نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

پرسپولیس و استقلال با برد به شهرآورد رسیدند

  • کد خبر: ۱۶۵۲۲
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
پرسپولیس و استقلال با برد به شهرآورد رسیدند
عصر دیروز پرسپولیس موفق شد در آبادان، صنعت‌نفت این شهر را با یک گل از پیش‌رو بردارد و تیم استقلال نیز در ورزشگاه آزادی نفت مسجدسلیمان را با نتیجه ۲ بر ۱ از پیش‌رو برداشت.
هفته هجدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر کشور، عصر دیروز با برگزاری ۳ مسابقه به پایان رسید. تیم فوتبال پرسپولیس تهران که به‌تن‌هایی بر صدر جدول لیگ تکیه زده است، موفق شد در آبادان، صنعت‌نفت این شهر را با یک گل از پیش‌رو بردارد. تیم استقلال نیز در ورزشگاه آزادی به روند صعودی‌اش ادامه داد و نفت مسجدسلیمان را با نتیجه ۲ بر ۱ از پیش‌رو برداشت. شهرخودرو مشهد نیز با نتیجه ۳ بر ۱ از سد میهمان خود ماشین‌سازی تبریز گذشت.

پرسپولیس اولین میهمان پیروز در آبادان
تبم فوتبال پرسپولیس دیروز از ساعت۱۵ در آبادان به‌مصاف صنعت‌نفت این شهر رفت که این دیدار با برتری ۱ بر ۰ شاگردان گل‌محمدی به پایان رسید. این نتیجه پرسپولیس را به اولین تیمی تبدیل کرد که این فصل در ورزشگاه تختی آبادان مقابل صنعت‌نفت به برتری می‌رسد. احمد نوراللهی در دقیقه۳۲ برای پرسپولیس گل زد تا این تیم به امتیاز۴۰ در لیگ نوزدهم دست پیدا کند.
 
سرخ‌پوشان تهرانی که عنوان صدرنشینی رقابت‌های لیگ برتر را با خود یدک می‌کشند، برای حفظ این موقعیت به‌دنبال گرفتن ۳ امتیاز از تیم خوب صنعت‌نفت بودند که در روز‌های گذشته با احتمال جدایی سرمربی خود مواجه بود. بااین‌حال ۲ تیم در ۳۰دقیقه ابتدایی بازی نمایش خوبی نداشتند و فوتبال سرد و کسل‌کننده‌ای را به نمایش گذاشتند که موقعیت خطرناکی را شاهد نبودیم. در ادامه، اما شرایط کمی متفاوت شد و در دقیقه۳۲ یخ بازی آب شد. در این دقیقه احمد نوراللهی پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفت که از خطای مدافعان صنعت‌نفت روی علی علیپور به دست آمده بود. این ضربه را بازیکن شماره۸ پرسپولیس به گل برتری تیمش تبدیل کرد.
 
خوش‌حالی پرسپولیسی‌ها، اما چند دقیقه بعد با یک اتفاق ناخوشایند همراه شد و شجاع خلیل‌زاده در دقیقه۳۶ با دریافت کارت زرد، چهاراخطاره شد و دیدار روز پنجشنبه هفته جاری برابر استقلال تهران را از دست داد. در دقایق باقی‌مانده نیمه اول شاگردان یحیی گل‌محمدی به‌دنبال حفظ نتیجه بودند و برای رسیدن به خواسته خود به حفظ توپ پرداختند؛ البته این تیم در دقیقه۴۵ توسط علی علیپور صاحب یک موقعیت خوب درون محوطه جریمه شد که ضربه آرام این بازیکن با بی‌دقتی از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت. نیمه دوم را باید به حساب صنعت‌نفت نوشت؛ تیمی که بیشتر دقایق این نیمه را در اختیار داشت، اما در خلق موقعیت عملکرد خوبی نداشت. برعکس، این پرسپولیس بود که در نیمه دوم می‌توانست ۲ گل دیگر را وارد دروازه میزبان خود کند؛ اما علی علیپور به بدترین شکل ممکن ۲ موقعیت تک‌به‌تک را از دست داد. در ۱۰دقیقه پایانی صنعت‌نفت فشار روی دروازه میهمان تهرانی‌اش را افزایش داد تا به گل تساوی دست پیدا کند؛ اما این پرسپولیس بود که باز هم در دقیقه۹۲ توسط علی علیپور به یک موقعیت تک‌به‌تک دیگر دست پیدا کرد، ولی بازهم توپ او را ناصر سالاری، دروازه‌بان حریف، مهار کرد.

شجاع شهرآورد را از دست داد
شجاع خلیل‌زاده که پیش از دیدار مقابل نفت‌آبادان با دریافت ۳ کارت زرد در آستانه محرومیت قرار داشت، در دقیقه ۳۶ جدال مقابل شاگردان دراگان اسکوچیچ و در مقابله با آقای‌گل حریف، متوسل به خطا شد تا از وحید کاظمی کارت زرد دریافت کند. این کارت زرد باعث شد تا شجاع خلیل‌زاده اولین بازیکنی لقب بگیرد که به‌طورقطع دیدار این هفته مقابل استقلال را از دست خواهد داد و با محرومیت برای حضور در این بازی مواجه شد. مدافع شماره ۳ سرخ‌ها از ابتدای بازی خطا‌های متعددی روی مهاجمان صنعت انجام داد و سرانجام چهارمین خطای او منجر به دریافت کارت زرد شد.

