پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴
سرخط خبرها

بلوکیان: تقریظ حضرت آقا بر کتاب خاتون و قوماندان سند بالا دستی ما در سازمان ملی مهاجرت است

  • کد خبر: ۱۶۴۳۳۰
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
بلوکیان: تقریظ حضرت آقا بر کتاب خاتون و قوماندان سند بالا دستی ما در سازمان ملی مهاجرت است
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت در وزارت کشور با بیان اینکه تقریظ حضرت آقا بر کتاب خاتون و قوماندان سند بالا دستی ما در سازمان ملی مهاجرت است گفت: تاکید ما بر موضوع فرصتی مهاجران است.

شهرآرانیوز؛ اصغر بلوکیان، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت در وزارت کشور، در اجتماع بزرگ هیئت‌ها و جلسات مذهبی مهاجران افغانستانی که صبح امروز سه شنبه در حسینیه هراتی‌های مشهد با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی، چهره‌ها و اقشار مختلف مهاجران افغانستانی برگزار شد، اظهارداشت: برکت وجودی این است که خیر انسان به انسان برسد، اگر بحث تشکیل سازمان مهاجرت هست، نگاه همان سابق (به مهاجران افغانستانی) است.

تقریظ حضرت آقا بر کتاب خاتون و قوماندان سند بالا دستی ما است

بلوکیان با بیان اینکه تقریظ حضرت آقا بر کتاب خاتون و قوماندان سند بالا دستی ما در سازمان ملی مهاجرت است گفت: فرمایش ایشان روی این کتاب پنهان نیست، ما به کمک مهاجران نیاز داریم و به تنهایی نمی‌توانیم جمعیت مهاجران را اداره کنیم. حضرت آقا همیشه به موضوع مهاجران افغانستانی توجه داشتند، تلاش ما بر این است آنچه که درخواست رهبری و رییس جمهور است در حوزه مهاجران قدم بداری، از مهاجران می‌خواهم کمک کنند.

این مقام وزارت کشور ادامه داد: نظر ما و تاکید آقای وزیر کشور هم اداره مسائل مربوط به مهاجران با کمک خود مهاجران است. ما باید آدم‌های ناباب را جدا کنیم، اینها چقدر می‌خواهند از مهاجران بخورند؟ چرا خود مهاجران اجازه می‌دهند؟ ما آدم‌هایی که از مهاجران سوء استفاده می‌کنند را می‌شناسیم و معتقدیم که باید جلوی این فساد گرفته شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت در وزارت کشور گفت: مهاجران باید بدانند که تنها کارت وزارت کشور در حوزه مهاجران اعتبار دارد و دیگر هیچ کارتی اعتبار ندارد. مراقب آدم‌های سودجو باشید. مهاجر به اندازه کافی با سختی و مشکلات مواجه است و اینجا آمده چند صباحی زندگی کند.

او اظهارداشت: در اولین جلسه بعد از انتصاب بنده آقای وحیدی در گفتند: «این‌ها عزیزان ما و میهمانان ما هستند.» جملات ایشان درباره مهاجران تعارفی نیست، بلکه اعتقاد ایشان است. دغدغه دستگاه‌های امنیتی باید در رابطه با مهاجران افغانستانی برطرف شو، این جامعه باید سالم بماند، تا بعد ببینیم چه می‌شود، این تکلیف ما است‌ که در خدمت شما باشیم.

بلوکیان خاطرنشان کرد: باید مقداری حوصله داشته باشیم، کارهای نشده چهل ساله به دوش این دولت افتاده است. هر دولتی آمد یک کارت داد دست مهاجر. مهاجران افغانستانی بالای ۱۵ مدل مدرک شناسایی دارند و هر روز یک دغدغه جدید دارند و ما باهم این کار را پیش خواهیم برد.

بلوکیان: تقریظ حضرت آقا بر کتاب خاتون و قوماندان سند بالا دستی ما در سازمان ملی مهاجرت است

به سابقه کارم در حوزه افغانستان افتخار می‌کنم

او در ادامه گفت: من به سابقه کارم در حوزه افغانستان افتخار می‌کنم. اولین گام در سازمان مهاجرت موضوع رسیدگی به جدیدالورودها بود در این رابطه ما سعی کردیم به هر روشی که بود کمک کنیم تا به آرامش برسیم.

این مقام وزارت کشور تاکید کرد: شما می‌دانید، وقتی سیل جمعیت به یک کشور می‌آید، آدم‌های بد هم قاطی آدم‌های خوب می‌آیند. ما در طول این چهار دهه همیشه از آدم‌های بد آسیب دیده‌ایم. نگاه منفی به مهاجران در ایران به دلیل وجود همان آدم‌های بد (در میان جامعه مهاجر) است.

