سرخط خبرها

محله ما محله بلال

  • کد خبر: ۱۶۵۱۱
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
محله ما محله بلال
مهران غفاریان سرپرست پروژه محله ما در محله بلال
محله بلال را می‌توان به‌واسطه برخورداری مطلوب از خدمات شهری (شامل کاربری‌های آموزشی، مذهبی و فرهنگی، پارک و فضای سبز، تجاری و ...) جزو محلات کم برخوردار با وضعیت تقریبا مناسب ارزیابی کرد. مجاورت با میدان کابلی امام حسین (ع)، بوستان بزرگ بهار و بزرگراه شهید میرزایی یا همان صد متری، موقعیت مکانی ویژه‌ای را برای این محله به ارمغان آورده است. همه این موضوع‌ها باعث شد تا این محله به‌عنوان یکی از محلات منتخب برای اجرای پروژه «محله ما» انتخاب شود.

طرح «محله ما» که با هدف شناسایی مسائل و مشکلات محله از نگاه اهالی و ساکنان و رفع مهم‌ترین این مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن پایه‌ریزی شده است، در تاریخ ۲۰ آذرماه ۹۸ با تشکیل جلسه‌ای مشترک با اعضای شورای اجتماعی محله بلال آغاز شد.

پس از برگزاری جلسه‌های استماع عمومی و دریافت نظرات مردمی از طریق مصاحبه، توزیع پرسش‌نامه و نصب بنر نظرسنجی در ۲ نقطه از محله، نهایت ۱۵۸۸ نظر (در قالب ۹۱ مورد مسئله و مشکل) گردآوری شد که پس از دسته‌بندی و اولویت‌بندی نظر‌ها بر مبنای تعداد تکرار، وضعیت نامناسب جوی‌ها و جدول‌کشی‌های محله (شامل بوی نامطبوع، گنداب، خراب‌شدگی و ...)، کف سازی نامناسب پیاده‌روها، مشکلات ناشی از یک‌طرفه شدن خیابان ۲۰ متری بلال (حذف مسیر برگشت خط ۴۹، نبود دسترسی خروجی جایگزین مناسب سواره از محله و ...) و ایمنی پایین در گذر عرضی از بولوار خواجه‌ربیع در ورودی محله به‌عنوان مهم‌ترین مشکلات محله بلال که بیشترین درصد نظر‌ها را به خود اختصاص داده بودند، شناسایی شدند.

پس از گردآوری و اولویت‌بندی مشکلات محله، جلسه‌ای در تاریخ ۱۷ دی‌ماه ۹۸ (کمتر از یک ماه بعد از شروع طرح) با همین محوریت در شهرداری منطقه ۳ با حضور معاون اجرایی، رئیس اداره فرهنگی، رئیس اداره فنی و عمران و مدیریت طرح محله ما برای بررسی مشکلات و تصویب پروژه‌های پیشنهادی برگزار شد که پس از گفتگو و سنجش ابعاد مختلف مشکلات، در نهایت بهسازی پیاده‌رو‌ها و جوی و جدول در خیابان‌های ۲۰ متری بلال و قائم (عج) به‌عنوان مصوبه طرح محله ما در محله بلال، تأیید شد.
 
همچنین مقرر شد در ابتدای سال ۹۹ برای تعریف و ارائه طرح اتصال خیابان بلال ۴ به خیابان خواجه‌ربیع ۷ از طریق ساخت پل سواره روی مسیل موجود و مکاتبه با سازمان ترافیک درباره ایمن‌سازی گذر عرضی ابتدای ورودی بلال، اقدامات لازم انجام شود.

امید است با اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌های مصوب در طرح محله ما، افزون بر افزایش کیفیت‌های زندگی در محله بلال، شاهد رضایت و اعتماد بیشتر اهالی محترم محله به اقدامات و نیات شهرداری شهر مقدس مشهد و در نتیجه همدلی و مشارکت بیشتر مردم در امر مدیریت شهری باشیم.
گزارش خطا
برچسب ها: یادداشت
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->