مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

کارشناس حوزه افغانستان: نبود یک دولت قوی ریشه تمام مشکلات افغانستان است

  • کد خبر: ۱۶۴۵۰۵
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
کارشناس حوزه افغانستان: نبود یک دولت قوی ریشه تمام مشکلات افغانستان است
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: نبود یک دولت قوی ریشه تمام مشکلات افغانستان است و یک گروه به تنهایی نمی‌تواند بر یک کشور ۳۵ میلیونی حکومت کند.

به گزارش شهرآرانیوز، اصغر داوودی؛ استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در اولین همایش ملی افغانستان و چشم‌اندازهای آینده اظهارداشت: ریشه بسیاری از مسائل افغانستان باز می‌گردد به نبود یک دولت قوی در این کشور است. اگر افغانستان دولتی مقتدر داشت ما امروز شاهد افغانستانی دیگر بودیم.

او در ادامه گفت: ما چه خوشمان بیاید چه نیاید، اما امارت اسلامی هم اکنون در افغانستان است و پتانسیل زیادی در ایجاد یک دولت قوی و پایدار را در افغانستان حل کنند، اما این شرط دارد.

داوودی خاطرنشان کرد: طالبان در دنیای مدرن و پسا مدرن می‌خواهد یک نظام سیاسی را در افغانستان ایجاد کند.طالبان اگر می‌خواهد در افغانستان ماندگار باشد باید به موضوعاتی توجه کنند و باید به اقتضائات دولت مدرن توجه کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: یک گروه به تنهایی نمی‌تواند بر یک کشور ۳۵ میلیونی حکومت کند. تشکیل دولت فراگیر از اقتضائات دولت مدرن است. پس، تشکیل دولت فراگیر باید در عمل اتفاق بیفتد.
اداره افغانستان در دنیای جدید نیازمند تخصص و مهارت است، چیزی که طالبان به آن توجه نمی‌کند.

این کارشناس حوزه افغانستان تاکید کرد که امارت باید به آموزش به عنوان امری مهم توجه کند. آموزش در افغانستان یک ضرورت است. محدودیت‌های امارت برای آموزش دختران در دنیای امروز جایگاهی ندارد.

داوودی در ادامه گفت: امارت اسلامی باید به حقوق بشر توجه کند، موضوعی که در دنیای مدرن اهمیت زیادی دارد. اینکه ما نسبت به موضوع حقوق بشر بی‌تفاوت باشیم محبوبیتی برای طالبان به همراه نخواهد داشت.

او با بیان اینکه طالبان نمی‌توانند، جزیره‌ای در افغانستان حکومت کنند گفت: ما می‌توانیم بدون نیاز به ارتباط با دیگران حیات داسته باشیم، اما در دنیای مدرن این کار در بلندمدت بسیار دشوار است.

داوودی خاطرنشان کرد: نظام جهانی از به رسمیت شناختن طالبان خودداری کرده است و امارت باید با خواسته‌های جهان کنار بیاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->