گل‌محمدی: ۳ امتیاز را از دهان شیر درآوردیم
یحیی گل‌محمدی پس از کسب پیروزی ۱ بر ۰ در آبادان مقابل صنعت‌نفت در نشست خبری گفت: ۳ امتیاز خیلی مهم بود. اهمیت این ۳ امتیاز را بار‌ها به بچه‌ها گوشزد کرده بودیم که باید بگیریم. خدا را شکر که این ۳ امتیاز را گرفتیم و اگر بگویم از دهن شیر درآوردیم، واقعا درست گفته‌ام. زمین بازی، زمین مناسبی برای فوتبال بازی‌کردن نبود و جو خیلی سنگینی هم از طرف هواداران خوب نفت آبادان وجود داشت. در این جو و در این زمین بازی‌کردن، برای هر تیمی سخت است و تیم‌های بزرگی اینجا امتیاز از دست داده‌اند. سرمربی سرخ‌ها در رابطه با غیبت شجاع خلیل‌زاده در شهرآورد هم گفت: تیم دوم ما هم اگرچه فرصت کمی برای بازی به دست آورده است، ولی در تیم ملی هست و مشکلی با این قضیه نداریم.

استقلال پا پس نمی‌کشد
آخرین دیدار از هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر، عصر دیروز بین تیم‌های استقلال و نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار در پایان با برتری ۲بر ۱ استقلال به پایان رسید. ارسلان مطهری و مهدی قائدی برای استقلال و آرمان قاسمی برای نفت گل زنی کردند. فرهاد مجیدی درحالی تیمش را به میدان فرستاد که تغییراتی را در ترکیب تیمش نسبت به دیدار قبلی ایجاد کرده بود که مهم‌ترین آن نیمکت‌نشین‌کردن وریا غفوری بود.
 
نفت مسجدسلیمان بعد از مقاومت در دقایق ابتدایی بازی مقابل حملات استقلال، در اولین حمله جدی‌اش در دقیقه۲۱ به گل رسید. در این لحظه توپ ارسالی بازیکن نفت از جناح راست که به‌خاطر خطای چشمی به دست آمده بود، عرض دروازه را طی کرد و روی تیر دوم به قاسمی رسید تا او با ضربه‌ای آرام دروازه خالی را باز کند. استقلالی‌ها قبل از خوردن گل با بدترین اتفاق ممکن روبه‌رو شدند و شیخ دیاباته، بهترین مهاجمشان، را به‌دلیل مصدومیت از دست دادند. درست ۲ دقیقه بعد از بیرون‌رفتن دیاباته از میدان، دروازه آبی‌ها از روی یک ضربه ایستگاهی باز شد. مجیدی بعد از آن قائدی را به زمین فرستاد تا به‌جای دیاباته در کنار مطهری بازی کند. آبی‌پوشان بعد از گل نبض بازی را در دست گرفتند و چند بار دروازه مسجدسلیمان را با خطر مواجه کردند تا سرانجام در دقیقه۳۵ ارسلان مطهری از داخل محوطه جریمه از سانتر زمینی و تندوتیز زکی‌پور نهایت استفاده را برد و بازی را به تساوی کشاند. بعد از آن آبی‌پوشان فشار خود را روی دروازه نفت مسجدسلیمان حفظ کردند، اما حملات آن‌ها ثمری نداشت تا نیمه نخست با تساوی یک-یک به پایان برسد.
 
با شروع نیمه دوم فرهاد مجیدی دست به ۲ تعویض دیگر زد و وریا غفوری و مسعود ریگی وارد زمین شدند تا استقلال برای نیمه دوم هجومی‌تر شود. همین تغییرات، جواب هم داد و استقلال در دقیقه۵۱ روی یک کار گروهی زیبا توسط مهدی قائدی به گل دوم دست پیدا کرد. پس از این گل تیم نفت مسجدسلیمان تلاش زیادی کرد تا گل خورده را جبران کند، اما مدافعان استقلال در روزی کم‌اشتباه، اجازه بازشدن دروازه‌شان را به این تیم جنوبی ندادند تا درنهایت شاگردان فرهاد مجیدی مثل پرسپولیس با برد و کسب ۳ امتیاز به شهرآورد برسند. شجاع خلیل‌زاده، پرسپولیس را به‌دلیل محرومیت در شهرآورد همراهی نخواهد کرد و استقلال نیز به احتمال فراوان شیخ دیاباته را به‌دلیل مصدومیت به‌همراه نخواهد داشت که البته وضعیت شیخ هنوز به‌طور قطعی مشخص نیست.

مجیدی: غفوری بیمار بود، ریگی خسته
فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال، بعد از شروع دوباره در لیگ برتر با استقلال و شکست‌دادن نفت مسجدسلیمان درباره این دیدار گفت: بازی بسیار سختی داشتیم. به بازیکنانم گفته بودم که تیم تارتار بسیار تیم خوبی است و آن‌ها منسجم هستند، به‌ویژه در دفاع؛ اما امروز تیم خوبی را بردیم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم که باوجود خستگی و شرایط ویژه ۲ بازی پلی‌آف، تمام توان خود را گذاشتند و خیلی عالی عمل کردند.
 
سرمربی استقلال درباره تعویض‌ها و ترکیب ابتدای مسابقه عنوان کرد: سیستم بازی ما تغییر نکرد و بازیکنان تغییر کردند. غفوری بیمار بود و کادر پزشکی صبح امروز (دیروز) اعلام کرد که ایشان بیمار است و ما ترجیح دادیم که او بازی را از روی نیمکت آغاز کند. ریگی نیز سه‌کارته و البته خسته بود و به او استراحت دادیم. ۳ تعویض انجام دادیم که یک ریسک بود و قبل از این ریسک خوش‌بین بودیم. وی درباره وضعیت دیاباته افزود: مصدومیت او جدی نیست و به شهرآورد می‌رسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->