بلوکیان افزود: نگرانی این بود که با ورود جمعیت مهاجران مشکلاتی رخ دهد. در رابطه با ترور دو روحانی در حرم امام هشتم همه نگران این بودند که موضوع به سمتی برود که نشود کاری کرد. اما با کمک مردم این موضوع حل شد در ادامه کار هم باید همین‌طور پیش برود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت در وزارت کشور با اشاره به اینکه من خدمت به مردم افغانستان را برای خودم افتخار می‌دانم افزود: آنچه که در رابطه با سازمان مهاجرت تاکید شده ساماندهی وضعیت مهاجران است. قطعا شما (مهاجران) که توقع خاصی ندارید، شما آرامش و امنیت می‌خواهید تا بتوانید از فضای جمهوری اسلامی استفاده کنید، فرزندانتان با سواد شود و هروقت که شرایط مساعد شد در وطن خود خدمت کنند، بحث ساماندهی یعنی همین.

او خاطرنشان کرد: اگر قرار است کسی در این کشور بماند باید همه یک کارت هویتی مشخص داشته باشند. این دستور است و کارهای اولیه آن انجام شده است. مهاجران باید بتوانند با یک کارت همه کارها را انجام دهند. هرکسی هرکاری دارد انجام می‌دهد، باید معلوم باشد.

تاکید ما بر موضوع فرصتی مهاجران است

بلوکیان با بیان اینکه تاکید ما بر موضوع فرصتی مهاجران است گفت: اداره اتباع در گذشته ذیل یک سازمان امنیتی و انتظامی تعریف شده بود. در حکم من نوشته شده، استفاده از فرصت مهاجران و پیگیری امور مهاجران. ما در تلاش هستیم این را رویه کنیم و بعد آن را قانون کنیم.

او خطاب به مهاجران افغانستانی گفت: شما هم باید به ما کمک کنید و حوصله کنید. جمعیت مهاجران ما بیشتر از جمعیت لبنان است. اداره این جمعیت سازوکار و برنامه خود را می‌خواهد، این‌ها در دستور کار است.

این مقام وزارت کشور افزود: خوشبختانه چندسالی است که با دستور مستقیم حضرت آقا تحصیل فرزندان مهاجران انجام می‌شود، امسال در نظر داریم که موضوع ثبت نام در مدارس را زودتر ساماندهی کنیم.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت در وزارت کشور گفت: در ذهن ما این است ک برای جامعه مهاجران هم مرکز ارتباطات مردمی داشته باشیم. مهاجران بخشی از جامعه ایران هستند، ما می‌خواهیم بدانیم مسئله مهاجران چیست؟ در اخبار و فضای مجازی خیلی از مسائل را نمی‌توان گفت.

او ادامه داد: بخش زیادی از مهاجران خانم‌ها هستند، ما در اداره اتباع سازمان ملی مهاجرت قصد داریم، معاونت بانوان را راه بیندازیم که بیشتر نیرویش از خود بانوان مهاجر است. آنها هم می‌خواهند کارهای مختلفی انجام دهند، ما باید قشر بانوان را فعال کنیم.

بلوکیان تاکید کرد که در رابطه با مهاجران جدید الورود ما نگرانی دستگاه‌های امنیتی را احساس می‌کنیم. در بین آنها که آمده‌اند، آدم‌های رنگی هم پیدا می‌شود، این‌ها ما را دچار مشکل می‌کنند.

بلوکیان: تقریظ حضرت آقا بر کتاب خاتون و قوماندان سند بالا دستی ما در سازمان ملی مهاجرت است

روزانه ۱۵۰۰ خود معرف از کشور خارج می‌شود

این مقام وزارت کشور تاکید کرد: روزانه از مرزهای دوغارون و میلک ۱۵۰۰ خود معرف از ایران خارج می‌شود، این سال‌ها است که وجود دارد. این یعنی عده زیادی توسط قاچاقچی وارد کشور ما می‌شوند و بعد از کار به کشورشان باز می‌گردند.

او افزود: سئوال دستگاه‌های امنیتی این است که این جمعیت از کجا می‌آید؟ حالا ما باید از جمعیت مهاجری که سال‌ها است در ایران زندگی می‌کنند، حمایت کنیم، در واقع ما باید نگاه را مثبت کنیم.

بلوکیان خاطرنشان کرد: ما می‌گوییم، بازگشت عزتمندانه و آبرومندانه مهاجران افغانستانی به کشورشان و تا زمانی که این دوتا شرط تحقق پیدا نکند ما در خدمت شما هستیم. ما نمی‌توانیم خون و پوست و استخوان را که از هم هست، جدا کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->