نخستین پرواز مشهد به کویته؛ گامی مؤثر در توسعه روابط ایران و پاکستان آخرین وضعیت تردد و تصادفات در مسیر‌های منتهی به مرز‌های خروجی اربعین مصدومیت ۹ نفر در تصادف شبانه در محور نیشابور - مشهد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) ۳۰ مصدوم در پی خروج قطار از ریل در مسیر کرمان _ زرند (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) مأمور پلیس آستانه اشرفیه در درگیری با قاتل مسلح به شهادت رسید (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) قطار تهران - کرمان از ریل خارج شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت‌جام خسارت نداشت (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت جام را لرزاند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۴ شرور تهران با شلیک پلیس دستگیر شدند زلزله تهران را لرزاند | واکنش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به اعلام نشدن زمین لرزه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) کلثوم اکبری قاتل ۱۱ شوهر در دادگاه | ماجرای قتل‌ها چه بود؟ نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است - 5 متخصص زبده نوروفیدبک قوچان، خنک‌ترین شهر ایران در بامداد امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) غرب استان تهران لرزید (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) تسکین درد‌های معده و روده با این دانه تابستانی استفاده از دم‍پایی در پیاده روی اربعین مناسب نیست هشدار وزارت بهداشت نسبت به مخاطرات تابش مستقیم نور خورشید شرایط دریافت مستمری توسط بازماندگان + نحوه محاسبه میزان مستمری تمامی امتحانات علوم پزشکی دانشگاه آزاد حضوری شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: شهادت حق شهید کاظمی بود و حیف بود که این مقام نصیب او نشود ۷ زائر ایرانی در تصادف ون با تریلی در ناصریه عراق مصدوم شدند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۵۷۰۰ مجروح در جنگ اخیر | وزیر بهداشت خواستار پیگیری بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی شد شروع اعزام‌های حج عمره از ابتدای شهریور | حضور پررنگ بانوان در لیست زائران وزیر آموزش و پرورش: بازنشستگان ۱۴۰۳ در اولویت پرداخت پاداش قرار دارند | پیگیری قرارداد کار معین معلمان خرید خدمات بیشترین علت نیاز زائران به امدادرسانی در پیاده‌روی اربعین، تصادفات جاده‌ای است پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | کاهش نسبی دما در شمال و غرب کشور سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ی تهیه بلیت پرواز‌های اربعین اطلاعیه صادر کرد آیا شیرین‌کننده‌های غذایی، بلوغ را در کودکان تسریع می‌کنند؟ چگونه احساس تشنگی را در پیاده‌روی اربعین کاهش دهیم؟
سرخط خبرها

آغاز رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان از خردادماه+ جزئیات

  • کد خبر: ۱۶۳۶۴۲
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
  • ۱
آغاز رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان از خردادماه+ جزئیات
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری به مناسبت روز معلم، اظهار کرد: منویات مقام معظم رهبری سرلوحه برنامه‌های آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا مراد صحرایی در نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که در محل باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه دستگاه آموزش و پرورش، پیچیدگی، دشواری و گستردگی زیادی دارد، اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که به مناسبت دوازدهم اردیبهشت، روز معلم، برگزار شد، سخنان و نکات مهمی را درباره نظام تعلیم و تربیت فرمودند که این نکات سرلوحه کار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار اظهارکرد: باید از مقام معظم رهبری قدردانی کنیم، زیرا با روحیه‌ای که به آموزش و پرورش دادند، آسیب‌های وارد شده به نظام تعلیم و تربیت در ایام کرونا را ترمیم کردند و بر همین اساس و با نگاه به آینده ایشان فرمودند؛ «معلم، معمار آینده کشور» است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ترسیم آینده کشور، اظهار کرد: آینده هر کشوری از خیابان آموزش و پرورش و کوچه تربیت معلم می‌گذرد، هر چه بر روی این دو مورد کار کنیم، آینده بهتری برای کشور رقم خواهیم زد.

