سرخط خبرها

دهه ادب و حماسه در کشور مورد توجه قرار گرفته است

  • کد خبر: ۱۶۴۸۰۲
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
دهه ادب و حماسه در کشور مورد توجه قرار گرفته است
رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: برنامه‌های دهه حماسه ایران اسلامی از کیفیت خوبی برخوردار است و توانسته توجه جامعه هنری و فرهنگی و عموم مردم را به خود جلب کند.

علی مسافری در گفتگو با شهرآرانیوز، در خصوص برگزاری مراسم دهه حماسه ایران اسلامی در آرامگاه فردوسی اظهار کرد: دهه ادب و حماسه به ابتکار شورای ششم شهر مشهد و به منظور پاسداشت حماسه و رشادت‌هایی که در طول تاریخ توسط مردان بزرگ ایران انجام شده و تداوم آن تا امروز در عرصه‌های مختلف شکل گرفته فرصت جدیدی را برای جامعه فرهنگ و هنر ارائه کرد.

وی افزود: با این فرصت ضمن پاسداشت حماسه‌سرای کشور و جهان، فردوسی، می‌توانند به مضمون و ابعاد آن حماسه رنگ و بوی ویژه‌ای دهند. شهر مشهد به عنوان میزبان آرامگاه فردوسی و شخصیت حکیم فردوسی سردمدار و شروع‌کننده این موضوع بود که بعد از دو سال دهه ادب و حماسه توانسته در کشور مورد توجه قرار گیرد.

مسافری گفت: برنامه‌ای که امسال طراحی شده مبتنی بر یک برنامه رویدادمحور شامل بخش‌های متعددی از جمله نقالی، سرود و برنامه‌های تقدیر از خانواده شهدا و اجرای نمایش فاخری با مضمون شناسایی زندگی و شخصیت حکیم فردوسی به مردم و پاسداشت این شاعر پرآوازه کشورمان شکل گرفته است. این برنامه با توجه به زحماتی که کشیده شده از کیفیت خوبی برخوردار است و توانسته توجه جامعه هنری و فرهنگی و عموم مردم را به خود جلب کند.

رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه شب اول و دوم برنامه‌ها را گذراندیم، حضور مردم قانع‌کننده و خوب بوده، به گونه‌ای که اکنون که اول برنامه است نیمی از ظرفیت پر شده و قطعا تا پایان برنامه تکمیل خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->