصلی شهرخودرو در گروه مرگ است. الهلال با ۵۷ جام قهرمانی در عربستان و ۳ بار قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا یکی از تیم‌های ترسناکی است که هزینه‌های وحشتناکی در جذب بازیکنان باکیفیت فوتبال دنیا دارد. دی اولیویرا، آندره کاریو، عمر خریبین، گومیس و یاسر شهرانی از بازیکنان مشهور آبی‌های عربستان هستند که باید ۲۱ بهمن در نخستین بازی دور گروهی شهرخودرو مشهد مقابل این تیم در زمین بی‌طرف، دبی امارات، به میدان بروند. الهلال هم‌اکنون با ۳۲ امتیاز و تنها یک امتیاز اختلاف با النصر، در رتبه دوم جدول رده‌بندی لیگ عربستان قرار دارد.

شباب الاهلی، تلفیق قدرت اماراتی
صدرنشین کنونی لیگ امارات با ۳۲ امتیاز و فاصله زیاد با تیم‌های دیگر، الشباب الاهلی است؛ تیمی که از تلفیق ۲ باشگاه الشباب و الاهلی تشکیل شده است. شباب الاهلی تیمی با احتساب تلفیق سابقه ۲ باشگاه بزرگ فوتبال این کشور، تیمی ریشه‌دار در امارات است که ثروتمندترین و پرهوادارترین باشگاه فوتبال این کشور عربی محسوب می‌شود. شوالیه‌های قرمز در تاریخ خود بازیکنان ایرانی زیادی را به‌عنوان فوتبالیست در ترکیب داشتند؛ ستارگانی، چون علی کریمی، جواد کاظمیان، فرهاد مجیدی، حسن روشن و.... بااین‌همه فهرست این باشگاه متمول اماراتی هیچ‌گاه از حضور ستارگان بزرگ دنیای فوتبال خالی نبوده و بازیکنانی، چون فابیو کاناوارو، آساموا ژیان و ریکاردو کوآرشما از فوتبالیست‌های حرفه‌ای مشهور دنیای فوتبال بوده که در این تیم توپ زده‌اند.

پاختاکور، پادشاه تنهای ازبک
پاختاکور ازبکستان قهرمان لیگ این کشور است که بیشترین جام داخلی را در تاریخ فوتبالشان به دست آورده است. ۱۱ قهرمانی لیگ و ۱۱ جام حذفی در کارنامه پنبه‌سازان دیده می‌شود. پاختاکور امسال تنهاترین تیم ازبکستانی در لیگ قهرمانان نیز به حساب می‌آید، چراکه ۲ نماینده دیگر این کشور در دور پلی‌آف نتوانستند بر حریفان غلبه کنند و پاختاکور تنهاتیم ازبکی در این رقابت‌ها خواهد بود. شوتاآره‌لاتزه، سرمربی پاختاکور تاشکند، حالا برای صعود از گروه مرگ، کار دشواری دارد و شاید بیشترین انگیزه تاشکندی‌ها، دفاع از حیثیت فوتبال ملی‌شان باشد.

تمام تمرکزمان روی دور گروهی است
سرمربی شهرخودرو، مجتبی سرآسیایی بعد از پیروزی بزرگ برابر السیلیه و صعود به دور گروهی گفت: بازیکنانم ثابت کردند با همدلی و مددگرفتن از امام‌رضا (ع) گذر از هر مسیر دشواری ممکن است. سرآسیایی افزود: نباید دیگر به این پیروزی‌ها فکر کنیم و از امروز تمام تمرکزمان باید معطوف به لیگ و مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باشد. مسیر دشواری داریم و از تمام هواداران می‌خواهم که یاورمان باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->