وی اذعان کرد: آموزش و پرورش باید قوی شود و لازمه این قوی شدن نیز، اول قوی شدن درونی است چرا که بعضی مسائل در درون آموزش و پرورش است که باید حل بشوند و دوم قوی شدن بیرونی است چرا که چندین نهاد تصمیم گیر در درون نظام تعلیم و تربیت وجود دارد و چندین نهاد تصمیم گیر دیگر در بیرون نظام تعلیم و تربیت است که باید با یکدیگر همگام و هم‌نظر باشند.

وی متذکر شد: تربیت معلم برای نظام تعلیم و تربیت مانند کبد است که باید مدام خون تازه به آن برساند. سال ۹۷ و ۹۸، بیست و پنج هزار دانشجو پذیرفته شد و سال ۹۷ وضعیت به گونه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب به دانشگاه فرهنگیان رفتند و سال‌های بعد هم که درگیر کرونا بودیم، پذیرش دانشجو کم‌تر شد و معلمان به صورت آموزش از راه دور تربیت شده و بسیاری از نمازخانه‌ها تبدیل به کلاس شدند.

صحرایی افزود: اگر می‌خواهیم کشور به آن درجه‌ای که مدنظر داریم برسد باید یک راهبرد در صدر راهبرد‌های کشور بنشیند و آن راهبرد آموزش و پرورش است، یعنی هرکاری که می‌کنیم اگر آموزش و پرورش باشد آن موقع موفق خواهیم بود.

وی تصریح کرد: معلم پایه اصلی، اساسی و نبض آموزش و پرورش است که اگر خوب کار نکند هیچ چیزی خوب کار نخواهد کرد، لذا در این راستا ابتدا باید مقام و منزلت معلم مورد احترام قرار بگیرد که لازمه انجام این کار تصمیم بین سه نوع مدیریت منفعل، فعال و پیش‌دستانه است که اگر مدیریت پیش دستانه را الگوی خود قرار دهیم، قطعا موفق خواهیم شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمام خواهد شد و از خرداد ماه نیز به اعتراضات رسیدگی خواهد شد که این اعتراضات دو حسن برای دستگاه تعلیم و تربیت دارد اول؛ احقاق حق معلم است و دوم فهمیدن اشکالات عمده آیین نامه و حل کردن آن‌ها است.

وی گفت: کنکور ۱۴۰۲ از موضوعات فوری نظام و تعلیم و تربیت است، زیرا اهمیت کنکور به جهت نقشی که در ارتقای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش دارد کمتر از رتبه بندی نیست، اما موضوعی که حائز اهمیت است و نیاز به رسیدگی دارد این است که زیر ساخت آزمون‌های نهایی آن طور که انتظار می‌رود فراهم شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه هفتم بسیار مهم است و باید این برنامه برای نظام تعلیم و تربیت بسیار قوی برنامه‌ریزی شود تا در اجرای آن نیز به مشکل نخوریم. روح برنامه هفتم براساس نظم و انظباط است؛ لذا در نظام تعلیم و تربیت همه خدمتگزاران باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

وی افزود: نقشه راه ما باید پیش از آغاز هر سال تحصیلی مصوب شود؛ وجود یکپارچگی در معاونت‌های گوناگون وزارت آموزش و پرورش را بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در سایه اتحاد و وحدت همگانی می‌توان به اهداف والا در خصوص تعلیم و تربیت دست یافت، همه دستگاه‌ها باید پای کار نظام آموزش و پرورش باشند که اگر کسی همکاری نکند مطالبه‌گری خواهیم کرد، مدرسه یک اصل است که همه به آن باز می‌گردیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان این که خلاء ادراکی، عاطفی، شناختی و ارتباطی بین معلمان و متعلمان اتفاق افتاده است که سبب می‌شود برخی از معلمان به دلیل عدم آگاهی از تحولات جهان بیرونی نتوانند با نسل امروزی ارتباط بگیرند، اظهار کرد: معلمان باید تقویت شوند و دانش آموزان نیز علم را به شیوه مطلوب و مورد نیاز فراگیرند.

