حمله هوایی آمریکا و انگلیسی به فرودگاه «الحدیده» یمن (۹ تیر ۱۴۰۳) حمله آمریکا و انگلیس به فرودگاه الحدیده یمن (۹ تیر ۱۴۰۳) کمین مهلک مبارزان قسام برای نظامیان صهیونیست در «الشجاعیه» انفجار مهیب در انبار موشک و تسلیحات نیرو‌های اوکراینی بحرین خواستار آتش‌بس در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد حزب‌الله لبنان ۲ جنگ‌افزار صهیونیستی را منهدم کرد اتحادیه عرب دیگر حزب الله لبنان را گروه تروریستی نمی داند قدردانی مخبر از حضور آگاهانه ملت بصیر ایران در انتخابات اتحادیه اروپا توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی را محکوم کرد اذعان فرمانده صهیونیست به توان بالای حماس در رفح شیلی هم به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو پیوست کاخ سفید: بایدن بیش از حد برای مناظره آماده بود! آیا کسانی که در انتخابات ۸ تیر شرکت نکردند، می‌توانند در دور دوم رای دهند؟ واکنش مصطفی پورمحمدی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انفجار در مرکز ژاپن ۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را منهدم کرد زارع‌پور: ۹۹.۳ درصد استعلامات برخط در انتخابات بدون مشکل انجام شد سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها
سرخط خبرها

نماینده پوتین در امور افغانستان: نشست دوحه بی نتیجه بود

  • کد خبر: ۱۶۳۷۵۹
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
نماینده پوتین در امور افغانستان: نشست دوحه بی نتیجه بود
نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت نشست دوحه به خاطر اختلافات بین منطقه و غرب بی‌نتیجه ماند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نشست درباره افغانستان را که اوایل ماه جاری در دوحه برگزار شد، بی‌نتیجه‌ خواند و گفت که موضع غرب در این مذاکرات سازنده نبود.

وی افزود: گوترش تلاش کرد تا اردوگاه‌های غرب را با تیم منطقه‌ای ما در مورد افغانستان متحد کند.

این دیپلمات به تفاوت در رویکرد اشاره کرده و بیان داشته است: ما منطقه – روسیه، چین، ایران، پاکستان، کشورهای آسیای مرکزی و هند – معتقدیم اولویت باید ایجاد رهبری فراگیر در افغانستان باشد و ایجاد چنین ساختاری منجر به حل مسایل بسیار مهم دیگری مانند حقوق زنان در افغانستان خواهد شد.

به گفته وی، کشورهای غربی با گذاشتن ارابه بر اسب کار وارونه انجام می‌دهند و معتقدند که طالبان ابتدا باید مسایل حقوق بشری را حل کنند.

وی افزوده است: مشکل دوم این است که ما در حال حاضر نمی‌توانیم با امریکایی‌ها همرنگ شویم، جنبه اخلاقی و سیاسی وجود دارد و آن‌ها اساساً منافع ملی افغانستان را ربوده‌اند و دریغ می‌کنند، 

وی گفته است: ما گفتیم تا زمانی که این مشکل را حل نکنید، ما اصولاً نمی‌توانیم در یک تیم با شما باشیم، پس این مسایل را حل کنید، سپس ما می‌توانیم رویکردهای مشترک برای مذاکرات بیشتر با کابل را مورد بحث قرار دهیم.

این دیپلمات همچنین بیان داشته که دبیرکل سازمان ملل همه موضوعات را درک کرده و پیشنهاد کرده است که در آینده نزدیک مجدداً در تلاش برای دستیابی به یک رویکرد مشترک دیدار کنند.

منبع: yjC

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->