برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید در مشهد + فیلم و عکس آغاز عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی گذر تاریخی نوغان مشهد گذری بر تاریخ قدیمی‌ترین هتل مشهد | «پارس» با پنجره‌هایی رو به ارگ قدیم تصادف مرگ‌بار کامیونت با موتورسیکلت در محور چناران-مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) صدور بیش از ۱۵۹ هزار مجوز بهره‌برداری از غرف بازار‌های سیار شهرداری مشهد اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تأمین ۱۰۰ لیتربرثانیه آب موردنیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درباره کوچه تاریخی «وحدت» مشهد | عبور از تاریخ کوچه شرکت «کانتور» ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و بزرگراه شهید چراغچی | سرعت بالا، جان راکب موتورسیکلت را گرفت (۱۱ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۳۴۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بررسی گلایه‌های مشهدی‌ها درباره وضعیت پروژه‌های ناتمام پایانه مسافربری مراسم چهلم شهدای خدمت در مشهد | برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت، فرصتی برای تبیین دستاورد‌ها و خدمات شهید جمهور ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

تخصیص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیا و مرمت آثار و بنا‌های تاریخی مشهد

  • کد خبر: ۱۶۳۶۹۸
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
تخصیص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیا و مرمت آثار و بنا‌های تاریخی مشهد
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای اسلامی اهتمام جدی نسبت به احیاء و تقویت هویت و تاریخ شهر مشهد داشته و برهمین اساس، در سال ۱۴۰۲، اعتباری معادل ۱۱۰ میلیارد تومان برای احیا و مرمت آثار و بنا‌های تاریخی درنظر گرفته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید ضمیری در نشست تخصصی «پیشخان‌های زیارت مشهد مقدس» با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره به دنبال احیاء و تقویت هویت و تاریخ شهر مشهد بوده و لذا اقداماتی نیز در همین راستا انجام شده، اظهار کرد: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به احیاء و مرمت آثار تاریخی و بنا‌های واجد اشاره داشت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی به این امر اختصاص پیدا کرده بود، گفت: با رویکرد و نگاه حمایتی شورای شهر، این بودجه را برای سال ۱۴۰۲ به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش دادیم تا بتوانیم با این اقدام، بخشی از اثار تاریخی و بنا‌های واجد ارزش را احیا نماییم.

ضمیری افزود: از دیگر سیاست‌گذاری‌های شاخص شورای ششم که مصوب شده، «مسجدمحوری» است؛ این موضوع در راستای ارتقاء نقش مساجد به عنوان یک عنصر هویت‌بخش در محلات بوده تا در سرفصل‌های مختلفی، چون فرهنگی، آموزشی، تعاملات اجتماعی، کسب‌وکار و ... نقش‌آفرینی داشته باشند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: این مصوبه فرآیند‌های لازم را طی کرده و برای اجرا به شهرداری، ابلاغ شده است؛ اعتبار خوبی معادل ۱۵۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای این مصوبه در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری پیش‌بینی شده است.

ضمیری گفت: از دیگر اقدامات و مصوبات شورای اسلامی شهر، الزام شهرداری به رعایت اصول معماری ایرانی-اسلامی در تمامی طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به شهرداری است.

وی افزود: علاوه بر این، یکپارچه‌سازی ضوابط نما نیز توسط مرکز پژوهش‌ها صورت گرفته و تبدیل به ضوابط سلبی، ایجابی و توصیه‌ای شده که برای طی کردن مراحل قانونی، به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده است.

ضمیری با بین اینکه در راستای تدوین ضوابط و چارچوب مقررات منظر شهری با رویکرد ایرانی-اسلامی، قراردادی با دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال، این سند مراحل تصویب خود را پشت سر گذاشته و در اختیار شهر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد طرح «پیشخان زیارت» را از دیگر اقدامات شاخصی دانست که شورای اسلامی شهر پیگیر آن بوده و گفت: به واسطه این طرح، ۲ موضوع را دنبال می‌کنیم، نخست گسترش و تحکیم پیوند‌های شهری با حرم مطهر رضوی بوده و دیگری یکپارچگی و انسجام این عناصر در شهر مشهد است.

ضمیری گفت: عناصر واسطی در حوزه پیشخوان زیارت درحال ایجاد شدن است، اما یکپارچگی و فکر مبنایی ندارند و کار سلیقه‌ای است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->