وی گفت: در برنامه هفتم برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای سوق یابند. بدون حضور معلم نمی‌توان تحول ایجاد کرد، لذا باید ارتباط بین دستگاه آموزش و پرورش و معلمان را قوی‌تر کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با مروری بر برخی اهدافی که در برنامه هفتم پیگیری می‌شود، پر کردن خلاء ادراکی، عاطفی و شناختی بین معلمان و متعلمان، ضرورت سوق دادن۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه به سمت رشته‌های فنی وحرفه‌ای، ضرورت تغییر برنامه درسی و کاهش حجم دروس، جذب کمک خانواده‌ها در امر تعلیم و تربیت، مرتبط کردن مدرسه، مسجد و منزل به هم و تدریس با استفاده از روش‌های ترکیبی و جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی را از جمله اهداف عنوان کرد.

صحرایی افزود: یکی از کم نقص‌ترین سند‌هایی که می‌توان اهداف انقلاب اسلامی را با آن پیش برد سند تحول بنیادین است. فصل هفتم سند تحول را با قدرت دنبال خواهیم کرد و از تمام قوای خود برای به‌روزرسانی آن بهره‌مند خواهیم شد. آموزش و پرورش در اجرای سیاست‌های سند تحول بنیادین تنها یک مجری است که لازمه آن همکاری همه جانبه تمامی دستگاه‌ها برای پیشبرد اختصاصی آن است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش دوراندیشی را نیاز آموزش و پرورش عنوان و بر ضرورت همکاری و همراهی مجلس و کمیسیون آموزش مجلس با نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: مدیران شامل سه دسته گذشته‌نگر، حال‌نگر و آینده‌نگر هستند که برای آموزش و پرورش مدیر آینده‌نگر مورد نیاز است.

صحرایی افزود: کشور‌هایی که برای ما الگویی برای توسعه و پیشرفت شده‌اند، از آموزش و پرورش شروع کرده‌اند؛ برخی کشور‌های فاقد جاده در پایتخت‌شان مدرسه‌های مدرن دارند، اما در بسیاری از خیابان‌های مدرن‌مان، مدرسه نداریم.

وی با بیان اینکه راه داشتن ایرانی قوی، داشتن آموزش و پرورش قوی است، تصریح کرد: این کار مهم باید از درون آموزش و پرورش صورت بگیرد؛ اما آموزش و پرورش به قدری بزرگ شده است که جریان اطلاعات و بازخورد‌ها درآن به کندی صورت می‌گیرد.

صحرایی متذکر شد: برای رسیدن ایران به جایگاهی شایسته باید بگوییم اول آموزش و پرورش؛ اما چگونه می‌توان آموزش و پرورش را که سهم آن از بودجه کشور از بسیاری از کشور‌ها کم‌تر است، در صدر نشاند و به همین علت امروز کارکردن در آموزش و پرورش عشق و ایثار و فداکاری می‌خواهد.

وی در ادامه با اشاره به معیشت، منزلت و مرجعیت معلم، گفت: مرجعیت معلم به رفتار خود معلم وابسته است و مشکل معیشت معلم باید توسط مجلس و دولت حل شود، اما در این میان نباید از منزلت و مرجعیت معلم غفلت کنیم.

صحرایی در مورد برنامه درسی خاطرنشان کرد: برنامه درسی باید کم حجم و نافع باشد تا به تعبیر مقام معظم رهبری دانش آموزان از خواندن آن لذت ببرند، لذا باید به برنامه درسی نگاه ملی باشد.

وی با اشاره به نقش اساسی خانواده در تربیت دانش آموزان گفت: بدون کمک خانواده‌ها تربیت اتفاق نمی‌افتد به همین دلیل باید از طرح «سه میم» (پیوند مسجد، مدرسه و منزل) پیروی کنیم تا شاهد نقش آفرینی خانواده و مساجد باشیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
معلم
Netherlands
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
0
0
من رتبه ۳ شدم ارشد هستم دوسال سر گروه درسی ناحیه یک سال عضو گروه استان. در بخش مسابقه۳۰ نمره گرفته ام ۲۶ نمره از بخش مقاله دوسال مربی فرزانگان بودم عضو بسیج هستم معتقد و پایبند به اسلام و احکام اسلامی دارای ده ها مدرک و تشویقی در رابطه با شغل و رشته تدریس هستم سابقه ۳۰ سال تدریس درس سخت دارم و......لطفا رسیدگی و به حق رتبه بندی کنید
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->