ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها
به منظور جلوگیری از ویروس کرونا

همه مرز‌های زمینی و هوایی استان خراسان رضوی کنترل می‌شوند

  • کد خبر: ۱۶۴۳۰
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
همه مرز‌های زمینی و هوایی استان خراسان رضوی کنترل می‌شوند
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر غربالگری و مراقبت بهداشتی در تمامی مرز‌های زمینی و هوایی استان انجام می‌شود و تا کنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد حسین بحرینی در حاشیه بازدید از پایگاه مراقبت بهداشتی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد که به همراه معاون بهداشتی و جمعی از مدیران این حوزه انجام شد، با اشاره به هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: تمامی تیم‌های بهداشتی برای کنترل این بیماری در مناطق مرزی استان در آمادگی کامل هستند و به شکل مطلوبی غربالگری‌ها در حال انجام است.

وی تصریح کرد: به لحاظ اهمیت و مراقبت بیشتر، مبادی ورودی بین المللی شهر مقدس مشهد با حساسیت بیشترتوسط تیم کارشناسان بهداشتی و آزمایشگاهی کنترل می‌شوند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه موارد ابتلا به کروناویروس جدید در چندین کشور مشاهده شده و بیشتر موارد در کشور چین بوده است تاکید کرد: در حال حاضر در هر کشوری نظام مراقبت بیماری‌های آن کشور براساس پروتکل علمی برخورد با طغیان ها، اپیدمی‌ها و پاندمی‌ها در جهت کنترل این بیماری اقدامات در حال انجام است.
دکتر صادقی افزود: با شناسایی احتمالی هر مورد مشکوک به بیماری و یا افراد دارای علائم، فرد مورد نظر تحت تدابیر بهداشتی خاص قرار می‌گیرد و بررسی‌ها و درمان‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: این اصل نه فقط برای این ویروس و این بیماری، بلکه سال‌های سال است در کشور برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر به ویژه بیماری‌های نوپدید جریان دارد. چنانکه در ایام اربعین حسینی، ورود اتباع از مرز‌های شرقی و غربی و در دیگر روز‌های سال حسب مورد و هشدار‌ها تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نظام آزمایشگاهی کشور به صورت فعال هرگونه نمونه به دست آمده آزمایشگاهی از طریق واحد‌های بهداشتی درمانی را بلافاصله مورد سنجش قرار می‌دهد و نتایج آن برای اقدامات بعدی به مراجع ذی صلاح ارسال می‌شود. این اقدامات براساس پروتکل‌های فنی و علمی است و ساختار بیماریابی، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کشور در منطقه خاورمیانه شرایط مطلوبی دارد.

دکتر صادقی خاطر نشان کرد: تمام این موارد به معنی آمادگی ساختار سلامت کشور برای پیشگیری از طغیان هرگونه بیماری است ولیکن احتیاطات لازم برای پیشگیری، نیاز به خودمراقبتی و توجه به اصول بهداشت فردی و عمومی دارد.

وی تاکید کرد: پیشگیری از کروناویروس جدید همانند بسیاری از بیماری‌های ویروسی مجاری تنفسی بسیار ساده بوده و شامل شستشوی مکرر دست و صورت با شوینده‌های مناسب، عدم تماس نزدیک با افراد دارای علائم شبه آنفلوآنزا، پرهیز از دست دادن و روبوسی و در آغوش کشیدن، است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->